Міжконфесійні чвари на землях Закарпаття недопустимі

Міжконфесійні чвари на землях Закарпаття недопустимі
Парафіяльна громада Свято-Покровського храму села Кошелево написала звернення Предстоятелю Української Православної Церкви Блаженнішому Онуфрію, Голові Верховної Ради, Президенту України. Вони відстоюють звільненого раніше о.Михаїла Боня.

 

Про це цікаво знати, оскільки це стосується наших українських людей, а питання їх хвилює і вимагає якоїсь розв’язки. Від  такого собі Православного собору журналістів вірники подали допис «Назад у сталінську епоху, чи сто поклонів для митрополита Марка ПЕТРОВЦІЯ». Наводимо його для неупередженого читацького аналізу:

«Усе, що зараз відбувається в Хустсько-Виноградівській єпархії, іде від такого популярного в Україні явища, як корупція, не контрольованість доходів, недолугі управлінські рішення, а, відповідно, не відбувається дотримання законодавства. Проблема в тому, що, буває, тіньових коштів тут — «кури не клюють», а рішення  єпископом приймаються аналогічно до сталінських, а щодо дотримання законності — згадаймо правило про «дишло»…

Перманентне і зухвале протягом останніх 11 років переслідування священика, протоієрея, вже колишнього настоятеля Свято-Покровського православного храму в с. Кошелево Хустського району о.Михаїла Боня та його сім’ї в очах пересічного християнина підтверджує той факт, що церква єпархії стала стрижнем корупції у всіх її найпотаємніших проявах. Завдячуючи мужності та витримці у боротьбі за свої права одного священика (що цікаво тут, люди в такий спосіб — через муки і страждання іншого — змогли розгледіти справжнє обличчя своїх духовних наставників), ми маємо безперечні тому докази. Тут варто відзначити — покривджених набагато більше. Але, як результат, один священик під тиском митрополита змушений був «емігрувати» до Києва, де невдовзі помер, а інший переніс інсульт (хоча служить. Мабуть, тому і мовчить). Переважна більшість кліриків у страху: воліють мовчати, ніж відкрито говорити. Тому що, на їх переконання, у владики Марка Петровція «довгі руки»,.

Ось яку свого часу за правду отримав від митрополита Хустського і Виноградівського, будучи ще настоятелем Свято-Іллінського православного храму с.Бедевля, о.Михаїл Бонь. Указом №428 від 13 лютого 2014 року за нібито негідну поведінку і порушення  23 і 48 апостольських правил (подаємо мовою оригіналу 23 правило: «А ещё кто от клира скопит самого себя, да будет извержён. Ибо убийца есть самого себя». Словом, священика успішно звільнили, посилаючись тільки на зміст документа, без доказів і фактів. Пояснюємо, що «оскопитися» — це зробити наругу над собою.

Приголомшений такою звісткою, отець Михаїл ходив, жалівся, викривав суть необгрунтованого звинувачення і вже, як тільки міг, апелював до здорового глузду: у нього сім’я — дружина, троє дітей, чотири внуки. Але його, незважаючи на бездоказовість звинувачення, не поновили на посаді, а відправили з «очей подалі» — в с.Кошелево настоятелем Свято-Покровського храму.

Зробити з себе євнуха людині сімейній, та ще й священику — це вже занадто, а після митрополичого указу щодо інтимних місць свого духовного колеги — то доводиться тільки руками розводити. І ось доказ. Згідно указу від 4 травня цього року, о.Михаїл, після 11 років «євнухівського стажу» (нехай нам пробачать за цей вираз), незважаючи на всі закони природи, науки, логіки, виявляється, примудрився і згвалтував (ще й кого!) монахиню.

У духовній академії, яку закінчив о.Михаїл, на відміну від «великих учених» із інтимних справ Хустсько-Виноградівської єпархії, такого розуміння надприродних справ не вчили. А от щодо дотримання у таких випадках кліриками тайни сповіді — там добре муштрують. Зважаючи на наслідки, які послідували за цим огидним указом митрополита, ставлення місцевого вищого духовенства до вимог тайни сповіді «згвалтованої» монахині (та ще й душевно хворої) Мартин Лідії Василівни не витримує ніякої критики.

А митрополит замість того, що розібратися в ситуації (що говорить про його упередженість, після підписання указу, через «церковну пошту», найперше проінформував парафії, усіх тих, хто, як кажуть, «має вуха». Нещасний 62-річний о.Михаїл ледь не отримав інфаркт, коли до нього у Свято-Покровську церкву навідалися з подібним звинуваченням представники від єпархії. А люди від такої новини тільки роти пороззявляли і спитали про факти і докази. Ті лише потилицю почесали не знаходячи відповіді. Не знайшлося пояснення і про мовбито згвалтовану черницю.

Відразу 257 парафіян вирішили поставити свої підписи під заявою на ім’я керівника єпархії проти свавілля, безчинства і на підтримку свого священика. Будучи сам не свій від такого розвитку подій, о.Михаїл взявся ходити і до міліції, і до суду, і до всіх, хто міг би йому допомогти.

Але як і в першому випадку із Апостольськими правилами 23 і 48, усе впиралося у холодну байдужість і невігластво керівників єпархії. Аргументом для митрополита і його указів без доказів і фактів, стало посилання на нерозголошення таємниці сповіді Мартин Лідії Василівни. Всі державні органи від цього «умили руки». Тоді ще о.Михаїл не міг зрозуміти: митрополича тайна сповіді існує для державних органів, для нього як священика, але не для Хустсько-Виноградівської єпархії. Тому весь світ  і почув: «Ось це ще той, хапайте його!» Краще ж «убити» свого ближнього, аніж любити, а все, що записане в 120 правилі Номоканона при Большом требнике (мовою оригіналу): «Духовный отец, а ще исповесть кому грех исповедавшегося имать епитимью: три лета да есть празднен, токмо да причаститися в месяц единою, и да творит на всяк день поклонов сто; гражданский же закон глаголит вскопати язык созади сицевому» — ніщо порівняно з рішенням владики. Так все ж, дуже нам кортить побачити щоденні 100 поклонів, у падимент головою, владики та його оточення.

За активну участь парафіян с.Кошелево і самого о.Михайла, єпархія, щоб позбутися небажаних проблем вирішила, як і в попередньому випадку з селом Бедевля, усунути священика з посади настоятеля, і відправила на незаслужене ним покаяння до Хуста в обитель Святого Пантелеймона. Саму заяву парафіян залишили без розгляду, вона стала «гласом вопіющего в пустелі». Через своє зневір’я і безнадійність, люди і звернулися до самого Предстоятеля УПЦ, Голови Верховної Ради, Президента України та всіх, кому не байдуже порушення прав і свобод в Україні. Причина такої безвиході банальна, і ховається вона в законах, за якими Церква в Україні відділена від держави. Тому нам і радять звідти: «Робіть ви, християни, у своїх парафіях усе, що забажаєте».

Настав час пояснити і зробити висновки з тих недолугих за змістом і низьких за суттю указів і рішень митрополита Хустського і Виноградівського Марка Петровція. Неугодного священика о.Михаїла Боня він вирішив знищити за будь-яких обставин. Ця мета виправдовує всі засоби, як сказали б тут єзуїти.

Відповідно, о.Михаїл часто запитує сам себе: «Чому?» Звідки до нього стільки ненависті з боку митрополита? Недавно йому все добрі люди розтлумачили: «Згадай Чумалево. Дивись у корінь. Пригадай заяву, підписану 30-ма священиками на ім’я митрополита Київського щодр негідної поведінки тодішнього єпископа Хустсько-Виноградівського Мефодія, якого потім усунули від посади. А хто такий, уже померлий, Мефодій? Рідний брат нині діючого Марка». Нарешті розкрились очі Михаїлу.

Дійсно ж, 15 червня 1996 року духовенство Хустсько-Виноградівської єпархії із 35 чоловік (у тому числі і о.Михаїл Бонь) надіслали звернення  предстоятелю УПЦ Володимиру, нині покійному, з проханням створити комісію і направити в Хуст  для перевірки дотримання церковного законодавства владикою Мефодієм Петровцієм. У зверненні священиків наведені факти розкрадання церковних коштів. Приміром, купив за єпархіальні гроші для себе іномарку «Вольво», мікроавтобус, на якому постійно їздив до Москви за покупками, а також — причіп «Степок», запчастини та інше, а зі свого кабінету зробив кіоск із цінниками, де сам продавав церковну літературу та утварь за єпархіальні гроші. Виручку в касу не повертав. І останнім священики в заяві навели факти непристойної поведінки владики: «З нашим владикою проживає в одній келії (!) нам невідома за національністю і за релігійними почуттями жінка Людмила…»

Тому Володимир без вагань позбувся Мефодія. Але нинішній владика Марк Петровцій, видно з усього, вирішив за виступ проти свого брата помститися, для о.Михаїла придумав смертельні гріхи — «оскоплення», «згвалтування», чіпляння до інших жінок тощо.. Різниця тільки в тому, що гріхи його брата були справжніми, виявлені на «гарячому» 35-ма священиками. А щодо Михаїла — взяті просто зі стелі або хворої уяви.

Щодо ситуації, яка виникла в Бедевлі, де тоді правив о Михаїл, вона прояснила, що митрополит, як продовжувач роду Петровцій, не тільки ласий до помсти, але й не байдужий до грошей. Владика, після свого призначення, він першим ділом вирішив нетлінні останки о.Боголіпа, нехтуючи заповітом покійного, перепоховати із Чумалева в Бедевлі, де раніше праведник довгий час служив. Місця праведників відвідує багато народу, що дає змогу підзаробити.

Парафіяни Бедевлі дізнавшись про забаганку владики, запротестували. О.Михаїл підтримав людей, і всі сподівання Марка розбились об його позицію, котрий не зміг переступити через волю побожної людини. За цей «непослух» о.Михаїла звинувати в розкраданні церковної каси і під тиском митрополита забрали хату, яку він власноруч збудував, продаючи овець, бджіл, мед та інше зі свого дворогосподарства, і передали безкоштовно під церковну фару парафіяльній громаді Бедевлі.

А вже після цього розпочалася серія сумнівних дій митрополита Марка, які подавалися вище.

Священик далі виявив, що у Хустсько-Виноградівській єпархії функціонує «чорний аукціон» на посади настоятелів храмів. І що цікаво — посада настоятеля Свято-Покровського храму с.Кошелево на вказаному «ринку» коливається в межах 12-15 тисяч доларів. І для чіткого контролю над ситуацією в єпархії всюди на адміністративних посадах у апараті і на парафіях розставлені родичі і свої люди. Ось це насправді є достойне продовження роду попередника-корупціонера. Такого ставлення до парафії і парафіян, безвідповідальності до актуальних проблем єпархії, напруження у взаємовідносинах між парафіями, люди за всю історію церкви навіть за комуністів не пригадують.

А правоохоронні органи мовчать, хоч часто треба було б спостерігати, що стимулювання неспокою в церкві може викликати правопорушення в суспільстві. Хоча ж церква відокремлена від держави…»

Підготував Василь Полянський.

 

25 березня 2018р.
-->

До теми

Коментарі:

  1. Сергій 2018-04-01 / 02:38:43

    Повна брехня!!! Владика Марк виконує в повній мірі свої обов'язки як правлячий архієрей. Людина мудра і чуйна, спаведлива. А згаданий Михаіл Бонь давно ходив дорогами беззаконня і провадив недостойне священицького сану життя. Хто тільки не чув про хтиві замашки Михаїла як серед вірян с. Бедевлі так і єпархії. З Бедевлі о. Михаїла до Кошелева було переведено як раз через його любов до грошей. Через намагання привласнити парафіяльний будинок з метою його продати, що викликало обурення парафіян. А потім цей сексуальний скандал вершину якого спрощено описано в вищезгаданій статті. Й повірте про помсту тут не йдеться. А йдеться про чистоту церкви.