Попри суворі реалії автодорожники Закарпаття намагаються відремонтувати побільше доріг
Така ситуація в усій країні. І це визнають як у профільному міністерстві, так і в «Укравтодорі». Водії нарікають та обурюються. І небезпідставно. Дорожники просять їх з розумінням поставитися до тимчасових, будемо сподіватися, труднощів. Тож як виходити з цієї складної ситуації – відверто й по-професійному чесно ділився із журналістами сьогодні (2.03) на прес-конференції в облдержадміністрації начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович.
Спочатку посадовець навів декілька промовистих цифр. На балансі Служби автодоріг у Закарпатській області знаходиться 3 348 км доріг загального користування, з яких 905 км - державного значення і 2 443 км - місцевого значення. В області налічується ще 6 043 км доріг комунальної власності. 62% від загальної протяжності автодоріг розташовані у гірській місцевості з 26 перевалами, на яких розташовані 1 298 мостів загальною довжиною 22 922 погонні метри. Частина з мостів у аварійному стані.
«З року в рік, - констатує М. Попович, - ми надсилаємо листи до «Укравтодору», - там обіцяють надати кошти, але вони в область так і не надходять».
За розрахунками фахівців, для дотримання нормативних міжремонтних строків необхідно щорічно виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів, на що потрібно близько 2 млрд. грн. щороку. За останні роки фактичне щорічне фінансування дорожніх робіт становило не більше 10% до потреби.
Ось свіжий приклад: на дорогах загального користування за рахунок усіх джерел фінансування за 2016 рік відремонтовано суцільними ділянками тільки 25 км автодоріг, це менше 1% від протяжності, а на решті - виконувався тільки ямковий ремонт. Про цей вид ремонту, наголошує начальник Служби, давно хотіли би забути. Але від нього не можна відмовитися через хронічне недофінансування. Тому дорожники й опиняються в глухому куті. Вони змушені експлуатувати, проводячи дрібні ремонти, дороги й мости, збудовані кілька десятиліть, а то й більше півсотні років тому. І розраховані вони були на вантажні автомобілі малої тоннажності, яких і їздило зовсім небагато. А зараз великовагові фури щодоби сотнями, а подекуди й тисячами, мчать на високих швидкостях. (До речі, велика частина транзитного транспорту їде саме через прикордонне Закарпаття – приміром, з КПП «Дякове» з Румунії прямо на Словаччину, Чехію, Польщу й інші західні країни). Зрозуміло, що автошляхи, основа яких давно зношена, а дорожні одяг становить до 20 см, на таку інтенсивність транспортних потоків не розраховані. У галузі наявні й інші проблеми: застаріла спецтехніка, якій більше тридцяти років, плинність кадрів через низьку зарплату – дотепер вона складала 2,5-3 тисячі грн. Та в поточному році, є надія, зарплатня зросте і повернуться й прийдуть нові й хороші фахівці. Вишуковуються й інші резерви. Торік також інвестори збудували великий асфальтно-бетонний завод нового покоління в Мукачеві. Цього року хочуть збудувати ще два. Піднімають настрій дорожникам і намітки щодо плану фінансування дорожнього господарства області в поточному році. За бюджетною програмою на будівництво, капітальний, поточний ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг намічено виділити мільярд гривень. З них 198 млн. грн. уже підтверджено офіційними документами. Служба автомобільних доріг також очікує у поточному році ще 155 млн.грн. із понадпланових надходжень із Закарпатської митниці ДФС, а ще до 60 млн.грн. - з Фонду регіонального розвитку. Підписана також міжурядова українсько-угорська угода про виділення Україні 50 млн. єврокредиту. Усе це дасть змогу відчутно покращити ситуацію на дорогах як державного значення («Київ- Чоп» у межах області), так і на найбільш важливих та з інтенсивним рухом ділянках. За матеріалами прес-служба Служби автомобільних доріг у Закарпатській області-->
До теми
- Відомий закарпатець, народний артист України Іван Попович сьогодні відзначає 75-ліття
- «Із трьох пострілів своєї гармати ми знищили ворожий «Ураган» на ходу…» Історії з фронту від 128-ї бригади
- Сержанти Національної гвардії відпрацьовують техніку ведення бою
- «Снаряд від ворожої БМП ліг якраз у те місце, де я збирався лягти, – мене врятували якісь 2-3 секунди…». Історії з фронту від 128 бригади
- «Під час штурмів розумієш, що або ти, або тебе. Ну, я молодший, спритніший, то перший встигав…». Історії з фронту 128-ї бригади
- Закарпатські синоптики: літо 2023 року видалось незвично вологим та помірно теплим
- Прогноз погоди в Закарпатті на вівторок
- Ужгородські школярі отримали грамоти від Валерія Залужного
- У Мукачеві домагаються тримання під вартою замість домашнього арешта для підозрюваного в торгівлі боєприпасами
- Ужгородські патрульні оперативно супроводили авто, у якому перебував чоловік із сильною кровотечею
- Ремонт мосту через річку Тересва триватиме близько року, — голова Закарпатської ОВА Віктор Микита
- Між Закарпатським обласним музеєм та УжНУ підписано договір про співпрацю
- На Закарпатті урочисто відкрилася перша цьогорічна табірна зміна міжнародного дитячого центру «Артек»
- На Закарпатті пройшли стажування курсанти військових навчальних закладів МВС
- На Закарпатті заборонили відвідувати ліси і в’їжджати до них на транспортних засобах
- Ясінянську громаду відвідала делегація Пардубицького краю
- Близько 150 волонтерів долучилися до чергового екопікніка на "Березі Закарпатського моря" (ВІДЕО)
- Прогноз погоди в Закарпатті на суботу
- У літньому таборі «Арніка», що на Воловеччині, педагоги ПАДІЮНу провели для дітей майстер-класи
- На Закарпатті відкрили нове модульне містечко (ВІДЕО)
До цієї новини немає коментарів