На Закарпатті презентовано Національну транспортну стратегію з європейським вектором

На Закарпатті презентовано Національну транспортну стратегію з європейським вектором
5 жовтня в малому залі ОДА відбулася презентація проекту Національної транспортної Стратегії України на період до 2030 року.

 

Участь в обговоренні документу взяли заступник Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Віктор Довгань, керівництво обласної  та Ужгородської міської влад, депутати різних рівнів, представники райдержадміністрацій і міськвиконкомів, обласних служб та установ.

Ключовий експерт проекту технічної допомоги ЄС «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії» Альберт Бергонзо.

Наголошувалось, що з ініціативи прем’єр – міністра України напрацьовується єдина Національна стратегія розвитку транспортної галузі, включаючи залізничний транспорт, порти та авіасполучення.

У  плані Стратегії - наближення української транспортної інфраструктури до європейської, а також ключові  інфраструктурні проекти для регіонів.

То ж даний проект проходить громадське обговорення в регіонах України. Такі регіональні обговорення відбулися в Одесі, Львові, Дніпрі, Харкові та Полтаві, за підсумками яких визначені пріоритетні інфраструктурні проекти.

Стратегічні цілі Закарпаття презентував голова облдержадміністрації Геннадій Москаль. Серед іншого йшлося про те, що для ефективного розвитку транспортної галузі потрібна повноцінна стратегія розвитку доріг, а вони у нашому, прикордонному  краї, що межує з чотирма європейськими державами, – розбиті. Закарпатці  надіялися ремонтувати та будувати  їх за рахунок  «дорожнього експерименту», відповідно до якого 50 відсотків з перевиконання щомісячних планових надходжень митниць мали стати  реальним фінансовим джерелом на ці цілі. Однак «Мінфін із грубим порушенням законодавства забрав 41 мільйон, залишивши області 14», -гранично відверто мовив  голова облдержадміністрації.

Далі в числі важливого проекту було названо «Міжнародний аеропорт «Ужгород», який є дієздатним підприємством, що підтверджується відповідними сертифікатами, свідоцтвами та посвідченнями, на підставі яких забезпечує посадку, зліт та обслуговування повітряних суден і  пасажирів. Звісно, цьому сприяє діюча відповідна обласна Програма підвищення ефективності функціонування Закарпатського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Ужгород», заходи якої реалізуються за рахунок коштів обласного бюджету, державного бюджету та доходів підприємства. Вдалося виконати низку важливих заходів: від відновлення полотна злітно-посадкової смуги аеродрому, оновлення спецтехніки та обладнання, проведення навчання персоналу авіапідприємства до капітального ремонту терміналу. Разом з тим, аеропорт потребує подальшої  модернізації та фінансової підтримки. Натомість і влада краю, і депутати  займають тверду  позицію щодо збереження та відновлення діяльності ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» і хотіли б бачити його серед проектів Стратегії.

Мовилось і про необхідність запуску швидкісного сполучення «Інтерсіті» за маршрутом «Мукачево-Будапешт». Тут міністерський посадовець ключовим завданням бачить  відновлення колії 1435 мм. Та на переконання голови ОДА, значно дешевше , швидше і простіше облаштувати в Мукачеві сучасний європейського рівня термінал з відповідною інфраструктурою, ніж відновлювати колію.

Коли зайшлося про будівництво об’їзної дороги навколо м. Берегово, проект якого вже має своє довгу історію, присутній на презентації в/п голови облради Йосип Борто висловився чітко: сьогодні доцільніше вести мову  про приєднання  України до Транс'європейської мережі  шляхом будівництва дороги, яка б сполучала Чоп-Київ із автомагістраллю Угорщини М3.Точки перетину облаштувати в с. Дийда Бергівського району та  Берегдоровц, що в Угорщині. Для цього Угорщина повинна добудувати до цієї точки 20 км автодороги, ми ж зі свого боку – автодорогу Київ-Чоп до точки перетину. Це буде стратегічним проектом для обох країн, у т.ч. й для Закарпаття.

Далі Йосип Йосипович порушив ще одне наболіле питання краю - реконструкцію КПП " Лужанка—Берегшурань», що на кордоні з Угорщиною, відомий як проект "Ефективний та безпечний кордон між Угорщиною та Україною".

-  З угорського боку зроблені всі будівельні роботи: збудовано вантажний термінал, споруджено додаткові смуги перетину кордону, а з українського, на жаль,- роботи то починались, то призупинялись. У результаті невчасно освоєні кошти Євросоюзу довелося повернути. Тому, на моє тверде переконання, у план Національної стратегії необхідно включити і цей проект, що допоможе нам мати на кордоні з європейською країною сучасний європейський КПП, а звідси – безпечний кордон, комфортний перетин, збільшення вантажних перевезень,  інвестицій і туристів, - наголосив Йосип Йосипович.   

Учасники зустрічі ставили запитання перед заступником Міністра, ділились своїми думками та баченням розбудови транспортної Стратегії України з надією, що слушні - ляжуть в основу цього важливого документу і Закарпаття – край туризму,  матиме сучасні дороги, КПП і повносилий, діючий  аеропорт.

Прес-служба облради

 

06 жовтня 2017р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів

Залишити коментар:

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без будь-яких попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані правоохоронним органам, якщо від них надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати посилання та рекламні повідомлення!

Необхідні поля позначені наступним символом:*