5 мільярдів євро на дорогу до "Євро-2012"

За 5 років, які залишилися до проведення Чемпіонату Європи з футболу 2012 р. в Україні та Польщі цілком реально побудувати автобан "Лісабон—Київ", однак для цього потрібна воля керівництва держави та інвестори, які готові вкласти в єврошлях 5 мільярдів євро.

 

Таке повідомив у вівторок на прес-конференції начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Маркович.

За словами головного шляховика області, закарпатська ділянка автобану має протяжність 117 км, а загалом до Києва — 800 км. Для того, аби розпочати будівництво українського відрізку необхідно, аби Верховна Рада ратифікувала Українсько-Угорську угоду про точку перетину кордону автобаном (поблизу с. Дийда Берегівського району). Угорська сторона планує до 2012 року підвести свою частину автобану майже до кордону з Україною. Головною проблемою в реалізації цього проекту буде саме виготовлення проектної документації та відведення земель, яке, за словами В. Марковича, чомусь займає вдвічі більше часу, ніж саме будівництво. Приміром, для того, аби побудувати об’їзну ділянку автошляху Чоп—Київ в обхід Ракошина (єдиний наразі населений пункт, через який проходить ця траса), відведення земель та виготовлення проектів триває вже три роки! Одвічним гальмом українського шляхобудівництва є й відсутність грошей, приміром, цьогоріч обласним шляховикам виділили на 15 мільйонів гривень менше, ніж торік. При потребі щорічно ремонтувати 500 — 600 км. обласних доріг, вдається ледве більш-менш підрихтувати 150 км. Однак, навіть за наявності проектної документації, відведеної землі та грошей з початком робіт доводиться зволікати через Закон про тендери, бо саме на конкурсі мають обирати фірму-виконавця робіт. "Без корупції, на жаль, у подібних тендерах не обходиться", — з сумом констатує Василь Маркович.

Завдають шляховикам збитків крадії та вандали, які ламають бокові стовпчики та викрадають й нищать дорожні знаки, торік подібними діями завдано збитків на 300 тисяч гривень, при цьому, за словами В. Марковича, правоохоронці не знайшли жодного винного.

До слова, якщо порівняти фінансування дорожнього господарства в країнах Європи у 2006 році в тисячах доларів США на 1 км. доріг, то виходить: в Україні — 4,7 тис. дол., в Росії — 12,2, в Німеччині — 27,3, у Франції — 30,4.

РІО

 

14 травня 2007р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів