Одну із доріг Закарпаття вперше ремонтують сучасним європейським методом

Одну із доріг Закарпаття вперше ремонтують сучасним європейським методом
На Закарпатті вперше застосовують нову сучасну технологію в дорожньому будівництві – метод холодного ресайклингу, повідомили у Службі автомобільних доріг у Закарпатській області.  

 

2 серпня на автомобільній дорозі державного значення М-26 КПП«Вилок»-Вилок-Неветленфолу-КПП«Дяково» було організовано виїзний семінар для провідних інженерів та працівників дорожнього господарства для ознайомлення з сучасною європейською технологією ремонту дороги – методом холодного ресайклінгу. Захід зібрав понад 40 осіб, головував головний інженер Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Стадник. 

Ділянка ремонту дороги, на якій ведуться роботи з поточного середнього ремонту, охоплює 5 км через с. Пийтерфолво Виноградівського району. Селище знаходиться неподалік двох кордонів: угорського та румунського. Щодня дорогою курсує понад 200 великовагових автомобілів та безліч іншого транспорту. Жахлива дорога для жителів тих населених пунктів, через які проходить дорога М-26 – це чи не найболючіша тема для обговорення. 

«За 25 років на цій ділянці дороги ні разу не проводили ремонт: ні капітальний, ні середній. Через брак фінансування вистачало заледве на поточний дрібний. Через інтенсивний потік транспорту дорога була зруйнована до критичного стану. Найбільш проблемні місця починались від церкви у селі  км 10+700 і аж до румунського  кордону. Наша Служба охопила в роботу 5 км дороги, яка є найбільш проблемною», – зазначив під час зустрічі головний інженер Служби Василь Стадник. 

Обсяг фінансування середнього поточного ремонту автомобільної дороги М-26 КПП«Вилок»-Вилок-Неветленфолу-КПП«Дяково» становить 37, 5 млн. грн. З них 21, 5 млн. з державного бюджету, а 16 млн. грн. з Державного фонду регіонального розвитку. 

Про конструкцію дорожнього покриття і детальніше про цю технологію розповів завідувач відділу конструкцій дорожнього одягу ДП «ДерждорНДІ» Сергій Головко. «Технологія холодний ресайклінг є європейською і має дві переваги: холодний – нічого не потрібно розігрівати, а також те, що використовується майже на 100 % уже існуючий матеріал. За рахунок додавання в’яжучих компонентів (цемент, бітум, емульсія), ми досягаємо міцності. На багатьох автомобільних дорогах в Україні така технологія вже застосовувалась. Мінімальна товщина дорожнього покриття, яке виконане методом холодного ресайклінгу може бути 15 см, а максимальна може сягати й 40 см. Найоптимальніше рішення – 20-22 см», – зазначив спеціаліст.

«Способи холодного ресайклінгу відрізняються видом в'яжучого, що застосовується. Може використовуватися спінений бітум, катіонна бітумна емульсія, цемент, комплексне в'яжуче (цемент та бітумна емульсія або цемент та спінений бітум)», – розповідає Сергій Костянтинович.

Усі присутні мали можливість наочно побачити як працює спеціалізована машина – ресайклер, і який результат можна досягнути завдяки цій технології.  «Усі матеріали, які додаються, машина комп'ютерно дозує під час укладання на ділянці дороги. Вага її у не навантаженому стані становить 87 т. Таких ресайклерів в Україні є тільки два, але в робочому стані тільки у нас», – розповів під час демонстрації роботи ресайклера директор ТзВО «САТ Україна» Андрій Білоус.

Нині сучасним методом холодного ресайклінгу вже прокладено 2 км нової дороги, роботи тривають щоденно. Гарантійний термін покриття від 8 до 10 років. Таким результатом задоволені місцеві жителі, водії, ну і звичайно ж самі  працівники дорожнього господарства області.

Джерело: прес-служба САД у Закарпатській області

 

04 серпня 2016р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів