"Ужгородтеплокомуненерго" обіцяє

що без гарячої води місто не залишиться

 

3 березня відбулося виїзне засідання Ужгородського прес-клубу реформ спільно на комунальне підпри?мство "Ужгородтеплокомуненерго".

Журналісти дізналися про підсумки опалювального сезону у місті, а також побували на найстаршій котельні обласного центру ( вул.Грушевського), що досі обслугову? 156 будинків.
Юрій Фогел, перший адміністратор КП "Ужгородтеплокомуненерго" зазначив, що ужгородці перезимували із теплом та гарячою водою у квартирах. ?Підпри?мство за основну мету ставить собі надання якісних послуг тепло- та водопостачання, ? сказав Юрій Фогел, ? однак на заваді цьому постають чимало перешкод. ? з кожним роком ці проблеми гострішають?. Будинкові мережі потребують капремонту (окремі не ремонтувалися вже 25-30 років), а специфіка роботи підпри?мства, тарифна політика зумовлюють його збитковість.

Через подорожчання матеріалів тепловики змушені були переходити на виготовлення труб власними силами, освоївши для цього нові технології (це дозволя? економити до 200 тисяч гривень у рік). А от із заборгованістю справлятися важче. Станом на сьогодні дебіторська заборгованість підпри?мству склада? 35 млн. грн. З ці?ї суми 31 мільйон ? борг населення, не поспішають розраховуватися також і бюджетні установи. У разі, якщо сума боргу ? півтисячі і більше гривень, справа переходить до суду, однак його постанова ще не означа?, що гроші буде одразу виплачено. Робота судовиконавців могла б бути кращою, ? кажуть керівники ?Ужгородтеплокомуненерго?. Не поспішають ужгородці укладати угоди про реструктуризацію боргу (зробили це лише 5-6% боржників). Більше домовляться про розстрочку платежів, що, на відміну від реструктуризації, може дозволити КП без рішення міськради.

За словами Юрія Фогела, ?Ужгородтеплокомуненерго? ? не монополіст, його основні конкуренти ? громадяни, що переходять на автономне опалення помешкання. Так, з 1998 року підпри?мство втратило 3700 абонентів. Проте, у 2003-2004 роках кількість відмов у порівнянні з періодом 1998-2002рр. зменшилася. В основному через постачання гарячої води у всі пори року. Зріс і рівень розрахунків за спожиті послуги. Якщо у 2000 році вчасно розрахувалися 44% громадян, у 2003 ? 64%, то минулоріч цифра сягнула 88% абонентів. ?Ми зберегли себе як виробника послуг і навіть наростили обсяги виробництва, зокрема, відкрили нову котельню на вул. Руській, ? каже Юрій Фогел. ? Щоб залишатися потрібними людям, ми повинні не припиняти постачання гарячої води?. Водночас надання такої потрібної населенню і вигідної комунальникам (оскільки збільшу? кількість обігових коштів) послуги перебува? під загрозою ? постачання газу можуть припинити у будь-який момент. Без реального джерела покриття видатків на енергоносії газу просто не дадуть. Жоден із інвесторів не вкладе грошей у збиткову справу. Тому врятують лише субвенції із держбюджету. Однак минулого року дотації підпри?мству склали 700 тисяч гривень, при збитковості понад 5 мільйонів.

Сьогодні підпри?мство потребу? мінімум 9 млн. грн., щоб уберегти місто від аварій у житлово-комунальній сфері. Щоб розвиватися успішно та надавати якісні послуги треба близько 50 млн. грн. Водночас із державної субвенції у розмірі 83,6 млн. грн., спрямованої минулоріч до Закарпаття саме на запобігання техногенним катастрофам комунальної сфери, ?Ужгородтеплокомуненерго? не отримало ні копійки.

Щодо тарифної політики, то підпри?мство, за словами Юрія Фогела, сутт?во не підвищувало вартості послуг з 1999 року. У той час, як, наприклад, електроенергія подорожчала на 77%. Якщо у опалювальний період за 1 м2 сплачують 1, 75 грн., то для беззбиткової роботи підпри?мства ця цифра ма? сягати хоча б 2, 40 грн., ? сказав Юрій Фогел.

 

05 березня 2005р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів