В Закарпатті обговорили ситуацію навколо "буксуючого" питання – "пересічки"
Про законопроекти 5561 та 5562, їх важливість для формування цивілізованого ринку вживаних автомобілів, про складну ситуацію навколо питання “пересічки”, розказали співавтори законопроектів та активісти ГО “Західноукраїнська Асоціація власників транзитних авто” зі Львівщини, Івано-Франківщини та Закарпаття.
Роман Тузяк, голова ГО ЗАВТРА на Львівщині, повідомив, що на Україні 120 тисяч автомобілів, ввезених з метою транзиту і близько 550 тисяч – в режимі тимчасового ввезення І це тільки офіційні дані, не враховуючи ті авто, що ввезені кримінально, себто авто-двійники, з перебитим номером кузова чи незаконно відчужені.
Дмитро Федоренко, активіст руху “Вільні люди мають авто” із Запоріжжя розказав, що вперше зіткнувся із проблемою, будучи багатодітним батьком, коли виникла потреба більш пасажиромісткого авто. Такий потрібен і будинкам сімейного типу, і волонтерам, інвалідам та й просто багатьом пересічним родинам. Тож з часом організація розробила проект, що був покликаний ініціювати пільгове розмитнення мінівенів і звернулася за підтримкою до нардепів. Однак у відповідь почули, що при такому підході не виключена корупційна складова, тож справа "забуксувала".
Віталій Тереля, член правління ГО Завтра Закарпаття, зупинився на ідеї платного ввезення, що вперше була озвучена ще у 2014 році. На фоні платного ввезення запроваджується велика кількість обмежень: забороняється транзит, збільшуються штрафи. Після кількох читань в законопроекті можуть залишитися одні обмеження, які знівелюють всю його ідею та суть. Погодитися на це – занадто великий ризик. Частину громадян таке рішення не влаштовує взагалі: хтось має бажання і далі користуватися автомобілем безкоштовно протягом тих 5 днів (в основному, це жителі прикордоння), хтось взагалі, опираючись на Стамбульську конвенцію, вимагає рівних прав з нерезидентами і ввезення на один рік безкоштовно.
Станіслав Бучацький, голова ГО ЗАВТРА на Івано-франківщині, співкоординатор організації у Львові та Михайло Катрук, активіст ГО ЗАВТРА на Львівщині, розказали про створення цивілізованого ринку ввезення вживаних автомобілів. Адже податкова легалізація тимчасово ввезених автомобілів не створить рівних для всіх громадян умов купити доступний вживаний автомобіль і не вирішить кореня проблеми – розмитнення. Для цього потрібно сформувати цивілізований авторинок в Україні (по зразку тої ж Польщі), над чим ГО працює більше трьох років. Думка про те, що це нереально – міф. Так, це легко не буде, але іншого варіанту просто немає: знизити податки, зняти штучні обмеження на імпорт, переглянути екологічні стандарти «Євро».
Це і є основою розроблених законопроектів №5561 і №5562, які передбачають заміну обов’язкової сертифікації при імпорті на технічний огляд та перегляд вимог екологічних стандартів «Євро» для вживаних автомобілів (за зразком Європейського Союзу, де екологічні вимоги стосується виключно нових автомобілів), а також розширюють та продовжують дію знижених ставок акцизного збору до 2020 року. Ініціативи продовжують створення цивілізованого ринку вживаних автомобілів в Україні, розпочате законопроектом 3251 (Закон 1389-VIII), згідно якого по знижених ставках акцизу за пів року ввезено близько 15 тисяч автомобілів. Це – хоч мінімальна, проте перша реальна зміна на довгому шляху.
Тим більше, що ніде у Європі не вимагають обов’язковий стандарт Євро 5. Головне, аби машина була технічно справна.
"Не потрібно забувати про політичну складову. Так чи інакше, право законодавчої ініціативи та можливість провести відповідні зміни належать політикам. А їм свою чергу потрібен піар, який також в значній мірі залежить від суспільного резонансу", зазначають активісти і додають, що прохання про підтримку своїх проектів надіслали 160 народним депутатам, а відгукнувся тільки з десяток.
На завершення розмови Павло Білецький, голова ГО ЗАВТРА Закарпаття, наголосив, що тільки об’єднавши зусилля, власники авто на іноземній реєєстрації можуть провести необхідні зміни на законодавчому рівні. Адже вільний ринок автомобілів – це не його відсутність, а цивілізовані умови на ньому.
ЗІДО
-->
До теми
- Із загиблим воїном, 51-річним солдатом Олексієм Кобцем попрощалися сьогодні в Ужгороді
- На Тячівщині поліція ліквідувала чергову схему переправлення військовозобов’язаних через кордон
- На кордоні зі Словаччиною затримали розшукувану поліцією крадійку
- У Рахові затримали зловмисника, який організував для військовозобов’язаних канал незаконного перетину держкордону
- Захищаючи Україну від російських агресорів, загинув Олексій Кобець – прощання із воїном відбудеться в Ужгороді завтра
- Поліція Закарпаття заблокувала міжнародний канал торгівлі наркотиками зі щомісячним доходом понад 13,5 млн грн. Затримали 10 зловмисників
- У Чопі поліція затримала зловмисника, який зі зброєю увірвався до магазину
- На пожежі в Ужгороді травмувалося двоє людей
- За 5000 доларів переправили до Словаччини військовозобов’язаного – на Закарпатті затримали організаторів
- В Ужгороді поліція затримала зловмисника, який у себе в квартирі задушив 23-річну жительку Київщини
- 58 940 гривень на підтримку ЗСУ зібрали під час благодійного забігу Uzhhorod Sakura Run 2024
- У пошуках екстриму. Четверо поляків на квадроциклах незаконно перетнули кордон
- 6 разів за добу закарпатські рятувальники виїжджали на гасіння пожеж в екосистемах
- Поліція Хустщини розслідує ДТП у Горінчові, внаслідок якої загинув мотоцикліст
- Угорська, словацька та румунська мова і література: на Закарпатті обрали переможців Всеукраїнської олімпіади
- Напередодні сталася пожежа на Перечинському лісохімкомбінаті
- П’ятеро чоловіків прямували за кордон по гуманітарну допомогу. Але був нюанс
- Один загиблий та двоє травмованих: поліція Закарпаття затримала водія вантажівки, який вчинив смертельну аварію
- Ще одну мініскульптурку встановили в Ужгороді
- Штовхнула та відібрала сумку: в Ужгороді поліція затримала зловмисницю, яка пограбувала місцеву жительку
До цієї новини немає коментарів