Мер Ужгорода Богдан Андріїв про започаткування якісних змін у місті

Мер Ужгорода Богдан Андріїв про започаткування якісних змін у місті
Звітувати перед громадою про роботу, проведену в перші три місяці з часу призначення на посаду, умовно – за перші 100 днів роботи, стало вже традицією. І хоча зрозуміло, що за 100 днів не можна щось докорінно змінити, вважається, що це перший рубіж у діяльності влади, за яким прийнято судити про її дієздатність. Відгукнувшись на запрошення журналістів, у передачі «Про головне» на телеканалі «Тиса-1» міський голова Ужгорода Богдан Андріїв розповів про перші кроки на посаді, оприлюднив результати масштабного аудиту міського господарства і плани подальшої роботи. Розмова, що тривала понад годину, вийшла відвертою та щирою.

 

– Перше запитання: у якому стані Ви отримали місто від попереднього міського голови?

– 100 днів – строк відносний, але стало традицією напередодні такої символічної дати говорити про те, що зроблено за цей період. Знаєте, я не хотів би озвучувати якісь прізвища чи лаяти попередників – це некоректно, на мою думку. Однак місто у плачевному стані, це правда. Наведу лише кілька цифр, бо найперше, що ми зробили, – провели інвентаризацію стану справ. Так-от, у минулому році 14 комунальних підприємств міста напрацювали сумарно на 6,2 мільйона гривень збитків. Рівень зношеності основних міських мереж становить: водопровідних – 49%, каналізаційних – 32%, системи водопостачання (водозабір, фільтраційні станції, насоси) – 62%, системи каналізації (очисні споруди 1975 р. побудови) – 84%, електричні мережі – 60-70%.

Сумарна вартість необхідного капітального ремонту міських доріг, внутрішньоквартальних територій, бюджетних об’єктів, міських мереж становить понад 1,2 мільярда гривень. При цьому дохідна частина міського бюджету у 2016 році – 720 мільйонів гривень. Зрозуміло, що ми не можемо всі доходи міського бюджету витрачати лише на зазначені вище потреби. Проте тільки на капітальні ремонти цьогоріч ми передбачили близько 110 мільйонів гривень.

– Можливо, кивати на попередників і некоректно, як ви кажете. Але, з другого боку – чи не варто переглянути неправомірні рішення, які впливають на життя міста і тепер?

– Безперечно. Ми з цього розпочали свою роботу і продовжуватимемо її. До прикладу, рішення про мораторій на виділення вільної землі під комерційні цілі ухвалили практично відразу – на другому пленарному засіданні першої сесії Ужгородської міської ради 7 скликання. Усе для того, щоб зупинити негативні тенденції. Це важливе питання, вирішити яке я обіцяв своїм виборцям. Також я підписав проект рішення про скасування рішення сесії від 9 листопада 2015 року, що стосується Генплану. Це питання також дуже хвилює мешканців міста. Ви внесемо корективи до Генплану, врахуємо думки та пропозиції громадських активістів і фахівців.

– Що вважаєте основним досягненням за ці 100 днів?

– Вважаю великим позитивом, що з перших днів у нас налагодилася конструктивна робота. Ми знайшли порозуміння з депутатським корпусом. Усі засідання сесій проходять коректно, усі питання, які виносяться на розгляд і є важливими для життя міста, проголосовані. Звісно, не обходиться без дискусій, були питання, прийняті не абсолютною більшістю, проте рішення ухвалювалися. Ми повністю відкриті до діалогу з усіма дев’ятьма політичними силами, які представлені у міській раді. Одразу на першій сесії проголосували за призначення заступників, обрали керуючого справами, виконавчий комітет і 5 комісій, які працюють абсолютно прозоро і відкрито. А в деяких містах – до прикладу, в Чернівцях – до цього часу немає секретаря ради, немає виконавчого комітету, є тільки в. о. заступників.

– Перед обранням Вас на посаду Ви говорили про стратегічний план розвитку міста. Розкажіть про своє бачення стратегії розвитку Ужгорода.

– На мій погляд, відповідальна влада має чітко визначити пріоритети своєї діяльності. Бо щоденне гасіння наявних проблем призводить тільки до незворотного дальшого занепаду міста.

В Ужгороді ще у 2008 році була ухвалена «Стратегія розвитку міста Ужгорода до 2015 року». Потужний документ на 150 сторінок. Але він так і залишився стратегією на папері, просто нереалізованими планами.

Ми повинні розуміти, що не збудуємо в нашому місті штаб-квартиру ЮНЕСКО чи штаб-квартиру НАТО. Та промислова база, яка була колись у нас, тепер фактично не працює, крім частково легкої і харчової промисловості. На жаль, Україна сьогодні не є економічно привабливою для інвесторів, тому ми повинні розвивати наше місто насамперед як історичний, науковий і культурний центр. Тим більше, що ми біля кордонів з ЄС, тож гріх не користати з цього. У цьому я вбачаю наші пріоритети. І переконаний, що перші позитивні результати в зазначеному напрямку закладуть міцний фундамент формуванню Ужгорода як надзвичайно привабливого туристичного об’єкта.

– Як ви підмітили, Ужгород дійсно не має перспективи як промислове місто. А що робитимете, аби воно стало привабливим для туристів?

– Реставрація історичного центру міста – одне з найважливіших питань. На ці цілі заплановано понад 48 мільйонів гривень. Зазначена сума у 7,5 разів перевищує торішнє фінансування. Масштабні роботи проведуть у будинках на площах Театральній та Петефі, вулицях Корзо, Волошина, Корятовича і Духновича. Загалом мова йде про 4 десятки будинків. Крім того, особливу увагу приділимо відновленню площ у центральній частині міста: насамперед проревізуємо стан комунікацій, за потреби їх замінимо, а вже потім встановлюватимемо бруківку, відновлюватимемо освітлення тощо. У планах також – реконструкція площ, парків та скверів, їх озеленення. Йдеться про сквер імені Героїв Небесної сотні, дендропарк, площі Петефі, Театральну, Корятовича, Кирила і Мефодія та ряд інших. У питанні озеленення міста тісно співпрацюємо з фахівцями біологічного факультету УжНУ, уклали угоду про співробітництво з ними.

– Мешканці міста скаржаться на жахливий стан доріг після зими. Яка причина, якщо вже Вам доповідали служби дорожні, і що Ви збираєтеся з цим робити? Бо проблема тотальна…

– Прикро щодня дивитися на розбиті тротуари та дороги, калюжі після дощу. Шляхи далеко не в найкращому стані. Однак проводити в зимовий період ремонтні роботи не можна. Так, ми почати ліквідовувати найбільші ями і вибоїни, ставити так званий холодний асфальт. Але, щоб усі розуміли, це не ремонт, це – тимчасове розв’язання проблеми, доки не розпочнуться серйозні роботи. А взагалі вважаю, що ми повинні відійти від цього примітивного ямкового ремонту. Тому основну увагу цього року ми зосередимо на проведенні капітальних ремонтів. Зокрема, вулиці Закарпатської (від Собранецької до Загорської). Нині тут немає водовідведення: можемо ми робити ямковий ремонт – через півроку ситуація буде така сама. Друга вулиця – Можайського (від 8 Березня до греко-католицької духовної семінарії). Тепер вона у жахливому стані, практично непроїзна, причина – нема водовідведення. Наступна – вулиця Перемоги (від Грушевського до Легоцького і Баб’яка) з облаштуванням кругового руху на перехресті Перемоги – Баб’яка – Легоцького. Ще одна – Собранецька (від Гойди до Берчені), Перемоги (від «Білочки» до площі Петефі). Роботи будуть і на самій площі Петефі та площі ім. Кирпи, з розширенням проїжджої частини.

Це все капремонти, які почнуться з робіт із водовідведення, підняття люків, із тротуарами, а також освітленням та озелененням прилеглої території. Це буде якісний капітальний ремонт, гарантійний термін якого не менший ніж 10 років.

А стосовно ремонтів, які були проведені наприкінці минулого року, то ми зберемо всі шляхобудівельні організації, які ці ремонти проводили, і зобов’яжемо їх усунути недоліки. Усі вони підписували угоди, де вказано гарантійний термін на їхні роботи (до речі, така зустріч уже відбулася, підрядники погодились із претензіями міського голови, з понеділка комісія виходить фіксувати недоліки – ред.).

– Велике питання – тротуари. Там, де будуть капітальні ремонти, – зрозуміло. А як з іншими проблемними місцями, котрі не ввійдуть у програму капремонтів?

– Щоб ви розуміли, загальна протяжність тротуарів в Ужгороді – понад 220 кілометрів. Ми просто фізично не зможемо зробити всі тротуари одночасно. Я розумію цю проблему, але ми повинні підходити до розв’язання усіх питань стратегічно: починати з центру і рухатися до околиць. Нинішнього року, до речі, на ремонти внутріквартальних територій передбачено 6 мільйонів гривень – вдасться зробити багато, я вважаю.

– Тобто ми можемо резюмувати, що з настанням теплих днів ми побачимо активізацію ремонтних робіт на вулицях?

– Саме так.

– Ще одна проблема, пов’язана з комфортним пересуванням містян у темну пору доби, як на транспорті, так і пішки, – це освітлення вулиць. Які причини такого стану і чи є якісь рішення?

– Комфортно і безпечно ввечері та вночі там, де є якісне вуличне зовнішнє освітлення, ми це розуміємо. Не кажучи вже про те, що вуличне освітлення створює гарний вечірній вигляд міста. Сьогодні ми маємо 2 програми реконструкції вуличного освітлення. Однак щоб повністю вирішити проблему з вуличним освітленням, Ужгороду потрібно 24 мільйони гривень, а в міському бюджеті на цьогорічний поточний ремонт передбачено лише 1,7 мільйона гривень.

Мережі старі, де можна – намагаємося наразі їх ремонтувати, роботи не припиняються ні на день. На сьогодні ми відновили освітлення на вулиці Гагаріна, де його не було багато років, змонтували лінію вуличного освітлення на Баб’яка – майже 200 LED-ламп.

Нещодавно ми були у відрядженні в Чернівцях та Івано-Франківську – вони в цих питаннях прогресивніші: активно залучають іноземні кредити під мінімальні 2-3% річних на програми вуличного освітлення. Ми тепер також над цим працюємо, адже не можемо чекати, коли місто зможе заробити кошти, і тоді робити освітлення. Ужгородцям потрібне світло на вулицях уже сьогодні.

– У зв’язку з цим ще одне питання – щодо освітлення історичного центру. Ми розуміємо, що там прекрасна архітектура, що є програма з відновлення історичних фасадів. Чи передбачено підсвічування цих будівель так, як це всюди робиться, де є туристи, які у нічний час гуляють містом?

– Якщо ви помітили, ми відновили роботу старих світильників, які були відлиті ще на колишньому «Турбогазі». Це Театральна, Корзо, Волошина, Духновича. Там, де була можливість це зробити, бо деякі власники будівель під час ремонтів пообрізали дроти до цих світильників. Ми підсвітимо туристично привабливі об’єкти. До речі, філармонію – колишню синагогу – ми вже підсвітили.

– Щодо візитівок Ужгорода – таких, до прикладу, як площа Петефі, набережна Незалежності, Липова алея. Ми розуміємо, що буде ремонт площі Петефі. А от що буде з пішохідними і парковими зонами?

– Ми хочемо розпочати реконструкцію площі Театральної від філармонії, плануємо викласти її бруківкою і поєднати з природним каменем. Тепер над цим працюють архітектори і проектанти. Запланована і реконструкція вулиць Корзо та Волошина.

– Ужгородців цікавить, що змінилося від недавнього конкурсу на пасажирські перевезення. Чи враховано питання людей з обмеженими можливостями, мам із дітьми та візочками?

– Хочу сказати, що ми нарешті змогли провести конкурс, який минулого року кілька разів перекладали, та так і не провели. Уперше в Ужгороді нові умови конкурсу базуються на підвищенні якості пасажирських послуг і жорсткій відповідальності перевізників за порушення взятих на себе зобов’язань. Нові умови конкурсу передбачають, зокрема, підвищення пасажировмісності транспортних засобів та формування графіків і маршрутів під об’єктивні потреби ужгородців. Зі 180 транспортних засобів уже працює 150 автобусів, на кожному маршруті передбачено автобус для людей з особливими потребами. Тепер узгоджуються графіки руху по кожному маршруту щохвилинно. Такого досі не було, це колосальний обсяг роботи. До кінця цього місяця відділ транспорту спільно з перевізниками має це зробити.

Однак я хотів би, щоб люди знали, чому такий стан справ у цій галузі. Проблема надзвичайно складна, комплексна, оскільки держава тільки на рівні 15% виконує свої зобов’язання щодо компенсації за перевезення пільговиків. Решта витрат лягає на перевізників. А з початку цього року перевізникам не відшкодовують взагалі нічого за перевезення цієї категорії громадян. Звичайно, що підприємці, які здійснюють перевезення, за таких умов не могли розвиватися, не мали можливості брати кредити на оновлення парку транспортних засобів – тому ця галузь у такому стані.

Відомо, що в парламенті все ж таки проголосували за законопроект, яким передбачено відшкодування за перевезення пільговиків, але коли це буде і в якому розмірі, ми наразі не знаємо. Ми передбачили ці кошти у бюджеті, щоб у разі чого могли перевізникам хоч частково компенсувати збитки. Якщо ж фінансування з держбюджету все-таки буде, спрямуємо ці кошти на інші нагальні потреби. До слова, у такій самій неприглядній ситуації і наш Водоканал, якому держава не компенсовує різницю в тарифах. На підтримку діяльності цього підприємства ми також виділили кошти.

– Чи не планується найближчим часом підвищення тарифів на перевезення?

– Хочемо ми цього чи ні, а до питання підняття цін за проїзд ми будемо змушені повернутися, бо, як я вже казав, сьогодні ця галузь просто виживає. Майже рік в управлінні економіки Ужгородської міської ради лежить звернення про підняття тарифів. Минула влада рішення ніякого не ухвалювала. А коли постало питання про новий конкурс, я на рівні перемовин із перевізниками просив не зупиняти перевезення пільгових категорій громадян. Тому в нас і не було акцій протесту перевізників, як це сталося, до прикладу, у Львові чи інших містах.

Знову ж таки, наведу приклад: у Мукачеві вже давно вартість проїзду 4 гривні, а в деяких містах сягає 5-6 гривень. Але якщо все-таки зростання тарифів відбудеться, ми шукатимемо компромісне рішення з перевізниками, аби врахувати побажання студентів і школярів щодо пільгового проїзду. Вважаю – вони не повинні платити повну вартість проїзду.

– Ще одне запитання стосується міжнародної діяльності вашої команди. Чи є якісь інвестиційні або грантові проекти, і взагалі, співпраця з ЄС, із фінансовими донорами, якою вона буде?

– Ми тепер закінчуємо грантовий проект «Совине гніздо». Вважаю, що цей об’єкт стане родзинкою міста, ми будемо там проводити фестивалі, конференції, приймати закордонні делегації. Ще один грантовий проект – велопарк, ми його відкриємо біля ЗОШ № 5, як тільки потепліє. Також запрацюють 3 інформаційні портали – на залізничному й автовокзалі, а також у центральній частині міста. Є ще низка напрацювань у цьому напрямку.

– Яка взаємодія з обласним керівництвом?

– На сьогодні маємо підтримку і повне порозуміння як із головою обласної державної адміністрації Геннадієм Москалем, так і з головою обласної ради Михайлом Рівісом. За це я їм дуже вдячний.

– Що б ви побажали, звернувшись до ужгородців?

– 100 днів – це дійсно такий термін, за який ми при всьому бажанні не можемо кардинально покращити стан справ у місті. Наша команда працює і надалі працюватиме так, аби виконати те, що ми обіцяли виборцям. І ви обов’язково побачите, що ми це зробимо. Ужгород заслуговує на краще майбутнє, на те, щоб його любили і дбали про нього. Тільки спільними зусиллями ми можемо щось змінити.

Бажаю всім здоров’я та добробуту, бути впевненими у завтрашньому дні і залишатися патріотами Ужгорода та нашої країни!

(Із передачі «Про головне». Ведучий – Олександр Мерявчик), газета "Ужгород" 

 

 

03 березня 2016р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів

Залишити коментар:

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без будь-яких попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані правоохоронним органам, якщо від них надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати посилання та рекламні повідомлення!

Необхідні поля позначені наступним символом:*