Київський Молодий театр подивував ужгородців новою драмою

Київський Молодий театр подивував ужгородців новою драмою
Такого ужгородський глядач ще не бачив. Вистава першого дня відкритого фестивалю камерного театрального мистецтва «Під цвітом сакури» здивувала багатьох ужгородців.

 

Київський академічний Молодий театр привіз нещодавню прем’єру – прелюдію «Піаніст» за п’єсою «Прощавай, настроювачу!» Вадима Лєванова. Попри те, що це дебютна постановка молодої режисерки, ще студентки Київського університету культури і мистецтв Валерії Городецької, спектакль цілком зрілий і довершений. Увагу привертають не тільки тематика, вибір історії, але й цікаві режисерські рішення у трансформованій моновиставі. Особливо несподіваною, гострою, свіжою, хоч і дискусійною є кульмінаційна сцена із оголеними тілами акторів у напівтіні. Проте мистецьку червону лінію перейдено не було.

Ефект співпереживання і повного занурення допомагає досягнути музика, написана спеціально для цієї вистави композитором Олександром Шимком. Спектакль не залишив байдужим нікого. Бо, як влучно наголосив актор Олексій Нагрудний під час прес-конференції, вистава не вирішує зовнішніх соціальних проблем, але може допомогли вирішити внутрішні конфлікти в людині.

Ужгородський глядач побачив сучасний театр, театр нової драми без поділу героїв на позитивних та негативних. Напевно, саме на малій сцені, в майже інтимній атмосфері, коли глядач чує дихання актора, це справляє найвиразніший ефект присутності, погляду на чує життя впритул, але через призму мистецтва. Впродовж годинної вистави дівчинка-підліток, що бажала пізнати життя, швидко дорослішає на очах глядачів. Всю амплітуду юнацьких емоцій, задерикуватості, а потім раптове усвідомлення, що життя – це не гра, що мрії дівчинки такі наївні в реальному житті, а потім ініціацію і дорослішання майстерно зіграла актриса Поліна Слісаренко. Образ зламаного чоловіка, який використав свій шанс реалізуватись у житті невдало, хоча й пробував щось змінити, образ талановитого, але нещасного піаніста-настроювача проникливо й харизматично зіграв актор Олексій Нагрудний.

Перший фестиваль камерного театрального мистецтва стартував чудово. За словами ініціатора фесту, директора Закарпатського академічного музично-драматичного театру імені братів Шерегіїв Василя Марюхнича, для закарпатських театралів –  це новий досвід: і творчий, і організаторський. До речі, ідея збагатити театральне Закарпаття фестивалем такого актуального формату у пана Василя виникла саме під час перегляду вистави одного з київських театрів.

Після показу вистави «Піаніст» начальник управління культури Закарпатської ОДА Вікторія Фролова, заступник голови Ужгородської міської ради Олександр Білак, керівництво театру привітали Ужгород із відкриттям фестивалю та вручили гостям подарунки, зокрема, статуетку-символ фестивалю – переплетіння двох сакур із театральними масками.

Театральний фестиваль щодня радуватиме новими виставами до 26 квітня. По квитки слід подбати заздалегідь, бо зала вміщує лише 75 місць.

Іванка Когутич для uzhgorod.net.ua

 

21 квітня 2017р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів

Залишити коментар:

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без будь-яких попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані правоохоронним органам, якщо від них надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати посилання та рекламні повідомлення!

Необхідні поля позначені наступним символом:*