В Закарпатті обговорили ситуацію навколо "буксуючого" питання – "пересічки"
Про законопроекти 5561 та 5562, їх важливість для формування цивілізованого ринку вживаних автомобілів, про складну ситуацію навколо питання “пересічки”, розказали співавтори законопроектів та активісти ГО “Західноукраїнська Асоціація власників транзитних авто” зі Львівщини, Івано-Франківщини та Закарпаття.
Роман Тузяк, голова ГО ЗАВТРА на Львівщині, повідомив, що на Україні 120 тисяч автомобілів, ввезених з метою транзиту і близько 550 тисяч – в режимі тимчасового ввезення І це тільки офіційні дані, не враховуючи ті авто, що ввезені кримінально, себто авто-двійники, з перебитим номером кузова чи незаконно відчужені.
Дмитро Федоренко, активіст руху “Вільні люди мають авто” із Запоріжжя розказав, що вперше зіткнувся із проблемою, будучи багатодітним батьком, коли виникла потреба більш пасажиромісткого авто. Такий потрібен і будинкам сімейного типу, і волонтерам, інвалідам та й просто багатьом пересічним родинам. Тож з часом організація розробила проект, що був покликаний ініціювати пільгове розмитнення мінівенів і звернулася за підтримкою до нардепів. Однак у відповідь почули, що при такому підході не виключена корупційна складова, тож справа "забуксувала".
Віталій Тереля, член правління ГО Завтра Закарпаття, зупинився на ідеї платного ввезення, що вперше була озвучена ще у 2014 році. На фоні платного ввезення запроваджується велика кількість обмежень: забороняється транзит, збільшуються штрафи. Після кількох читань в законопроекті можуть залишитися одні обмеження, які знівелюють всю його ідею та суть. Погодитися на це – занадто великий ризик. Частину громадян таке рішення не влаштовує взагалі: хтось має бажання і далі користуватися автомобілем безкоштовно протягом тих 5 днів (в основному, це жителі прикордоння), хтось взагалі, опираючись на Стамбульську конвенцію, вимагає рівних прав з нерезидентами і ввезення на один рік безкоштовно.
Станіслав Бучацький, голова ГО ЗАВТРА на Івано-франківщині, співкоординатор організації у Львові та Михайло Катрук, активіст ГО ЗАВТРА на Львівщині, розказали про створення цивілізованого ринку ввезення вживаних автомобілів. Адже податкова легалізація тимчасово ввезених автомобілів не створить рівних для всіх громадян умов купити доступний вживаний автомобіль і не вирішить кореня проблеми – розмитнення. Для цього потрібно сформувати цивілізований авторинок в Україні (по зразку тої ж Польщі), над чим ГО працює більше трьох років. Думка про те, що це нереально – міф. Так, це легко не буде, але іншого варіанту просто немає: знизити податки, зняти штучні обмеження на імпорт, переглянути екологічні стандарти «Євро».
Це і є основою розроблених законопроектів №5561 і №5562, які передбачають заміну обов’язкової сертифікації при імпорті на технічний огляд та перегляд вимог екологічних стандартів «Євро» для вживаних автомобілів (за зразком Європейського Союзу, де екологічні вимоги стосується виключно нових автомобілів), а також розширюють та продовжують дію знижених ставок акцизного збору до 2020 року. Ініціативи продовжують створення цивілізованого ринку вживаних автомобілів в Україні, розпочате законопроектом 3251 (Закон 1389-VIII), згідно якого по знижених ставках акцизу за пів року ввезено близько 15 тисяч автомобілів. Це – хоч мінімальна, проте перша реальна зміна на довгому шляху.
Тим більше, що ніде у Європі не вимагають обов’язковий стандарт Євро 5. Головне, аби машина була технічно справна.
"Не потрібно забувати про політичну складову. Так чи інакше, право законодавчої ініціативи та можливість провести відповідні зміни належать політикам. А їм свою чергу потрібен піар, який також в значній мірі залежить від суспільного резонансу", зазначають активісти і додають, що прохання про підтримку своїх проектів надіслали 160 народним депутатам, а відгукнувся тільки з десяток.
На завершення розмови Павло Білецький, голова ГО ЗАВТРА Закарпаття, наголосив, що тільки об’єднавши зусилля, власники авто на іноземній реєєстрації можуть провести необхідні зміни на законодавчому рівні. Адже вільний ринок автомобілів – це не його відсутність, а цивілізовані умови на ньому.
ЗІДО
До теми
- Біля кордону зі Словаччиною затримали дві групи порушників
- Група порушників, серед яких неповнолітній, намагалася потрапити до Угорщини
- За матеріалами поліції до 9,5 років ув’язнення засуджено прикарпатця, який намагався ввезти на Закарпаття партію наркотиків
- "Покатався" на 92 тисячі: у Мукачеві оштрафували водія з ознаками наркотичного сп'яніння
- На Закарпатті перед судом постануть 10 членів злочинної організації, яка спеціалізувалася на збуті метамфетаміну
- Ліквідація нарколабораторії на Мукачівщині: взяли під варту двох організаторів
- На Драгобраті врятували 21-річного лижника із Одещини
- Закарпатець намагався вивезти за кордон 13-річну дівчинку… за хабар
- ДТП на Хустщині: травмувався пасажир авто
- У штучній водоймі біля Ужгорода втопився чоловік
- На Закарпатті поліцейські заблокували черговий канал переправлення військовозобов’язаних через кордон: зловмисник пропонував свої «послуги» через соцмережі
- Пожежа в готелі на Драгобраті: подробиці від рятувальників
- Систематичне одержання хабарів від студентів: завершено слідство щодо декана одного з вишів Ужгорода
- Тиждень у горах: прикордонники врятували двох киян та донеччанина, які хотіли незаконно перетнути кордон
- Вчора ввечері рятувальники Рахівщини 5 разів підіймались у Карпати для допомоги 10 туристам
- На кордоні з Угорщиною прикордонники виявили в мікроавтобусі трьох «зайців»
- Місцеві мешканці та ДСНСники врятували трьох людей під час пожежі
- Помер професор УжНУ, видатний вчений та громадський діяч Сергій Федака
- 39-річний закарпатець пробував провезти у Румунію сигарети – залишився без авто
- Незадекларована партія електронних сигарет опинилася на складі Закарпатської митниці
До цієї новини немає коментарів