Про сприйняття дітей з інвалідністю в умовах інклюзивного класу говорили сьогодні в Ужгороді
У рамках третього дня «Майстерні міста» відбулася лекція-дискусія під назвою «Сприйняття дітей з інвалідністю в умовах інклюзивного класу».
На заході зібралися представники Закарпатського обласного товариства інвалідів та просто небайдужа громадськість, аби обговорити проблеми, з якими стикаються діти з вадами здоров’я, зокрема під час навчання.
Серед наріжних питань виокремили незручність парт у навчальних закладах – рівних столів, які є непрактичними для дітей з проблемами опорно-рухового апарату, недостатню оснащеність різноманітних закладів міста пандусами, неприпустиму поведінку представників служб таксі, які часто відмовляються перевозити людей на візках або ж вимагають подвійну оплату за проїзд. Проте головний акцент у дискусії зробили на несвідомості багатьох громадян, які зневажливо ставляться до людей з інвалідністю. Прикладом цього є часті випадки насмішок здорових дітей у школах над однокласниками-інвалідами.
Марина Сташина-Неймет, член ради Закарпатського обласного товариства інвалідів, розповіла: «Найголовніше – зробити умови, щоб така дитина не відставала в навчанні. Це є завданням як учителів, так і батьків. Треба звертати увагу на таланти учня. Коли однокласники зрозуміють, що дитина з інвалідністю така сама, як і всі інші, насмішки припиняться».
На зустрічі обговорили інклюзивне навчання – комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Марина Сташина-Неймет розповіла про закордонний досвід: «Зокрема, в США є навчальний заклад, в якому акцент роблять на дітках з аутизмом. Це типова школа, є кілька парт у класі, але зазвичай діти самі обирають зручну позицію. Там усе зроблено для того, щоб учні не відчували ніяких обмежень».
Серед проблем також виокремили нестачу в Україні необхідних реабілітаційних центрів для інвалідів, а також відсутність єдиної програми інклюзивного навчання.
Правильне сприйняття і розуміння рівності здорових людей та людей з вадами – це робота насамперед психологів та соціальних працівників, наголошували під час розмови.
Джерело: Прес-служба Ужгороської міськради
-->
До теми
- Майстер-клас із розпису великодніх писанок для дітей прикордонників провели в ужгородському храмі
- В Ужгороді вже місяць працює дитячий простір "Кіфлик" для переселенців
- На Закарпатті триває екоакція "Шевченко єднає Україну"
- В Ужгороді у замку пластуни відзначили 112-річчя першої присяги
- Чат-бот «ДієСлово» презентували в Ужгороді
- Для поранених військових, які лікуються або проходять реабілітацію в медичних закладах Ужгорода, провели екскурсію містом
- «Дні сакури в Ужгороді» – сьогодні та завтра у місті низка заходів, переважна більшість яких має благодійну мету
- В Ужгороді святкуватимуть 112-ту річницю Пласту (ПРОГРАМА)
- В Ужгороді у неділю запрошують на благодійний сакуровий забіг
- В Ужгороді минулого тижня з’явилися на світ 53 малюки
- Ще один крок до новітніх методик лікування: у нейроцентрі провели рідкісну операцію
- Учні ужгородського ліцею вирощують мікрозелень і частину грошей донатять на ЗСУ
- В Ужгороді працює котокав’ярня, в якій живуть 14 котів із притулку
- 100 людям вже надали допомогу у реабілітаційному центрі в Ужгороді
- Друге приміщення ліцею «TheoBand» освятили в Ужгороді
- В Ужгороді стартує пізнавальний проєкт для підлітків "У міста є Я". Як взяти участь?
- В Ужгороді відкрили меморіальну дошку у пам'ять про загиблого Героя 20-річного Ігоря Воєводіна
- Дитячий уролог Ужгорода Олександр Сима: коли з дитиною потрібно звертатися до лікаря?
- 7 проєктів перемогли у конкурсі ідей «Створи свій Ужгород. Інтегрований, інклюзивний, безпечний»
- УжНУ та медичний факультет Університету Коменського із Братислави підписали меморандум
До цієї новини немає коментарів