Представники міськради Ужгорода пояснили ситуацію щодо "Транскому" та вигаданого «рейдерського захоплення»

Представники міськради Ужгорода пояснили ситуацію щодо "Транскому" та вигаданого «рейдерського захоплення»
Керівник ТОВ «Транском» Анжела Пучкова та громадський активіст Олександр Пересоляк сьогодні в Ужгородському прес-клубі зібрали прес-конференцію і заявили про те, що Ужгородська міська рада відмовилася продовжувати з ними співпрацю з обслуговування системи відео спостереження в місті і здійснила «рейдерське захоплення» їхнього майна.

 

Представники міської ради – начальник управління правового забезпечення Віталій Пекар та керівник комунального підприємства «Центр інформаційних технологій м.Ужгород» Віктор Желтвай, яких теж запросили на засідання, також прокоментували ситуацію.

Як пояснив Віталій Пекар, справжня причина гучних заяв і потоку звинувачень від підприємства «Транском» у тому, що з відмовою Ужгородської міської ради від їхніх послуг вони втрачають майже мільйон гривень у рік.

Ще до 2015 року, з часу, коли в місті запрацювала прийнята «Програма впровадження системи відеоспостереження в м.Ужгород», Ужгородська міська рада мала на балансі відеокамери та сервери, однак не мала власної мережі. Тому послуги з обслуговування відеокамер та серверів надавало, зокрема, ТОВ "Транском". Щороку це виливалося у значні суми бюджетних коштів.

До прикладу, з липня 2015 року, відколи запроваджена «Програма впровадження системи відеоспостереження в м.Ужгород», і до кінця того ж року підприємство виставляло рахунки за розміщення серверів та доступ до Інтернету на рівні 9 тисяч гривень щомісяця. Уже в І кварталі 2016-го сума зросла до майже 17 тисяч гривень щомісяця, у ІІ-ІV кварталах – до 22 тисяч гривень у місяць.

Із початку 2017 року за ці ж послуги вартість становила вже: в І кварталі - понад 28 тисяч гривень, а в ІІ кварталі – 48 тисяч гривень за місяць. Але якщо була необхідність працівникам міськради чи поліції переглянути запис із камер – треба було додатково платити ще з розрахунку 70 гривень за годину.

У 2017-му від «Транскому» надійшов і лист із ще одною вимогою: кожна зі структур, яким для роботи потрібен доступ до архівних записів відеокамер (різні підрозділи Національної поліції, Служба безпеки тощо) та Ужгородська міська рада, хоч вона і є власником камер, повинні сплачувати щомісяця 6 тисяч 300 гривень, а загалом за рік – 378 тисяч гривень. Це нібито абонентська плата. Так стверджують на підприємстві, однак жодними договорами така абонплата не передбачена.

Крім того, окремо бралася, і чимала, оплата за пряму трансляцію засідань сесій міськради.

Навіть якби до кінця року підприємство не змінювало розцінки на свої послуги, з міського бюджету потрібно було б витратити майже 996 тисяч гривень. Цим і пояснюються гучні заяви ТОВ "Транском", яке просто не хоче втрачати величезні суми, які могло б отримати.

Однак такі видатки дуже високі для міста, тому, для економії бюджетних коштів, було прийнято рішення про побудову власної мережі. До цієї мережі, а також до всіх даних із відеокамер, матимуть вільний цілодобовий доступ поліція, Служба безпеки та інші правоохоронні органи, відділ оперативного реагування Ужгородської міської ради.

Провели відкриті торги через систему ProZorro, вартість побудови мережі –553 тисячі 440 грн.  ТОВ "Транском" також взяло участь у тендері разом з іншим суб’єктом господарювання, але навіть жодного кроку зменшення ціни не зробило. І представники товариства не приховують, що брали участь у процедурі електронних закупівель тільки для того, щоб її оскаржити.

Обслуговуватимуть у подальшому мережу, сервери та відеокамери працівники відділу програмного та комп'ютерного забезпечення міської ради та комунальне підприємство "Центр інформаційних технологій міста Ужгород", завдяки чому близько 540 тисяч гривень в рік, які б отримав «Транском», буде зекономлено.  Також правоохоронці без оплати отримають доступ до даних відео спостереження  і не доведеться платити ще понад 370 тис. грн.

Поточний ремонт мережі буде проводитися тільки при необхідності, що дасть змогу зекономити частину коштів, які виділялися на щомісячне обслуговування, а їх треба було платити незалежно, чи виконувалися якісь роботи, чи ні.

Починаючи з січня 2017 року неодноразово, а  з травня вже постійно ТОВ «Транском» блокувало доступ до даних із камер системи (картинки) як міськраді, так і правоохоронним органам. Хоча договір ще діяв і в ньому прямо прописано про зобов’язання допускати представників міськради до обладнання,  яке належить громаді Ужгорода.  Це був своєрідний шантаж з боку  «Транскому" за несплату виконкомом коштів у вигляді неіснуючої абонентської плати. Зрозуміло, що про ніяке продовження договору, термін якого закінчувався, мова йти не могла з огляду на недобросовісність ТОВ "Транском".

Усі камери і обладнання до них (блоки живлення, комутаційні бокси) закуповувалися виконавчим комітетом і використовувалися ТОВ "Транском" для забезпечення діяльності системи  відеоспостереження. На все майно заведено інвентарні номери, тому заяви, що працівники міськради роблять посягання на приватну власність, а тим більше займаються рейдерством – абсолютно безпідставні.

Опори вуличного освітлення, на яких закріплені камери, знаходяться в комунальній власності міста (за винятком 3 опор).

Також відповідно до договору товариству  актом приймання-передачі було передано виключно сервери (вартістю орієнтовно 100 тис. грн.), які "Транском" зобов’язувався повернути після закінчення договору, тобто після  30 червня 2017 року. Однак їх не повернули. Усі прохання, листи виконкому про повернення майна громади " Транском" залишив без уваги. Мотивація неповернення – борг за попередні роки.

Так, справді, заборгованість є, але не виконкому Ужгородської міської ради,  а окремої юридичної особи - комунального підприємства «Ужпарквідео».

Однак міська рада врегульовує і це питання – 12 липня цього року на засіданні виконкому прийнято рішення, за яким департамент міського господарства має внести зміни до Програми фінансової підтримки комунальних підприємств в частині виділення коштів для погашення боргу за ухвалою Господарського суду Закарпатської області.

Зважаючи на всі викладені вище факти, виконавчий комітет Ужгородської міської ради звернувся до правоохоронних органів і вже порушено кримінальне провадження за ч.1 ст.191 Кримінального кодексу (привласнення майна).  Також звернулися з позовною заявою до Господарського суду Закарпатської області. 19 липня 2017 року порушено провадження у справі, слухання призначено  на 3 серпня  2017 року.

Прес-служба Ужгородської міськради

 

27 липня 2017р.
-->

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів