Локшина на вуха: накручене розмитнення автівок - задля екології

В Україні вартість розмитнення часто перевищує ціну ввезеного вживаного авта.

 

Щоб розмитнити сьогодні стару іномарку в Україні, потрібно заплатити ввізне мито, акцизний збір (ставка залежить від року випуску, типу палива та об’єму двигуна), імпортний збір і ПДВ, який «накручується» на мита. В результаті вартість розмитнення часто перевищує вартість ввезеного б / у авто, що автоматично робить його неконкурентним з новим автомобілем. Схожа ситуація в країнах Митного союзу, де високі податки на розмитнення пояснюють турботою про екологію і захистом місцевого виробництва.

Протилежна ситуація в Грузії, де вартість розмитнення б/у іномарки в середньому в 10 разів нижча, ніж в Україні. На грузинських сайтах продажу уживаних іномарок можна з легкістю підібрати 5-6-річний японський чи американський автомобіль за ціною від $ 2500 до 5000.

Зі скасуванням спецмита на іномарки (з 30 вересня) ситуація з оподаткуванням б/у іномарок кардинально не зміниться – кількість податків стане меншою, але кінцева вартість автомобіля зміниться несуттєво. Більше того, за даними аналітиків CASE Україна, з 1 січня 2016 року б/у іномарки стануть для українців ще дорожчими. Причина – введення в Україні стандарту викидів Євро-5.

«З 1 січня 2016 року у Україні буде заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5 (норми по викидах). Зазначена норма міститься в підписаній угоді з ЄС. Стандарт діє в країнах ЄС і США з вересня 2009-го, а значить, новими правилами відповідають автомобілі молодші 5 років. Очевидно, що автомобілі молодше 5 років, навіть якщо вони б/у, не будуть дешевими. А те, що ввозити автомобілі старші 5 років взагалі заборонено, тільки обмежить пропозицію б/у автомобілів», – зазначають у CASE Україна.

За даними інформаційно-аналітичної групи AutoConsalting, середній вік авто в Україні у 2014 році склав 18-19 років. Це означає, що більшість машин в Україні і так не відповідають Європейським нормам викидів.

У CASE Україна прогнозують, що введення європейського екосертіфіката не поліпшить екологію в країні, а навпаки, погіршить: «Можливість ввозити недорогі іномарки дозволила б оновити український автопарк і знизити середній рівень викидів. Найчастіше дешеві 6-10-річні авто з ЄС за нормами викидів екологічніші, ніж більша половина всього автопарку легкових машин в Україні», – йдеться в повідомленні компанії.

 

08 жовтня 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів