На Закарпатті розпочинається перший етап щорічної операції “Чисте повітря”

Нині спостерігається постійне зростання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від пересувних джерел. Безперечно, за таких умов, особлива роль належить контролю за викидами відпрацьованих газів транспорту.

 

Тож в Україні щорічно з метою зменшення забруднення атмосферного повітря викидами транспортних засобів та на виконання вимог статті 56 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", статей 10, 17 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", статті 11 Закону України "Про міліцію" підрозділами Державної екологічної інспекції Мінприроди України та Державної автомобільної інспекції МВС України в два етапи проводиться операція "Чисте повітря". Основна її ціль - виявлення та припинення експлуатації техніки, що забруднює атмосферне повітря.

Цього року перший етап операції триватиме з 19 травня по 8 червня 2008 року. 12 травня 2008 року начальником Державної екологічної інспекції в Закарпатській області спільно з начальником Управління ДАІ УМВС в Закарпатській області підписано наказ №134 про проведення операції “Чисте повітря” в області, відповідно до якого в краї будуть створені оперативні групи, оснащені газоаналізаторами та димомірами, для проведення екологічного контролю транспортних засобів.

В Україні встановлено норми вмісту СО у відпрацьованих газах для різних видів двигунів. Зокрема, норми вмісту оксиду вуглецю у відпрацьованих газах двигунів, не обладнаних каталізаторами не повинні перевищувати:

- при роботі на бензині та на зрідженому газові – 3,5 % об’ємних часток;

- при роботі на природному газові – 1,5 % об’ємних часток;

Допустимий вміст вуглеводнів залежить від кількості циліндрів двигуна і складає для двигунів з числом циліндрів до 4 включно:

- при роботі на бензині та на зрідженому газові – 1200 об’ємних часток, млн-1;

- при роботі на природному газові – 600 об’ємних часток, млн-1;



для двигунів з числом циліндрів більше , ніж 4:

- при роботі на бензині та на зрідженому газові – 2500 об’ємних часток, млн-1;

- при роботі на природному газові – 1800 об’ємних часток, млн-1;

В автомобілів, обладнаних окисними каталізаторами, норматив вмісту оксиду вуглецю не повинен перевищувати 1,0 % об’ємних часток, а величина вмісту вуглеводнів – 600 об’ємних частинок, млн-1.

В автомобілів з 3-х компонентними нейтралізаторами норматив вмісту оксиду вуглецю не повинен перевищувати 0,5 % об’ємних часток, а величина вмісту вуглеводнів – 100 об’ємних частинок, млн-1.

Крім того, для автомобілів, уперше зареєстрованих до 1 жовтня 1986 року, допустимий вміст оксиду вуглецю становить 4,5 %.

Для автомобілів з дизельними двигунами показником димності є натуральний показник поглинання, гранично допустиме значення якого складає для дизельних автомобілів без наддуву – 2,5, з наддувом – 3,0.

Для автомобілів з газодизельними двигунами без наддуву – 1,7, з наддувом – 2,0.

За експлуатацію автомототранспортних та інших пересувних засобів з перевищенням нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах ст.ст. 80, 81 КУпАП передбачено притягнення винних до відповідальності шляхом накладення штрафу у розмірі від 17 до 51 грн. для фізичних осіб та від 34 до 51 грн. для юридичних осіб. А ст.17 Закону України “ Про охорону атмосферного повітря” експлуатація транспортних та інших пересувних засобів і установок, вміст забруднюючих речовин у відпрацьованих газах яких перевищує нормативи, забороняється.

Звертаємо увагу, що заходи адмінвпливу до порушників по згаданих статях КУпАП мають право застосовувати інспектори з охорони навколишнього природного середовища, повідомили в Державній екологічній інспекції Закарпатської області.

 

14 травня 2008р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів