Суд Канади розгляне апеляцію України на рішення про продаж заарештованого "Руслана"

У четвер, 24 червня, Федеральний суд Канади розгляне апеляцію України на рішення канадської влади про продаж заарештованого українського літака Ан-124 "Руслан".

 

Про це повідомили представники власника літака - Авіаційного науково-технічного комплексу (АНТК) імені Антонова.

Апеляцію Україна подала 20 січня цього року. За словами заступника міністра юстиції України Василя Мармазова, рішення канадського суду "? недостатньо об?рунтованим і стосу?ться прав держави".

Український вантажний літак Ан-124 був заарештований 25 червня 2003 року на території військової бази в канадській провінції Ньюфаундленд за борги України і приватних структур перед кіпрською компані?ю ?TMR Energy Lіmіted? у розмірі 42,256 мільйони доларів.

В АНТК імені Антонова стверджують, що бюро не ма? ніякого відношення до боргів держави перед кіпрською компані?ю.

Федеральний суд Канади 23 грудня 2003 року прийняв рішення продати літак. Вартість заарештованого літака, за оцінками експертів, не перевищу? 25 мільйонів доларів.

За даними Фонду державного майна (ФДМ) України, у травні 2002 року суд міста Стокгольм задовольнив позов компанії ?TMR Energy Lіmіted? до України в особі фонду про виплату 42,256 млн доларів із заявлених до компенсації 62 млн доларів за порушення угоди про створення на паритетних засадах спільного підпри?мства "Лисойл" на базі Лисичанського нафтопереробного заводу (Луганська область України).

У 1993 році між Лисичанським НПЗ, ?TMR Energy Lіmіted? і "Лисойлом" була підписана угода про модернізацію потужностей нафтопереробного заводу. Пізніше при проведенні корпоратизації Лисичанського НПЗ держава одержала свою частину статутного фонду "Лисойла" у розмірі половини статутного фонду, а інша частина, що належить кіпрській компанії, залишилася в державній власності.

Розцінюючи те, що сталося, як бездіяльність ФДМ, ?TMR Energy Lіmіted? подала позов до суду Стокгольма. Після набуття чинності цього рішення кіпрська компанія почала процеси в багатьох судах світу, зокрема в США, Франції, Канаді, ?зраїлі і Бельгії. На території Канади ?TMR Energy Lіmіted? ма? право робити дії з арешту майна України для подальшої реалізації і відшкодування свого збитку.

У середині квітня кіпрська компанія зробила спробу одержати за рахунок погашення боргів судно "Фатеж" приватної української компанії "Торговий Флот Донбасу", яке було заарештовано у французькому порту Онфлер. Після втручання дипломатів із судна було знято арешт.

На початку червня цього року Арбітражний суд Ки?ва прийняв постанову, якою відмовив кіпрській компанії у виконанні на території України рішення стокгольмського суду. У Міністерстві юстиції України повідомили, що шведський суд виніс постанову з питання, що відповідно до законодавства України не може бути предметом судового розгляду.

"Позитивне рішення Апеляційного суду Ки?ва на користь Фонду державного майна стане важливим аргументом для захисту інтересів ФДМ в іноземних юрисдикціях, де розгляда?ться справа про визнання і виконання рішення шведського арбітражу", - підкреслили в Мін"юсті.

У середині червня 2003 року АНТК імені Антонова, розробник Ан-124 ?Руслан?, і країни-члени НАТО підписали протокол про намір орендувати на десять років літаки "Руслан" для перевезення техніки. Сума контракту може скласти біля 1 млрд доларів.

На початку червня Україна і країни-члени НАТО підписали Меморандум про вза?морозуміння щодо оренди літаків, що дозволя? Альянсу наймати транспорт у разі потреби.

У 1985-1987 роках літак "Руслан" встановив ряд світових рекордів, зокрема з підйому на двокілометрову висоту вантажу вагою 171 тонн і з польоту по замкненому маршруту на відстань 20,150 тис. км.

Підготовлено за матеріалами [a href="http://www.rian.ru"]Р?А ?Новости?.[/a]

 

24 червня 2004р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів