Як податкова обслуговує платників податків

Підвищення рівня обслуговуванню платників податків, налагодження партнерських відносин з ними —стратегічний напрямок роботи податкової служби, стверджує прес-служба ДПА в Закарпатській області.

 

Це ще раз підтвердило вчорашн? засідання колегії ДПА у Закарпатській області, на якому було проаналізовано роботу підрозділів ОДПС області по обслуговуванню платників податків щодо роз?яснення податкового законодавства, розгляду звернень громадян та запитів платників, їх вплив на формування позитивного іміджу податкової служби.
В інформації начальника відділу зв?язків з громадськістю, засобами масової інформації та масово-роз?яснювальної роботи ДПА у області ?вана Діуса зазначалося, що, виконуючи положення Програми Президента України ?Назустріч людям? та ряду законодавчих і нормативно-правових актів, відповідними підрозділами податкової служби у 2005 році проводилася різноманітна робота по інформуванню платників податків про зміни у податковому законодавстві, розгляду звернень і запитів громадян та юридичних осіб, висвітлення діяльності ОДПС області тощо. Вся робота була спрямована на налагодження партнерських відносин з платниками податків, забезпечення ними сво?часної і повної сплати податків та формування у них негативного ставлення до фактів ухилення від оподаткування. При цьому враховувалися особливості поточних завдань, які ставилися перед регіональними податковими органами з боку керівництва ДПА України на той чи інший період, зокрема щодо нових умов декларування доходів громадян, вивчення положень Закону України ?Про податок з доходів фізичних осіб?, змін до Закону ?Про податок на додану вартість?, внесених Законом від 25.03.2005 року ?2505 та деяких інших законодавчих актів України.
У більшості інспекцій вдалося налагодити системне навчання різних категорій платників податків, співпрацю з громадськими організаціями платників податків, галузевими управліннями та організаціями профспілок, органами місцевого самоврядування і спрямувати всю роботу на підвищення добровільної сплати податків, посилення податкової дисципліни та формування податкової культури не тільки керівників підпри?мств, а й всього населення. В цілому протягом 2005 року підрозділами громадських зв?язків і масово-роз?яснювальної роботи організовано і проведено 232 семінари, в тому числі більше 40 з них спільно з АППУ, Закарпатською ТПП, профспілковими та громадськими організаціями підпри?мців, митними органами. Ширше стали практикуватися спеціалізовані семінари для різних категорій платників податків. У більшості ДП? зросла охопленість платників такою формою навчання. У багатьох інспекціях значна увага приділя?ться навчанню початкуючих підпри?мців. Для них запроваджено спеціальні семінари, які проводяться відразу після ре?страції. Крім того з питань роз?яснення податкового законодавства проведено 204 засідання ?круглого столу? з представниками громадських організацій підпри?мців.
Системне навчання платників ведеться у Ужгородській міській, Мукачівській ОДП?, Тячівській та Рахівській районних, Хустській ОДП?, де відповідно за 8 місяців цього року проведено 44, 29, 23,18 та 17 семінарів. В той же час повністю занедбано навчання платників податків у Міжгірському відділенні Хустської ОДП?, де з початку року з ними проведено всього 2 семінари. Послаблено цю роботу також у Свалявській МДП? та її Воловецькому відділенні, де проведено відповідно всього 8 і 7 семінарів, що менше, ніж торік.
Важливе значення для підтримки податкової політики населенням ма? проведення інформаційних зустрічей керівників та спеціалістів органів ДПС області з трудовими колективами, представниками політичних партій, громадських організацій, активом міст і сіл щодо інформування їх про діяльність податкової служби та зміни у податковому законодавстві. В ряді інспекцій широко практику?ться також проведення індивідуальних зустрічей, бесід, нарад з керівниками підпри?мств, які мають податкову заборгованість, мінімізують сплату податків, працюють збитково, несво?часно виплачують заробітну плату, щодо виконання ними зобов?язань перед бюджетами та збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Вагомий вплив мали зустрічі з платниками податків голови ДПА у області ?.?.Кріля, проведені в усіх містах і районах. На них побувало більше 3 тисяч платників - керівників підпри?мств, органів місцевого самоврядування та підпри?мців. За підсумками цих зустрічей було вирішено більше 30 проблемних питань, внесено ряд пропозицій щодо зміни порядку оподаткування. Активно використовують масову форму спілкування з платниками податків ДП? у Тячівському, Рахівському, ?ршавському районах, м.Ужгороді, Ужгородська МДП? та Хустська ОДП?, в той час як у Міжгірському відділенні Хустської ОДП?, Великоберезнянському Ужгородської МДП?, Воловецькому відділенні Свалявської МДП?, а також Мукачівській ОДП? такі зустрічі з платниками ? великою рідкістю. З початку року ними проведено відповідно лише 5, 7, 11 і 11 зустрічей.
Проте розгляд цього питання був критичним. Наприклад, сьогодні ДПА України та ДПА у Закарпатській області приділя? особливу увагу забезпеченню гласності та прозорості діяльності ОДПС. З ці?ю метою необхідно налагодити тісну співпрацю із засобами масової інформації. Однак з боку ряду ДП? цього не робиться. Не всіма податковими інспекціями систематично здійснювалася підготовка та надання засобам масової інформації матеріалів щодо соціальної значимості добровільної та сво?часної сплати податків до бюджетів всіх рівнів, розуміння державних завдань, які викону? податкова служба, організовувалися для працівників ЗМ? прес-конференції, брифінги, а також інші форми інформування журналістів. В цілому за 8 місяців проведено 21 прес-конференцію і брифінг, а також 90 зустрічей з редакторами, іншими працівниками журналістських колективів, що ? менше, ніж за такий період 2004 року. Берегівською та Мукачівською ОДП? цього року проведено всього по 1 такому заходу з журналістами, в ДПА у м.Ужгороді ? всього 2 прес-конференції. Як наслідок, в ряді інспекцій зв?язки з місцевими редакціями послабилися, висвітлення їх діяльності погіршилося.
Хоча податковими органами області забезпечено сво?часний розгляд звернень та проведення посадовими особами особистого прийому громадян, здійснено комплекс заходів щодо підвищення рівня всіх форм обслуговування платників податків, вивчення громадської думки засвідчило, що прояв неуважного ставлення до платників, стояння у чергах ще ма? місце. На рівні обслуговування платників, зокрема інформаційного, негативно познача?ться мала кількість спеціалістів, зайнятих масово-роз?яснювальною роботою. У Берегівській ОДП?, ДП? у Рахівському районі на ці функції призначено всього по 1 працівнику, а у Міжгірському відділенні Хустської ОДП? функції масово-роз?яснювальної роботи не закріплено ні за ким.
Підсумовуючи обговорення цього питання, голова ДПА у області ?гор Кріль наголосив, що робота по підвищення рівня обслуговуванню платників податків, налагодження партнерських відносин з ними ? стратегічним напрямком діяльності органів податкової служби усіх рівнів, усіх підрозділів. Тому їй повинна приділятися не менша увага, ніж стану наповнення бюджетів Він зобов?язав начальників податкових інспекцій усунути зазначені недоліки, взяти під особистий контроль виконання Плану заходів щодо активізації роботи по забезпеченню відкритості, гласності і прозорості у діяльності ОДПС, посилення співпраці із ЗМ? та розвитку масово-роз?яснювальної роботи, брати у цих заходах безпосередню участь.
За підсумками обговорення видано відповідний наказ.

 

28 вересня 2005р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів