Як силовики приймають безпосередню участь у злочинному бізнесі

Розкрадання нафти з магістральних трубопроводів стало системним надприбутковим тіньовим бізнесом в Україні.

 

Держава щомісяця недоодержує десятки мільйонів гривень.  В "Укртранснафті" відкрито заявляють: діяльність викрадачів нафти "кришують" представники правоохоронних органів.

За останні три з половиною роки, починаючи з 2012 року, служба безпеки "Укртранснафти" виявила 146 "врізок" у магістральні нафтопроводи. Про це пишуть у статті Сергій Куюн і Антон Задорожний із "Консалтингової групи А-95".

"На їхню ліквідацію та на відновлення інфраструктури після незаконного "операційного втручання" було витрачено майже 12 млн бюджетних гривень. Втрати держскарбниці від нелегального продажу палива, виробленого з краденої нафти, у десятки разів більші", - йдеться у статті.

В "Укртранснафті" підрахували: щомісяця з труби крадуть близько 3 тисячі тонн нафти (щоб було простіше уявити, це поїзд з 50 вагонів-цистерн) на суму 1 млн євро.

Кустарна переробка нафти на захованих у лісах та ангарах занедбаних промпідприємств міні-НПЗ дає "бізнесменам" на виході близько 1,5 тисяч тонн бензину та ДП, при нелегальному продажі яких держбюджет щомісяця недоодержує 15 млн гривень податків.

"Розкрадання нафти з магістральних трубопроводів стало системним надприбутковим тіньовим бізнесом в Україні. Держава щомісяця недоодержує десятки мільйонів гривень не тільки на "втратах" сировини з труби, а й на несплачених податках від продажу палива, яке виготовляють із краденої нафти. "Бізнесмени" закуповують на виручені гроші дороге обладнання та заручаються підтримкою силовиків і суддів", - пишуть автори.

Якщо раніше "врізчики" використовували примітивні інструменти (помповий насос, механічний манометр і шланг), то сьогодні вони вже не економлять на технічному оснащенні: на місцях злочину виявляють дороге обладнання. Для перекачування краденого сировини використовують недешеві кілометрові труби з металопластику.

Для прокладки відводів використовується спецтехніка горизонтального буріння, а для перевезення викраденого - автопарк дорогих автоцистерн. Схоже, їх доходи покривають такі витрати, зазначають автори.

Експерти кажуть, що нерідко "врізчики" встановлюють електронну сигналізацію по периметру бази, на якій проходить навантаження викачаної з труби нафти. В "Укртранснафті" відкрито заявляють: діяльність викрадачів нафти "кришують" представники правоохоронних органів. Іноді силовики приймають безпосередню участь у злочинному бізнесі.

"Неможливо спорудити багатокілометровий відвід, використовуючи техніку не один день, і не потрапити в поле зору як місцевого населення, так і правоохоронців. До того ж якщо через село почали щодня їздити 30-40-тонні бензовози", - говорить Роман Сидорак, керівник "Укртранснафти".

Але навіть наявність доказів ще не є гарантією отримання злодійський угрупованням справедливого покарання - прокурори і судді у регіонах, треба вважати, не без вигоди, стають на бік "врізчиків".

В підтвердження тенденції сухі цифри: з 1 січня 2014 року по 1 вересня 2015-го співробітники "Укртранснафти" подали в правоохоронні органи інформацію про 164 правопорушення, по якій було порушено 138 кримінальних справ на загальну суму збитків 11,13 млн гривень.

І лише два кримінальні провадження за цей період були передані в суд. Тільки в серпні-вересні "Укртранснафта" повідомила про виявлення відразу декількох "врізок" у Житомирській і Львівській областях. Саме там проходять найбільш "ласі" експортні потоки нафти.

"Раніше список проблемних регіонів включав в себе і Закарпатті, але після збройного конфлікту з участю "Правого сектора" в липні і подальшої струсу місцевого криміналітету трубу залишили в спокої. Поки що", - зазначають автори.

 

27 вересня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів