Парламент України встановив 7-річні повноваження членів ЦВК

У середу, 30 червня, Верховна Рада внесла зміни до закону про Центральну виборчу комісію (ЦВК), установивши семирічні повноваження членів ЦВК, передає Інтерфакс-Україна.

 

За цей закон проголосувало 285 народних депутатів, проти - 1 з 435, які заре?струвалися в сесійному залі. Не голосували фракції Компартії, Соцпартії і блоку Юлії Тимошенко.

У разі підписання Президентом закон набере чинності з дня його офіційного опублікування.

У діючому законі про Центрвиборчком закріплений 6-річний термін повноважень членів ЦВК. Новий закон передбача?, що термін повноважень членів Центрвиборчкому, призначених до набуття чинності цього закону, склада? 7 років.

Відповідно до нового закону, до складу Центрвиборчкому входять 15 осіб (у діючій редакції також 15). Закон визнача?, що члени ЦВК ? посадовими особами.

Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян і їхніх об??днань у вирішення питань, що відносяться до повноважень ЦВК, не допуска?ться.

Закон встановлю?, що Верховна Рада признача? на посаду і припиня? повноваження членів ЦВК за поданням Президента. У цьому поданні враховуються пропозиції депутатських фракцій і груп, створених у поточному складі парламенту. Кандидатури на посади членів ЦВК попередньо обговорюються в депутатських фракціях і групах, а їхн? призначення проводиться за наявності висновків профільного комітету.

?з членів ЦВК обираються голова Центрвиборчкому, два його заступники і секретар комісії. Голова Центрвиборчкому, його заступники і секретар, а також не менше 5 членів комісії повинні мати вищу юридичну освіту.

Комісія працю? на постійній основі, а члени ЦВК ? державним службовцями.

Членом комісії може бути громадянин України, який досяг 25-літнього віку, ма? право голосу, мешка? в Україні не менше 5 останніх років і володі? державною мовою. Член ЦВК не може бути народним депутатом чи мати інший представницький мандат, входити до складу інших виборчих комісій і комісій з референдумів, бути членом ініціативної групи всеукраїнського чи місцевого референдуму, займатися підпри?мництвом, виконувати роботу на умовах сумісництва (крім наукової, викладацької і творчої діяльності), входити до складу правління й інших виконавчих органів організацій, метою діяльності яких ? одержання прибутку. Член ЦВК не може входити до складу органів виконавчої влади і виконавчих органів місцевого самоврядування.

Член Центрвиборчкому не може бути кандидатом у Президенти, кандидатом у народні депутати, депутати місцевої ради чи Верховної ради Криму, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, їхньою довіреною особою, представником чи уповноваженим політичної чи партії блоку партій, які беруть участь у виборах. У разі одержання такого статусу ЦВК прийма? рішення про припинення його повноважень на період перебування у відповідному статусі.

Член ЦВК на час роботи в Центрвиборчкомі припиня? членство в партії.

Закон установлю?, що комісія ? повноважною з моменту призначення на посади і прийняття присяги не менше 2/3 її складу.

Основною організаційною формою діяльності ЦВК ? її засідання.

До комісії можуть подаватися скарги, що розглядаються в порядку й у терміни, установлені відповідним законом про вибори чи референдуми. До комісії також подаються заяви в письмовій чи усній формі. Заяви і скарги, подані до ЦВК під час виборчого процесу чи референдуму стосовно цього процесу, розглядаються Центрвиборчкомом протягом 5 днів.

У випадку, якщо ЦВК стане відомо про порушення законодавства про вибори і референдуми, виборчих прав громадян і права на участь у референдумі за результатами проведених комісі?ю перевірок чи зі ЗМ? або з інших джерел, комісія ма? право розглядати питання, що відносяться до її повноважень, за власною ініціативою.

Відповідно до закону, ЦВК забезпечу? реалізацію захисту виборчих прав громадян, право на участь у референдумах, дотримання передбачених Конституці?ю і законами принципів і основ виборчого процесу і процесу референдуму, контролю? дотримання вимог законодавства про вибори і референдуми. Центрвиборчком ? основним розпорядником і забезпечу? функціонування державного ре?стру виборців, контролю? дотримання політичними партіями, виборчими блоками, іншими суб??ктами виборчого процесу і процесу референдуму вимог законодавства, забезпечу? на виборах і референдумах акредитацію офіційних спостерігачів від іноземних держав і міжнародних організацій.

ЦВК вносить пропозицію про формування державного бюджету з питань фінансування виборів і референдумів. Комісія реалізу? фінансове і матеріально-технічне забезпечення виборів і референдумів.

Закон також визнача? правовий статус і повноваження голови Центрвиборчкому і його членів. Повноваження члена комісії можуть бути припинені у зв?язку із закінченням терміну, на який його призначили. Підставами дострокового припинення повноважень члена ЦВК ? особиста заява про складення повноважень, досягнення 65-літнього віку, припинення громадянства України, виїзд на постійне місце проживання за межі країни, недотримання вимог про несумісність посади члена Центрвиборчкому з іншими видами діяльності.

Подання про дострокове припинення повноважень члена комісії вносить Президенту України голова ЦВК. У випадку виникнення підстав для припинення повноважень членів комісії Президент у 30-денний термін вносить до парламенту подання про дострокове припинення їхніх повноважень і одночасне подання про призначення члена комісії замість того, хто вибув. За результатами розгляду подання Президента парламент прийма? рішення.

Витрати, пов?язані з діяльність комісії, її секретаріату, патронатной служби фінансуються з держбюджету. Комісія пода? щорічний звіт про використання коштів держбюджету до Рахункової палати України.

У законі закріплено, що членам ЦВК і працівникам його секретаріату встановлюються щомісячні персональні надбавки в розмірі 70% посадового окладу з урахуванням доплати за ранг і вислугу років. Член комісії, який потребу? поліпшення житлових умов, забезпечу?ться житлом. Члену Центрвиборчкому нада?ться щорічна оплачувана відпустка тривалістю 45 календарних днів з виплатою матеріальної допомоги на оздоровлення.

Рішення, дії чи бездіяльність ЦВК оскаржуються у Верховному Суді України, а з 1 січня 2005 року - у Вищому адміністративному суді України.

 

01 липня 2004р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів