В Ужгороді абітурієнта позбавили права складати ЗНО через знайдену мобілку

Подібні факти були зафіксовані у Виноградові, Хусті, Мукачеві та Воловці.

 

За повідомленням ОПОРИ, на Закарпатті спостерігачі мережі були присутні на 15 пунктах тестування – в Ужгороді, Мукачеві, Берегові, Хусті, Іршаві, Великому Бичкові, Виноградові, Перечині та Волівці. 

Загалом процес ЗНО в області, за підсумками спостерігачів ОПОРИ, пройшов організовано, із чітким дотриманням правил та без порушень процедур. 

Деяких абітурієнтів було позбавлено права складати тести через те, що у них під час технологічної перерви були знайдені мобільні телефони. Пристрої були вимкнені, але, за правилами процедури, під час складання ЗНО на пункті тестування усім без винятку суворо заборонено користуватися будь-якими електронними пристроями, навіть якщо вони у режимі вимкнення. Якщо ж такі пристрої виявляють в абітурієнтів, їх позбавляють права складати тести, про це складається відповідний протокол. 

Через виявлення телефонів довелося достроково покинути аудиторію абітурієнтам на пунктах тестування у Виноградівській ЗОШ №1; у Хустській спеціалізованій школі №1; у Виноградівській ЗОШ №8; у Воловецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів; у Мукачівській ЗОШ №13 та в Ужгородській лінгвістичній гімназії.

Перші висновки громадських спостерігачів ОПОРИ

Спостерігачі відзначають, що цьогорічні особливості зовнішнього незалежного оцінювання загалом не вплинули на підготовку та проведення тестування. В окремих випадках зафіксовано їхнє ефективне застосування.

•    Загальні висновки за результатами спостереження за ЗНО з української мови та літератури 

Тестування з української мови та літератури, яке цього року було обов’язковим для усіх випускників загальноосвітніх навчальних закладів, пройшло більш дисципліновано порівняно з попередніми роками. Оскільки його результати зараховуються як державна підсумкова атестація, а також є обов’язковими для вступу до вищих навчальних закладів, явка учасників збільшилася. Сприяв цьому також факт централізованого довезення учнів шкіл до пунктів тестування - особливо це стосується учасників із сіл, які проходили ЗНО у районних центрах та невеликих селищах. Також спостерігачі відмічають зменшення кількості абітурієнтів, які прийшли на пункт тестування без обов’язкових документів: сертифіката, паспорта чи запрошення-перепустки. Пояснюємо цю особливість тим, що реєстрація учасників на ЗНО проходила у загальноосвітніх навчальних закладах, представники яких пізніше відповідали і за явку учнів у пункти тестування. За свідченнями спостерігачів мережі ОПОРА, які вели спостереження на пунктах тестування, явка учасників в районних центрах є вищою, ніж в обласному. Як позитив, також необхідно відзначити значне зменшення кількості запізнень абітурієнтів.

Розширення мережі пунктів тестування, потребувала залучення одночасно до проведення ЗНО великої кількості педагогічних працівників. В окремих регіонах спостерігачі відмічають брак професійності та впевненості у своїх діях персоналу пунктів. Загалом, це не вплинуло на результат тестування, однак затягувало процес перевірки знань. 

Ще однією новацією цьогорічного ЗНО була наявність двох рівнів завдань з української мови та літератури – базового та поглибленого. Так, абітурієнти при реєстрації повинні були обирати рівень завдань, які бажають виконувати. Оскільки наявність поглибленого рівня передбачала дещо складнішу процедуру (додаткова технологічна перерва), були побоювання щодо однакового їх застосування на різних пунктах тестування. Варто зауважити, що не всі учасники тестування, які зареєструвалися на поглиблений рівень, таки бралися до його виконання. Так, спостерігачами були зафіксовані випадки, коли учасники відмовлялися працювати над завданнями поглибленого рівня і здавали незаповнений бланк відповідей типу А+ та Б+. Траплялися також випадки, коли учасники вже після 10 хвилин роботи над тестом базового рівня, мали бажання здати роботу. У таких неординарних ситуаціях старші інструктори не завжди знали як вчинити. У більшості випадків персонал пунктів справився зі своїми обов’язками, проте були й такі, де  вступники здавали бланки відповідей базового рівня швидше, ніж оголошувалася перерва для цього. 

Пункти тестування були відповідно підготовлені – приміщення, які не використовувалися були опечатані, наочні матеріали, які могли слугувати підказками - прибрані. Лише в поодиноких випадках спостерігачі фіксували певні порушення, однак останні були одразу ж усунені. Однак певні недоліки щодо розподілу аудиторій таки були зафіксовані. Відповідно до вимог, аудиторії, де учасники складали поглиблений рівень завдань, повинні були розміщуватися на окремому поверсі. Однак, у деяких пунктах тестування на одному поверсі знаходилися аудиторії і з базовим, і з поглибленим рівнем. Це спричиняло деякі незручності для учасників, які працювали над завданнями поглибленого рівня, адже спід час їхньої роботи над завданнями, учасники з інших аудиторій могли приходити за своїми зошитами, а відповідно створювали шум.

Як завжди, деякі абітурієнти надмірно переживають під час написання роботи, через що змушені звертатися до медичних працівників. Але під надання допомоги всі учасники тестування поверталися в аудиторію і продовжували роботу над тестом (окрім абітурієнта із ЗСШ №92, Львів, який втратив свідомість після того, як в нього виявили мобільний телефон).

Не обійшлося і без випадків неякісного друку. Виявлено браковані аудиторні протоколи (м. Ківерці, Волинська область), які одразу ж замінили. У м. Дніпропетровську у пункті тестування, що знаходився в Українському державному хіміко-технологічному університеті було виявлено барк друку на наліпках зі штрих-кодом в одинадцяти (з тринадцяти) аудиторій. А в пункті тестування м. Кривий Ріг  в одному із протоколів такі штрих-коди були взагалі відсутні. У пункті тестування Херсонська загальноосвітня школа I-III ступенів №47 в двох аудиторіях не виявилося бланків для відповідей типу Б, однак проблему було вирішено. 

Серед основних порушень процедури стандартизованого тестування, як і в попередні роки, залишається наявність в учасників мобільних телефонів та інших технічних приладів, за допомогою яких можна фіксувати та передавати інформацію. В окремих пунктах тестування достроково завершили роботу над тестом по 4-5 учасників, у яких були виявлені мобільні телефони чи навушники. Наявність заборонених пристроїв уже третій рік поспіль перевіряється за допомогою металодетекторів під час технологічної перерви. На жаль, не всі пункти тестування були обладнані цими приладами, а тому ймовірність виявлення в учасників заборонених предметів зменшується. 

•    Додаткова сесія 

Ті учасники, хто з поважних причин не взяли участі у ЗНО з української мови та літератури 24 квітня, зможуть це зробити під час додаткової сесії 9 червня. Для цього, протягом п’яти робочих днів, включаючи день проведення ЗНО, вони мають подати відповідні документи:   

-    Заява встановленого зразка.

-    Копія сертифіката, завірена особистим підписом заявника.

-    Оригінал або копія документа, що підтверджує поважну причину, яка перешкодила взяти участь в основній сесії ЗНО, завірена особистим підписом заявника.

Громадське спостереження за ЗНО відбувається в рамках Альянсу Програми сприяння незалежному тестуванню в Україні (USETI Legacy Alliance). 

 

25 квітня 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів