Фігуранти скандалу із вагонами контрабандного лісу озвучили свою офіційну позицію

Фігуранти скандалу із вагонами контрабандного лісу озвучили свою офіційну позицію
Із журналістами в Ужгородському прес-клубі сьогодні поспілкувалися виконавчий директор компанії Wood Source Максим Діцкій та співзасновник компанії "Укрліскомплекс" Євген Дерев’янко. Ці дві компанії відповідають за завантаження, транспортування та продаж української деревини у Європі та офіційно займалися продажем та експортом деревини, яка опинилася у центрі контрабандного скандалу минулого тижня.

 

Нагадаємо, активісти в Чопі затримали відправку за кордон 24 вагонів із деревиною.

«Компанія закупає і продає виключно деревну сировину. Деревина іншої якості нас не цікавить. Ми постійно проходимо європейські аудити. Наші сертифікати виключають можливість роботи з нелегальним деревом. На ринку ми з 2009 року», - повідомив Максим Діцкій.

Діцкій запевнив, що деревина не може перетнути кордон двох країн без митного оформлення та перевірки справжності товару.

«Вантаж знаходиться під митним контролем з моменту митного оформлення на території України і до моменту розвантаження на території замовника. Ми є фірмою-постачальником, яка є містком між українським лісгоспом та європейським деревопереробним підприємством.  Не маємо можливості для маніпуляцій із товаром. Не маємо фізичної можливості вибрати із товару, який їде у вагонах, щось краще. Кінцевий споживач не переробляє цю деревину на меблі і не робить із неї дошки. Насправді митні органи Закарпаття 22 квітня послали запит кінцевому споживачу. Цей споживач – фірма Лензінг, яка знаходиться у австрійському місті Лензінг. Вона закупає у нас виключно деревну сировину», - повідомив Діцкій.

Більш того, чоловік запевнив, що завантажену на вагони деревину відносять саме до категорії деревної, а не ділової сировини. Зокрема, через вік та якість дерев.

«Якщо ліс починає гнити, це не завжди можна побачити. Якщо з одного боку це хороша деревина, то з іншого вона вже гнила. Різниця в ціні ділового лісу і того лісу, який купує наша компанія є майже подвійною. Через це кожен наш постачальник відбирає для себе все найкраще, а нам залишає те, що не може сам переробити, або продати дорожче. Ми не можемо доторкатися до цього вантажу. Розвантаження його відбувається безпосередньо на заводі замовника», - заявив Діцкій.

Ще одним аргументом на свою користь Діцкій називає абсурдність самих звинувачень:

"Ви підозрюєте, що митні органи з нами у змові. А як тоді бути із митними органами Європейського Союзу? З ними ми теж у змові?»

«Ми переконуємо європейські концерни, що Україну можна розглядати як надійного партнера. А зараз як Україна виглядає? Якщо компанія не порушує українського законодавства, я буду змушений пояснювати цю ситуацію. Хоча наш вантаж так і не зміг доїхати до кордону. Ми цінуємо своє ім’я і не дозволимо його очорнювати. Працюємо на території України давно, не втягнуті у жодні схеми.  І ми готові відповідати за свої слова. Ті, хто блокує наш бізнес, повинен бути готовим відповідати за свої слова і дії. В тому числі, компенсувати нам витрати. Як це передбачено законом», - додав Діцкій.

Інший фігурант скандалу – фірма Укрліскомплекс надає логістичні послуги фірмі Wood Source. Вони також повністю заперечують можливість контрабанди лісу.

 «У відкритих вагонах через територію трьох країн? Так неможливо провести контрабанду деревини. Протягом усього шляху цей вантаж перебуває під митним контролем. Ми не можемо робити з ним жодних маніпуляцій. Як це було виражено у деяких репортажах у мережі. Такі припущення можна зробити, коли людина не знає обставин. Тому ми маємо бажання пояснити, що ми не робимо ніяку нелегальну діяльність і не наносимо державі шкоди. Компанія "Укрліскомплекс" дає можливість лісгоспам Закарпатської області, які не мають обладнання для завантаження деревини на залізничні станції, щоб вони могли реалізувати свою продукцію. Компанія Укрліскомплекс тому і надає їм послуги перевезення, щоб доставити вантаж туди, де вже може бути здійснене завантаження. Це нормальна ситуація», -  пояснив співзасновник компанії "Укрліскомплекс" Євген Дерев’янко.

Спростував Дерев’янко і чутки про те, що компанія "Укрліскомплекс" належить громадянам Росії.

«Росіяни не є власниками компанії. Вони не є бенефіціарами прибутку. Бенефіціаром є Українська держава. Компанія не робить, перш за все, жодні операції куплі-продажі, жодне вирубування. Вона  є лише перевізником. Вона фактично вирішує ті обмеження, які історично склалися у лісгоспах Закарпатської області. Через те, що лише кілька лісгоспів мають можливість навантажувати ліс на залізничну колію».

Наразі всю історію із цим вантажем Дерев’янко називає маніпуляцією громадської думки:

«Відбувається маніпуляція з громадською думкою. Під благородною ідеєю зупинки незаконних рубок. Маніпуляція з цим використовується для нанесення шкоди простим компаніям, які працюють легально і добросовісно. Хочеш як краще, а виходить як завжди».

За словами Дерев’янка, вагони з деревиною були повернуті, розвантажені і відправлені порожніми до Словаччини. Сама деревина зараз знаходиться у Мукачеві. Жодних офіційних повідомлень про її перевірку наразі немає.  Власне, право на те, щоб визначити категорію деревини (дров’яна чи ділова) має тільки експерт Торгово-Промислової Палати. Фірма подали заявку на залучення до процесу відповідного експерту. Однак поки відповіді такої немає.

«У нас немає інформації про те, щоб прийшов запит на експертизу», - заявив Євген Дерев’янко.

Надалі компанії готуються з’ясовувати деталі цієї справи та шукати винних у суді:

«Ми безперечно підрахуємо збитки та будемо розбиратися в суді з чиєю допомогою ці збитки були нанесені. І безумовно будемо вимагати компенсації. Це що стосується факту зупинки нашого складу», - повідомив Максим Діцкій.

Нагадаємо, на ситуацію із затримкою в Чопі вагонів із лісом відреагував прем'єр Володимир Гройсман, він вимагав покарати всіх винних у тому, що ліс везли за кордон.  

Перевірку також проводить прокуратура.

uzhgorod.net.ua

 

 

27 квітня 2016р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів