Ужгород покращив позицію в рейтингу Індексу публічності органів місцевого самоврядування

Результати шостого щорічного вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування, які проводить Громадянська мережа ОПОРА, представили сьогодні в Ужгородському прес-клубі
Про позицію Ужгорода в рейтингу серед інших обласних центрів, динаміку змін у 2018-му в порівняні з попередніми роками розповів координатор вимірювання Індексу публічності в Ужгороді Ярослав Гулан.
Лідерами за підсумками минулого року стали Івано-Франківськ, Луцьк, Львів, аутсайдерами – Запоріжжя, Одеса, Черкаси, Полтава. Ужгород поліпшив свої позиції до 62% і посів 18 місце, перейшовши таким чином «психологічну межу» – входить, як і абсолютна більшість обласних центрів, наразі до міст із задовільним рівнем публічності. До речі, ще у 2016-му Ужгород був серед аутсайдерів – четвертим із останніх у рейтингу, тому динаміка змін за 3 роки дуже суттєва. За словами Ярослава Гулана, при дослідженні враховували не лише наповненість, контент офіційного сайту Ужгородської міськради, а й, скажімо, практики аудиту комунальних підприємств, роботу ЦНАПу, відкритих конкурсів на вакантні посади та багато інших критеріїв. Визначалася публічність за трьома блоками – роботи міського голови, діяльності депутатів та органів виконавчої влади, тобто структурних підрозділів міськради. Показники склали, відповідно, – 68%, 65,8%, 53,1%. За публічністю діяльності міського голови Ужгород – у «золотій середині». Враховувалися аспекти щодо особистого прийому громадян, звітування перед громадою, звітування про регуляторні акти та чимало іншого. Серед недоліків Ярослав Гулан, зокрема, назвав відсутність на сайті міськради відкритих публічних конкурсів на посади та протоколів їх проведення, не запроваджено систему ІSО, немає усіх звітів про роботу виконавчих підрозділів, не про всі комунальні підприємства на сайті міськради є інформація тощо. Серед позитивів щодо діяльності виконавчих органів – є детальна інформація про їхню структуру, членів виконкому, детальні дані про доходи і видатки бюджету, торік відбувся публічний звіт про його виконання. Добре виконуються міською радою запити на інформацію, вчасно оприлюднюються проєкти і порядки денні засідань сесій та виконкому, створено окремі розділи про громадські слухання, електронні петиції тощо. Є набори важливих відкритих даних, станом на минулий тиждень їх було 17, доступні навіть інформація про суб’єктів господарювання, які займаються зовнішньою рекламою, переліки рекламоносіїв, транспортних засобів, які працюють на маршрутах, але поки що вони не в машинозчитному форматі. За діяльністю депутатів Ужгородська міська рада обійшла в рейтингу Вінницьку та Дніпровську міські ради. Є вільний доступ до сесійної зали, у тому числі людей з інвалідністю. Депутати звітують про свою роботу, такі звіти публікуються. Однак немає біографій депутатів, посилань на їхні електронні декларації, немає звітів про роботу кількох комісій. Депутати також не прийняли етичного кодексу своєї поведінки, не ініціювали громадських обговорень, у Регламенті не прописано порядок виступів громадян. Керуюча справами виконкому Ужгородської міськради Олена Макара відзначила, що такі обговорення за підсумками річного Індексу публічності відбуваються вп’яте і, зокрема, й завдяки допомозі ОПОРИ прозорість діяльності міської влади дуже суттєво зросла. Радикально змінився щодо обсягу і доступності інформації офіційний сайт, зараз він знову переглядається у зв’язку з величезною роботою, зробленою у серпні-вересні щодо відкритих даних, хоча це вже було після аналізу для формування Індексу публічності. Частина структурних підрозділів регулярно звітують на засіданнях виконкому, за підсумками року будуть звітувати всі, хоча за нормативними документами немає єдиних вимог щодо таких звітів. Що ж до наглядових рад комунальних підприємств, то ще в 2016 році фахівці з Києва проводили аналіз і зазначали, що з наших комунальних підприємств така може бути створена лише при міському водоканалі. Відзначила Олена Михайлівна і кардинальні зміни, які відбулися з переходом всієї міської ради Ужгорода на систему електронного документообігу, зараз уже навіть заява на відпустку подається без паперового носія. 28 послуг Центру надання адміністративних послуг теж можна отримати онлайн, все більше різних форм спілкування громадян із міською радою стає доступним та активно використовується в електронній формі. Загалом же темп змін щодо відкритості і публічності влади за останні роки просто вражаючий і постійно зростає, цього вимагають нормативні документи, приєднання України до найсучасніших міжнародних практик. За словами начальника відділу програмного забезпечення Олександра Пуглика, на офіційному сайті міськради вже розміщено 90% того, що передбачено постановою про відкриті дані, на завершальній стадії розробка сторінки, де буде зведено весь масив відкритих даних, вони будуть оптимізовані до машинозчитного формату, що також передбачено постановою Кабміну. Значний прогрес щодо оприлюднення відкритих даних Ужгородською міською радою відзначив і регіональний координатор ОПОРИ в Закарпатській області Святослав Бабіля. Дані, на його думку, оновлюються оперативно, при тому, що на державному рівні було прийнято рішення про відкриті дані, але не забезпечувалася підготовка фахівців. Координатор вимірювання Індексу публічності в Ужгороді Ярослав Гулан зазначив, що і в Ужгородській міській раді проведуть зустріч, аби детально обговорити всі аспекти Індексу публічності та визначити, що потрібно зробити для поліпшення прозорості роботи міської влади.Джерело: прес-служба Ужгородської міської ради
До теми
- Відбулася сесія Ужгородської міської ради - які рішення прийнято?
- Закарпаття продовжує підтримувати захисників - спрямували ще понад 19 мільйонів гривень
- 1212 клієнтів звернулися за консультаціями до офісів «Зроблено в Україні» на Закарпатті з початку року
- ТОП-10 вакансій від Закарпатської обласної служби зайнятості
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 84 роботодавці області
- Закарпаття стало майданчиком для VII Міжнародного безпекового форуму «Україна – ЄС – НАТО: стратегічні ініціативи в умовах глобальної кризи»
- Результати Ярмарку вакансій на Закарпатті: 143 людини вже працевлаштовані, 20 жінок здобувають нову професію
- В Ужгороді з 1 липня запрацювала автоматизована систему обліку оплати проїзду: на що варто звернути увагу?
- На Закарпатті підписали меморандум для розвитку сімейних форм виховання дітей
- В ОВА обговорили реалізацію на Закарпатті Стратегії забезпечення права кожної дитини в Україні на зростання в сімейному оточенні
- Підтримка ветеранів – інвестиція в майбутнє: онлайн-зустріч Закарпатської ОВА вже завтра
- 447 осіб з інвалідністю скористалися послугами Закарпатської служби зайнятості з початку року
- В ОВА обговорили нові підходи до вирішення трудових конфліктів
- З нагоди Дня Конституції - визнання для закарпатців, які змінюють країну
- Закарпаття отримало понад 5,3 млн грн на модернізацію харчоблоків у закладах освіти
- У кожній територіальній громаді Закарпаття працюватиме офіцер-рятувальник
- Щоб допомогти вступникам та їхнім батькам зорієнтуватися у вступній кампанії, працюватимуть спеціальні інформаційні лінії
- Послугами Закарпатської обласної служби зайнятості з початку року скористалися 6,4 тисячі шукачів роботи
- Майже 28 тис. документацій із землеустрою та оцінки земель оцифрували землевпорядники Закарпаття з початку року
- Закарпаття без «мертвих зон»: у віддалених селах покращать мобільний зв’язок
До цієї новини немає коментарів