Вино: від Бордо до Закарпаття

Вино: від Бордо до Закарпаття
Семінар для виноробів Закарпаття відбувся днями на Берегівщині.

 

Йшлося про «Французький досвід у галузі виноробства: організацію галузі, запровадження системи географічних зазначень, комерціалізацію, вимоги щодо якості вина». Так, говорили про Францію і говорили саме із французькими експертами, зокрема, із радником з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Ніколя Перреном та міжнародним експертом з виноробства, доктором економіки Стефаном Баде (м. Бордо, Франція). Долучилися до обговорення та обміну галузевим досвідом закарпатські винороби, представники проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні», комітету підприємців АПК при Торгово-промисловій палаті України, Європейського банку реконструкції та розвитку, керівництво профільного департаменту Закарпатської ОДА, дипломати з сусідніх країн ЄС, фахівці переробної галузі.

На самому початку зустрічі було анонсовано, що в ході заходів Національного виноробного форуму досягнуто домовленостей про презентацію колективного стенду України у Бордо – світовій столиці вина. І нехай цей статус не є офіційним, але саме Бордо свідомо і підсвідомо асоціюється у нас із сонячним напоєм. А вже на загальноукраїнському рівні асоціації з вином та виноробами пов’язані із Закарпаттям.

«Хтось дуже влучно назвав Закарпаття землею, наближеною до неба. Це одночасно і правдиво, і геніально. До неба і до сонця, що є найкращими умовами для виноробства», – наголосив під час відкриття семінару голова комітету підприємців АПК при ТПП України Олег Юхновський.

Безумовно, присутніх цікавив французький досвід у галузі виноробства та можливості його застосування у вітчизняних умовах. Франція, яка щороку встановлює і б’є власні винні рекорди – це країна-енциклопедія для винороба та виноградаря. Французи змогли перетворити виноробну галузь на бюджетоформуючу (посідає друге місце у національному експорті), а саме вино і виноградники – на один із найдорожчих товарів.

Стефан Баде поділився з присутніми приголомшливими цифрами. Так, площа виноградників Франції складає 788 тисяч гектарів – це 10% виноградних площ світу. Також на долю Франції припадає 17% виготовленого у світі вина. Щороку країну відвідують 100 мільйонів туристів, з них 10% це ті, хто їде саме у винні тури. Та й у грошових еквівалентах рекорди вражають. Серед них, наприклад, пляшка вина за 109 тисяч доларів США.

«Свого часу було зафіксовано рекордну вартість одного гектару виноградників у Франції – 35 мільйонів євро. Ця сума шокувала виноробів світу своєю зухвалістю, поки минулого року за гектар земель виноробного господарства Петрюс не виклали 110 мільйонів євро. Це не є нормальним для ринку, але ринок на такі захмарні ставки реагує», – розповів Стефан Баде.

До слова, пляшка червоного сухого вина Petrus Pomerol з легендарного господарства-рекордсмена на вітчизняному інтернет-ринку коштує майже 390 тисяч гривень, а літр цього напою – майже 520 тисяч гривень.

Для розвитку виноробної галузі французькі виробники об’єднуються у кооперації. Так легше і продуктивніше впливати на вирішення проблем і задоволення потреб виробництва, будувати конструктивний діалог із владою, презентувати виноробний національний бренд на міжнародній арені. Єдине, на що ані поодинці, ані кооперативно не можуть вплинути французи, – це відчутні наслідки глобального потепління. Наразі від цього потерпає Південь Франції, землі там все менше придатні для виноробства. На фоні надзвичайно високого попиту на французьке вино у світі втрати винних площ є локальною економічною катастрофою.

Водночас, за словами Ніколя Перрена та Стефана Баде, Франція готова підтримати виноробну галузь України, зокрема, на Закарпатті.

«Ми не боїмося конкуренції. Навпаки, вона дуже мотивує. Повірте, у світі достатньо попиту на вино. Щороку людство вживає 32 мільярди пляшок вина. Тенденція свідчить, що кожні п’ять років ця цифра збільшується на мільярд. Серед цих пляшок має знайти місце українське вино. Ще кілька років тому ми не могли припустити, що ваша виноробна галузь матиме такий розвиток і такий цивілізований вигляд, який ми нині бачимо тут, перебуваючи в Україні», – підкреслив Стефан Баде.

Закарпаття відгукнулося на тези французьких фахівців готовністю до співпраці і врахування досвіду, який є визнаним у світі як найпрогресивніший.

«Виноградна лоза і той сонячний напій, який вона дарує споживачеві, варті того, аби їх побачила і спробувала на смак Європа. Винні традиції Закарпаття самобутні, їх передають з покоління у покоління. Але це не має бути нашою локальною історією, це європейська традиція, якій ми слідуємо. Платформа для діалогу між регіональною владою та представниками виноробної галузі нині будується навколо питань впровадження географічних зазначень, розвитку фестивального руху, вдосконалення виробництва та рекламної кампанії. У підсумку ми спільно реалізуємо маркетингову стратегію, сутність якої полягає у популяризації стратегічного гасла «Купуй закарпатське!». І наша цільова аудиторія – це і Україна, і закордоння, адже Закарпаття споконвіку було і залишається туристичним краєм з широким спектром пропозиції на будь-який запит», – наголосив директор департаменту економічного розвитку та торгівлі Закарпатської ОДА Денис Ман.

Виноробні галузі України та Франції, безумовно, мають різні історії, інструменти і традиції, однак дегустація закарпатських вин французькими експертами довела, що наш продукт є абсолютно конкурентоспроможним. А на тематичних комерційних майданчиках закарпатське вино з місцевою ціною у 3-4 євро здорожчало б в рази. При цьому відомо, що саме категорія «вино за євро» приносить європейським виробникам мільярдні статки, адже цей продукт, що при такій вартості має адекватну якість, полюбляють як місцеві мешканці, так і мільйони туристів.

Наостанок французькі гості поділилися актуальними тенденціями у споживанні вина. Так, першість у світі зараз тримають рожеві вина, за ними йдуть білі сухі, а замикають трійку фаворитів серед споживачів вина ігристі. Однак кожен новий рік приносить нові віяння «винної моди», і зараз це любов до екологічний вин і навіть веганських винних напоїв. «Тенденції глобально змінюються кожні 10 років. І ми маємо бути готовими до цього! Єдине, що поки залишається незмінним, це любов людства до вина», – підсумував Стефан Баде.

Катерина Ірха

Uzhgorod.net.ua

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

22 травня 2019р.
Çàãðóçêà...

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів

Залишити коментар:

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без будь-яких попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані правоохоронним органам, якщо від них надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати посилання та рекламні повідомлення!

Необхідні поля позначені наступним символом:*