„Ужгород очікує туристичний бум 2008-го”

Те що відбувалося на вулиця Ужгорода в період пасхально-першотравневих вихідних з приємністю дотепер згадують власники готелів, закладів громадського харчування (ресторани, піцерії, кондитерські), а ужгородські кавярні не встигали подавати порцію за порцією запашної закарпатської кави.

 

Те що відбувалося на вулиця Ужгорода в період пасхально-першотравневих вихідних з приємністю дотепер згадують власники готелів, закладів громадського харчування (ресторани, піцерії, кондитерські), а ужгородські кавярні не встигали подавати порцію за порцією запашної закарпатської кави. Такої кількості туристів не очікував ніхто, ба навіть представники туристичного бізнесу – оскільки пропозиція явно перевищувала попит. Заселеними виявилися всі готелі, мотелі, окрім того гості міста викупили всі подобові квартири, деякі жили в недобудованих готелях та мотелях. Статистика показує що заселеними були і всі сільські садиби на околицям міста, що надають послуги зеленого туризму. Ці девять днів незапланованого відпочинку принесли бюджету Ужгорода добрячий прибуток, а також показали можливий туристичний потенціал нашого міста. Чи готовий Ужгород до літнього туристичного сезону-2008 ми запитали у завідуючого кафедрою туризму УжНУ, к.соц.н., доцента Федора Шандора.

- Федоре Федоровичу, Ужгород пережив тиждень туристичного буму, чи можна зробити які-небудь висновки?
- Так, до того ж спеціалісти кафедри, у ці дні не відпочивали, а активно працювали. Було організовано мас-медійну і пропагандистську роботу напередодні та під час пасхальних вихідних, всіх подій які відбувалися в Ужгород та Закарпатті. Зокрема, завдяки активній лобістській роботі кафедри туризму УжНУ до списку природніх чудес України потрапили озеро Синевир та Долина нарцисів. Щодо висновків, то вони приємні мовою цифри – відповідно до заповненості готелів міста протягом девяти днів, Ужгород заробив лише на поселенні гостей – два з половиною мільйона гривень, якщо враховувати лише туристів, то на харчування одного з них протягом цих днів, виходило близько 50 гривень на день. Тепер проста математика девять днів по 50 гривень і плюс проживання, це без врахування відвідин музеїв, атракцій, купівлі сувенірів, солодощів. А скільки фотозгадок про Ужгород розїхалося у різні куточки Європи і не тільки.
- Які туристичні новинки зявилися в Ужгороді останнім часом?
- Безумовно, тепер столицю Закарпаття, можна вважати містом фестивалів та різноманітних святкових акцій – новинкою 2008 року є величезна кількість акцій, турнірів, фестивалів які проходять у місті, наприклад лише 4 травня в Ужгороді пройшло 6 фестивалів та міжнародних турнірів. Другою приємною новиною стало те що при сприянні туристично-інформаційного центру Закарпаття, в Ужгороді зявилися туристично-інформаційні вказівними, до речі таких більше ніде не має в Україні, навіть у Києві. Понад 150 вказівників встановлено в різних куточках історичного центру міста, українською та англійською мовами, аби полегшити туристам пересування по місту, а для підсилення в місті працюють три туристично-інформаційні центри. Окрім того, вийшли путівники по Ужгороду англійською, російською та українською мовами, які стали в допомозі гостям міста. Приємним було і те що про Ужгород зявилося чимало туристичних описів в газетах та журналах, інформаційні новини в радіо та телебаченні, як загальноукраїнського так і міжнародного значення. Все це
- А що запропонували гостям міста представники готельно-ресторанної сфери бізнесу?
- Тепер можна спокійно, без зайвих перформансів, сказати Ужгород – місто не лише запашної кави, але і кав’ярень. Лише в центрі їх відкрилося 5, і всі вони постійно заповнені. Про перший в Україні велнес-отель „Унгварський”, пишуть всі провідні мас-медіа, тому зайвий раз рекламувати його немає потреби. Відрадно, що напередодні суттєво змінила свій антураж гастрономічна візитівка Закарпаття – ужгородська корчма „Деца у нотаря”. Насьогодні в Ужгороді відчинила свої дверів 57 парна, до речі широкий вибір бань, саун в нашому місті дає можливість всім соціально-економічним категоріям населення, а не тільки туристам, користуватися послугами парних. Наразі необхідним є будівництво та реконструкція аква-зон, щоб ужгородці могли користуватися послугами басейнів не лише в єдиному цивілізованому басейні міста „Аква-бар”, а й і в інших восьми існуючих басейнах та нових водних зонах. Готельний комплекс "Інтурист-Закарпаття" відкрив найбільшу в краї терасу та чудовий пам’ятник закарпатському туризму.
- Які акції очікуються в найближчий час?
- 6-7-8 червня в готельно-рекреаційному комплексі "Дубки", неподалік від Ужгорода під патронатом обласного управління з туризму та курортів пройде міжнародний туристичний фестиваль "Єврокарпати - 2008" з метою об’єднання спільних зусиль для пропаганди туристичного бренду "Карпати". В рамках фестивалю пройде презентація районів туристичної привабливості регіону, виставка-продаж "Туризм та відпочинок", ярмарка народних промислів, робіт творчих майстерень та сувенірної продукції, а також етно-гастрономічна презентація та виноробна дегустація. Пройдуть семінари-круглі столи туроператорів та агентів, готельерів та рестораторів, фахівців індустрії туризму та відпочинку. Це буде найбільша акція за останній час, на якій ужгородці та гості, а їм всього лише необхідно доїхати маршруткою до "Дубків", зможуть познайомитися з усім туристичним потенціалом Закарпаття та Карпат. Також на початку червня в Ужгороді очікується проведення кількох підряд міжнародних конференцій та зустрічей, це свідчить що наше місто активно використовує конференц-туризм.
- А чи готовий Ужгород прийняти туристів у літній туристичний сезон-2008?
- Тепер можна підтвердити це і практично і теоретично. Почнемо з практики: на туристів та гостей міста чекають близько 1.800 ліжко-місць у готелях та інших засобах проживання, яких нараховується 36, харчувати їх будуть у 158 закладах громадського харчування з посадочними місцями більше 21 (піцерії, ресторани, фаст-фуди), знамениту закарпатську каву можна випити у 42 спеціалізованих кав’ярнях, стосовно анімаційних та історико-культурних послуг – то тут і 10 нічних клубів, і музеї, і історико-культурні пам’ятки, і квітнуча липова алея, і атракції в Боздошському парку. Скрутно з громадськими туалетами, але цю проблему вирішує вільний вхід до вбиралень у засобах поселення та харчування. Нарешті, ужгородські екскурсоводи обєдналися у єдиний клуб і проводять щоквартальні тренінг по розробці нових маршрутів, а кількість сувенірних магазинчиків вже приємно радує.
- Що необхідно зробити в першу чергу для покращення туристичного обличчя Ужгорода?
- Ну, власне перші радикальні кроки нарешті зроблено: заборонено автомобільний рух на Корзо, почато прибирання міста від накопиченого сміття, літні табори будуть проводити прибирання парків міста. Звичайно бажано щоб збільшилася кількість громадських туалетів, необхідно терміново випустити інформаційні публікації про місто, карти, збільшити кількість інформаційних вказівників, і звичайно терміново почати масову інформаційну кампанію по рекламі Ужгорода як зеленого міста в Серці Європи. Конкуренти не дрімають. Кафедра туризму УжНУ провела моніторинг потенціалу нашого міста і може впевнено сказати що Ужгород готовий прийняти і задовільнити потреби туристів сезону літо-2008.

Олексій Мегела, "Ужгород"

 

30 травня 2008р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів