В Ужгороді з початку року підпалили 22 автомобілі

Загалом протягом цього року в нашому краї до палаючих автомобілів пожежники виїздили 88 разів.

 

Певно, жоден із власників автомобіля не мріє, аби його машина перетворилася на затишний весело потріскуючий камін. Годі уявити собі сумнішу картину, ніж вигляд улюбленого транспорту, вигорілого дощенту. То як діяти в таких випадках? Де шукати винних? Хто компенсуватиме збитки? На ці та інші запитання шукала відповідь «Закарпатка» цього тижня.

Найпоширеніша причина пожеж в авто офіційно формулюється так: «Порушення правил експлуатації електромереж і електроустаткування». Причому спалахнути може не тільки стара  іржава «бляшанка», а й авто, які ще пахнуть новим салоном. Фахівці кажуть, що справа найчастіше в неправильному монтажі електроустаткування. Погані контакти, невідповідність перерізу провідника навантаженню, збільшення цього самого навантаження понад паспортне тощо переважно є наслідком самостійного ремонту авто або на «самодіяльних» СТО, установки потужного устаткування, яке не було передбачене виробником. Магнітоли, колонки, сабвуфери – усе це вимагає розрахунків і кваліфікованого встановлення. Тож автівки нерідко займаються саме від надлишку «навороченої» електроніки. Серед інших причин може бути паління в салоні, витік у системі подачі пального, пролив і займання пального, недбалість при перевезенні легкозаймистих вантажів, самозаймання промасленого ганчір’я, удар блискавки чи падінні на автомобіль високовольтного проводу. Що стосується ДТП, то, за статистикою, лише 1 випадок із ста призводить до загорання авто. Нерідкісним явищем є і підпал. І не обов’язково тому, що ти зайняв сусідську парковку, а сусід виявився рішучим чоловіком із сірниками. Може, тобі захотіли помститися давні вороги.

Загалом протягом цього року в нашому краї до палаючих автомобілів пожежники виїздили 88 разів, повідом¬ляє УДСНС України у Закарпатській області. Наприкінці минулого місяця під час сесїі Ужгородської міської ради в ході звітування про стан протидії злочинності прокурор міста Володимир Гаврилюк повідомив, що тільки в Ужгороді згоріли 22 автомобілі. За його інформацією, в жодному з цих випадків кримінальних справ до судів не було скеровано. Крім того, 5 із 22-х справ щодо підпалів закриті через непідтвердження складу злочину.

Варто наголосити, що автомобіль згорає за лічені хвилини. Тому в випадку пожежі до приїзду професійних вогнеборців варто спробувати побороти стихію самостійно. Лише так можна зберегти машину частково неушкодженою. «Надзвичайники» радять перш за все швидко зупинити авто, якщо воно в русі. Далі спробувати відкрити капот важелем із салону, але не піднімати його, якщо там полум’я або густий дим, бо так можна спровокувати приплив кисню. Слід збити полум’я вогнегасником, відкрити капот повністю й загасити вогонь повністю. Далі треба зняти клему для відвертання повторного займання. Звісно, все це годиться у випадку, коли в автомобілі є вогнегасник. Але навіть якщо він є, проте його не перезаряджають і не перевіряють час від часу, ніхто не дасть гарантії, що він спрацює, коли в цьому виникне потреба.

 Як пояснив заступник директора Ужгородської дирекції ПАТ «ХДІ страхування» Ігор Василькович, нині в нашому регіоні склалася така ситуація, що майже щодня надходять повідомлення про загорання нових автомобілів. Кожна така подія завдає власнику збитків, які сягають іноді сотень тисяч гривень. Тому єдино правильним виходом, що допоможе вберегти свої гроші та нерви, витрачені на пошуки винуватця чи причини неприємного «сюрпризу», є застрахувати «залізного коня» по добровільному виду страхування КАСКО. Програма страхування передбачає отримання відшкодування при пошкодженні авто як унаслідок дорожньо-транспортної пригоди, стихійного лиха, пожежі, вибуху, викрадення, так і протиправних дій третіх осіб, що включає підпал. У цій ситуації випадок мають зафіксувати відповідні органи та слід вчасно повідомити страхову компанію. У зв’язку з великою кількістю страхових компаній на ринку, кожна з них намагається запропонувати якнайкращі умови за розумні гроші. Вартість такої послуги на рік буде коливатися в межах 3 – 5% від вартості автомобіля, це залежить від вибраних умов.

До речі, страховик не виплачує відшкодування у випадках військових дій і військових заходів, заколотів, бунтів, актів терору, громадських заворушень, знищення або пошкодження застрахованого транспортного засобу внаслідок розпоряджень уповноважених органів влади.

Та в будь-якому випадку слід пам’ятати, що найважливіше – це людське життя. А людина в палаючому автомобілі може знаходитися не більш ніж півтори хвилини.

Людмила Орос, "Закарпатська правда"

УДСНС у Закарпатській області радить: якщо пожежа під капотом все ж почалася, не панікуйте. Передусім, не відкривайте його доти, поки під рукою нема вогнегасного засобу, адже через вільний доступ кисню під відкритим капотом полум’я швидко розгориться. Для гасіння пожежі можна використовувати й інші підручні засоби (пісок, сніг, воду, брезент, куртки або ковдри). Це ж стосується й салону автівки. Не варто відчиняти двері транспортного засобу, якщо його нема чим гасити. Але на випадок, коли автомобіль уже сильно горить або ж полум’я вирує в районі бензобака, не намагайтеся його гасити – в будь-який момент може статися вибух. Треба чекати прибуття пожежних підрозділів.

 

05 грудня 2014р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів