На роботі закарпатці вже давно звичні до кумівства!

На роботі закарпатці вже давно звичні до кумівства!
А також до оточення з найближчих друзів.

 

Закарпатці — люди дружні. Більшість краян переконані, що в колективі мають панувати мир і гармонія.  Тому на багатьох фірмах як особисті,  так і релігійні та державні свята відзначають спільними  фуршетами.

Дружити, чи триматись на відстані?

Наші земляки дуже часто заводять на роботі  і кумів, і друзів.

«Одразу після закінчення університету влаштувалася працювати у одному з банків міста,- каже мукачівка Юлія Майор. – Зі співробітниками склалися дуже теплі щирі стосунки, а з однією колегою затоваришували. Коли виходила заміж, взяла її кумою, а потім вона, народивши донечку, покликала мене бути хрещеною. Та й чоловік фактично – мій колега теж.  Щоправда, зараз працює в іншій фірмі, але тоді, коли ми познайомилися, трудилися пліч-о-пліч  в одному кабінеті. Переконана, що в колективі треба мати друзів, тоді веселіше й працюється».

Інша мешканка міста над Латорицею теж вважає, що подруга на роботі – річ незамінна.

«Я вчитель. Маю серед колег людину, якій довіряю більше, ніж сестрі. Коли треба мене замінити, вона ніколи не відмовляє. Я, у свою чергу, також.  Загалом колектив – це одна родина. Там має панувати позитивна атмосфера», – переконує  «МУКАЧЕВО EXPRESS» Руслана Тимко.

Іншої думки менеджер Вікторія Соболь.

«Із колегами треба триматися на відстані. Відкривати душу варто тільки найближчим людям – батькам, другій половинці. Робота нині одна – завтра інша. Не варто давати зайвий привід для пліток. Такого кумівства-сватівства, як у нас, немає більше ніде у світі», – запевняє жінка.

Інше питання – робочі застілля. Хтось із закарпатців гадає, що вони зближують колектив, а хтось – що роз’єднують.

«У робочий час я за кермом, не маю можливості поспілкуватися з колегами. А увечері разом ідемо в кафе, аби розслабитися, зняти напругу, дізнатися, у кого як минув день. Напругу потрібно знімати задушевними розмовами»,- стверджує торговий представник Микола Дан.

«Фершети часто закінчуються серйозними п’янками. Потім – колеги беруть лікарняні, тижнями відлежуються, лікують похмілля та травми. Гадаю, такого в колективах бути не повинно», – вважає економіст Марія Чол.

Справді, закарпатські гостини часто-густо мають досить плачевні наслідки і не тільки на роботі… але й руйнують родини.

Жінки більш дружелюбні, ніж чоловіки?

Згідно з дослідженням Міжнародного кадрового порталу hh.ua, що проводилося нещодавно,  17% жінок і 19% чоловіків вірять у дружбу між колегами.

Більшість опитаних переконані, що дружба на роботі залежить від самих людей. Разом з тим, 5% респондентів і серед чоловіків, і серед жінок впевнені, що дружні стосунки і робочі процеси несумісні взагалі. Відносини між колегами є достатньо непростим питанням. Одні гадають, що співробітники повинні бути люб’язними, намагатися допомогти один одному, а інші – навпаки, що варто тримати відстань, бути безпристрасними.

З одного боку, заведено вважати, що дружній клімат у колективі сприяє продуктивності у досягненні результатів. З іншого — психологи стверджують, що дружба є не завжди доречною в робочому процесі. Разом з тим, жінки більш схильні вірити, що звичайні ділові стосунки з іншими співробітниками можуть стати запорукою справжньої дружби.

Згідно з даними опитування, 73% жінок зазначають, що якість та надійність дружніх відносин залежать від самих людей, а не від обставин. Так само вважають і 70% опитаних чоловіків. Вони зауважують, що кожен випадок є індивідуальним і все залежить від бажання людей. Якщо колеги прагнуть мати дружні відносини, то налагодження стосунків цілком реальне.

Кожна шоста представниця прекрасної статі гадає, що робота зближує. Якщо люди проводять разом понад вісім годин щодня, то не дивно, що відносини можуть стати більш довірливими. 19% чоловіків погоджуються: немає нічого дивного в тому, що згодом колеги починають ставати більш близькими, адже робота – це те місце, де працівники не тільки заробляють гроші, але і спілкуються на різні теми.

Водночас 5% жінок негативно ставляться до існування дружби між співробітниками, стверджуючи, що дружба та робота є несумісними. Серед чоловіків 5% респондентів також вважають, що існування відносин, які не стосуються роботи, є несприятливим фактором. Вони припускають, що люди можуть використовувати дружбу задля досягнення власних цілей: аби забезпечити кар’єрне зростання, підвищення зарплатні тощо.

Кожна сьома респондентка ніколи не мала дружніх відносин з партнерами по роботі. Натомість, 86% жінок дружать на роботі та вважають це корисним як для робочого процесу, так і для власної продуктивності. Вони стверджують, що навіть спілкуються сім’ями, зустрічаються у неформальній обстановці та разом проводять вихідні й святкові дні. Серед чоловіків також значна частина респондентів (77%) мають друзів, з котрими спочатку були звичайними знайомими, яких поєднувала лише робота, а згодом стали товаришами. Однак кожен четвертий опитаний ніколи не намагався подружитися з колегами.

І все ж… мати чи не мати друзів у колективі – справа глибоко індивідуальна.

Оксана ПРИЙМАК, газета «МУКАЧЕВО EXPRESS»

 

02 травня 2017р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів