В Ужгороді із сучасним Гамлетом відкрили малу сцену

В Ужгороді із сучасним Гамлетом відкрили малу сцену
24 квітня в Закарпатському обласному українському музично-драматичному театрі імені братів Шерегіїв відбулася прем’єра вистави «Спадкоємець» за п’єсою французького драматурга Лео Манна. Експериментальну постановку успішно здійснив провідний актор театру Михайло Фіщенко.

 

Вистава  про актуальні й болючі проблеми сьогодення --дружбу, кохання, вірність, відповідальність за власні вчинки. Глядачі переживають драматичне дійство, яке балансує на межі комедії та трагедії, разом з акторами, які грають на відстані простягненої руки. Тривалі овації та сльози глядачів – найкращий доказ, що прем’єра  вдалася.

«Вистава творилася у великій акторській любові», - розповідає постановник Михайло Фіщенко, - «Ми вдячні директору театру Василю Марюхничу за можливість відкрити Малу сцену. Тут зібралися молодь, яка працює на ентузіазмі, справжні революціонери. Вони працюють  для задоволення. Мала сцена дасть можливість порушувати важливі проблеми сучасного життя».

На прем’єрі вистави побували заступник голови Закарпатської ОДА Олександр Петік та начальник управління культури області Вікторія Фролова, які були захоплені побаченим.

Відомий київський режисер Віталій Семенцов двічі переглянув виставу і заявляє, що Мала сцена в Ужгороді  відбулася: «Я би ніколи не взяв цю п’єсу, бо вона складна, дидактична. По суті, це – сучасний Гамлет. Але Гамлет мстить за батька, а тут син мстить за матір.  Я здивований, як молодий режисер це переосмислив. У вас з’явилося чисте джерело творчості, яке може стати  паралеллю потужній лінії всього театру, яку веде художній керівник з головним режисером театру. Тут актори зуміли поставити нереалізовані ідеї. Михайло Фіщенко зміг повести за собою заслужених і молодих артистів».

Театральний критик, завліт київського театру «Колесо» Ільїна Генсіцька назвала відкриття Малої сцени кроком до Європи, де практика такого камерного театру дуже поширена. «Це стане важливим кроком до розкриття талантів. Адже в театрі часто встановлюються  стереотипи про акторське амплуа. Тут їх можна долати. Вистава вдалася. Перемога Михайла Фіщенка в тому, що йому вдалося  зібрати команду одновірців», - коментує критик. – «Спадкоємець» у закарпатській постановці  знайшов би своїх глядачів і в столиці».

Відомий закарпатський театрознавець  Василь Андрійцьо відкриття Малої сцени називає святом закарпатського театру, а після перегляду ділиться враженнями: «Вистава дуже добре вибудувана, гарний  темпоритм,  музичне оформлення. Нічого зайвого не помітив. Не можу висловити зауваження й акторам: пластичні, постійно  тримають граничну концентрацію уваги глядача, блискуче спілкуються між собою. Ні в якому разі не можна цю виставу переносити на велику сцену, бо тут втратиться відчуття глядача, а це -- найголовніше. На камерній сцені фальшивити не можна. Це велике свято для всього театрального Закарпаття».

Упродовж майже півтори години без зупинки на сцені грали заслужений артист України Степан Барабаш (Жан) та молодий актор Рудольф Дзуринець (Леонард). Їм допомагала Олеся Дзуринець (Летиція).  Гру акторів високо оцінили і глядачі, й критики. Вистава вражає глибиною почуттів та емоцій.

Михайло Фіщенко прем’єрою задоволений, хоч і самокритичний. «У наші складні часи мусимо зрозуміти, що найважливіше  для людини – сім’я, родинні стосунки. Якщо після цієї вистави хтось подзвонить тому, з ким посварився і давно не говорив, можна вважати, що наше завдання виконано», - пояснює він, додаючи, що «Спадкоємця» обов’язково слід подивитися молоді.

Наступний показ вистави  8 травня. Про квитки слід подбати заздалегідь, бо глядацьких місць у Малій сцені лише близько півсотні.

Фото - Олексій Попов, Мирослав Поляковський.

uzhgorod.net.ua

 

25 квітня 2016р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів