Дітмар Штюдеманн: Західна Україна приваблює німецьких інвесторів

Перелік німецьких фірм, що працюють в Україні, поповнюється, практично, щодня. Це і велетні економіки – такі, як ”Строймак Кнауф”, ”Метро cash & carry", Комерцбанк, ”Даймлер Крайслер”, ”Леоні АҐ”, ”Фольксваген”, і малий та середній бізнес. Про прорив, що спостерігався минулого року у сфері німецьких інвестицій, в інтерв‘ю ”Німецькій хвилі” розповів посол Федеративної Республіки Німеччина в Україні Дітмар Штюдеманн.

 

У 2000-2002 роках зростання обсягів німецьких інвестицій в Україні сягало лише кількох відсотків щорічно. Утім, минулий рік став, так би мовити, переломним. За даними Держкомстату, на 1 січня 2004 року німецькі інвестиції сягнули 441 мільйона доларів. Посол ФРН в Україні Дітмар Штюдеманн сподіва?ться на продовження такої тенденції й в цьому році:

"Торік рівень прямих німецьких інвестицій у порівнянні з 2002 роком зріс на 41 відсоток. Такого ж росту ми очіку?мо й цього року. Звичайно, для об??ктивності слід зауважити, що загальний обсяг прямих іноземних інвестицій в Україні ? ще незначним. За період незалежності вони сягнули 7 мільярдів доларів США, що для такої держави, як Україна, ? надто малою цифрою. Німеччина посіда? 5-те місце за обсягом прямих інвестицій в Україну після США, Кіпру, Великобританії та Нідерландів.?

Тепер до прикладів. Одним із найуспішніших ? концерн оптового продажу ?Метро?. У планах ці?ї компанії побудувати ще 20 супермаркетів і таким чином розширити свою торговельну мережу на всю країну. Також, як стверджу? посол Дітмар Штюдеманн, німецький капітал дедалі більше приваблюють схеми співпраці на давальницькій сировині:

"Це насамперед стосу?ться автозапчастин до автомобілів та компонентів електронних пристроїв, текстильної та меблевої промисловостей. Найбільше приваблю? інвесторів Західна Україна. Це поясню?ться низкою переваг цього регіону, серед яких, зокрема, близьке розміщення до споживачів. Цікавими об??ктами для інвестиційної діяльності залишаються також Київ та сусідні регіони. Німецьку техніку можна бачити скрізь: це і лінії розливу напоїв, і верстати в сільському господарстві, переробці деревини, виробництві продуктів харчування та металургії.?

Ця тенденція також підтверджу?ться новим проектом концерну ?Фольксва?ен?, який вивча? можливості інвестування 40 мільйонів доларів у виробництво в Рівному автомобільного електрообладнання. Дітмар Штюдеманн каже:

"З огляду на успішний досвід ?Леоні? в Західній Україні цілком зрозумілий інтерес ?Фольксва?ена?. Західна Україна ? дуже привабливим місцем для таких інвестицій, тому що в країнах, що межують з Україною, існу? ціла мережа заводів з постачання комплектуючих, і відстань між ними коротка."

Утім нерідко німецьким підпри?мцям - представникам малого бізнесу, які розпочали в Україні діяльність, чиняться перепони з боку держави. Як зауважу? посол Дітмар Штюдеманн, значною мірою ці складнощі виникають у відносинах із Державною податковою адміністраці?ю:

"У нас існу? ціла низка серйозних проблем із поверненням податку на додану вартість. Це дуже болюча проблема, оскільки вона дошкуля? середнім підпри?мствам, у діяльності яких ? певні фінансові межі. ? у зв?язку з неповерненням ПДВ ставиться під загрозу їхн? подальше існування та економічна діяльність. Для того, щоб у повній мірі використати свій інвестиційний потенціал, Україні слід покращити рамкові умови для інвесторів: зміцнювати верховенство права, поліпшувати якість управління, зменшувати рівень корупції. Потрібно, щоб не так швидко змінювалося законодавство, щоб податкові закони відповідали своїй назві, а не були інструментом покарання інвесторів."

Цікаво, що жодна з німецьких компаній, які присутні на ринку українських телекомунікацій ? такі, як ?Сіменс?, ?Алькатель? та інші, не виявили інтересу до майбутньої приватизації ?Укртелекому?, яка очіку?ться вже влітку-восени цього року. Дітмар Штюдеманн поясню?, чому:

"Укртелеком? не перебува? в центрі інтересів німецької економіки. З двох основних причин. Перша ? підпри?мства телекомунікаційної галузі зробили чималі інвестиції останнім часом, і їхній інвестиційний портфель ? переповненим. Друга причина в тому, що ринок ?стаціонарного зв?язку? не ? настільки привабливим, як ринок мобільного зв?язку.?

Німеччина розгляда? Україну не лише як споживчий ринок. Подумують і про вкладення грошей у розвиток науко?мних технологій. Німецькі компанії дуже опікуються підготовкою молодих українських вчених та менеджерів. Однак поки що, за твердженням Дітмара Штюдеманна, ? чимало факторів, які відлякують німецьких інвесторів, насамперед ? економічна нестабільність.

Захар Бутирський

 

04 липня 2004р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів