На вулиці +7 градусів? Перший дзвіночок для водіїв!

Коли перевзуватися в зимову гуму.

 

Не всі водії зі зміною сезону поспішають замінити шини. Є й ті, хто просто боїться поспішити. Виникає питання – коли ж перевзуватися в зимову гуму? 
Для початку нагадаємо, що розходження у властивостях літніх і зимових покришок значні і обумовлені різними режимами експлуатації. Адже їх завдання - забезпечити безпеку руху в різних погодних умовах. Це тягне за собою відмінності і у виготовленні, і в конструкції покришок для різних сезонів.
Позитивні властивості зимової гуми починають проявлятися вже при +5-7°С, і повною мірою проявляють себе при негативних температурах. Склад літніх шин, навпаки, - оптимізований для температур навколишнього середовища вище +5-7°С (а влітку асфальт може нагріватись до +50-60°С). Нижче цього порога гума протектора твердне, та її показники стають гірше. Крім складу гумової суміші, зимові та літні шини мають ще одну істотно відмінність - малюнок протектора. 
Протектор зимової шини має спеціальний, адаптований для зимових умов, малюнок. Велика кількість канавок і ребер забезпечують шині кращу керованість на сніжному і слизькому покритті, зчеплення збільшується за рахунок більшої площі, яка вступає у взаємодію з покриттям дороги. Протектор літньої шини розроблений таким чином, щоб забезпечувати зчеплення з твердою шорсткою поверхнею. Малюнок протектора має яскраво виражений поздовжній характер. Канавки літньої гуми значно вужчі, ніж зимової - вони повинні забезпечувати лише відвід води. 
Цілком очевидно, що кожен тип шин призначений для своїх індивідуальних умов експлуатації. При температурах нижче +5-7°С літня шина втратить еластичність. Це веде до того, що підвищується ймовірність занесення навіть на сухому асфальтовому покритті, при проколі колесо може розірватися. Малюнок протектора літньої шини не пристосований для пересування по снігу і льоду, не дозволяє відводити снігову кашу з плями контакту з покриттям. Тобто машина стає практично некерованою: погано "тримає" траєкторію, слабо реагує на поворот керма, значно збільшується гальмівний шлях. Крім того, збільшиться споживання палива через велику опору коченню.

 

11 жовтня 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів