Як закарпатцям правильно зареєструвати "специфічне" нерухоме майно?
Процедура набуття права власності на об’єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб визначається Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Державна реєстрація права власності на зазначений об’єкт нерухомого майна, проводиться за заявою власника такого майна або за умови уповноваження власником такого майна на підставі договору - за заявою особи, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб.
Для державної реєстрації права власності на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо), розміщене в об’єкті нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, власником такого майна подається документ, що підтверджує набуття у власність особою закріпленого за особою об’єкта інвестування, передбачений законодавством (інвестиційний договір, договір про пайову участь, договір купівлі-продажу майнових прав тощо).
Якщо особа бере участь у фонді фінансування будівництва документом, що підтверджує набуття у власність закріпленого за особою об’єкта будівництва, є видана управителем такого фонду довідка про право довірителя на набуття у власність об’єкта інвестування.
У разі придбання особою безпроцентних (цільових) облігацій, за якими базовим товаром є одиниця нерухомості, документами, що підтверджують набуття у власність закріпленого за особою об’єкта будівництва, є договір купівлі-продажу облігацій та за наявності документ, згідно з яким здійснилося закріплення відповідного об’єкта інвестування за власником облігацій (договір резервування, бронювання тощо).
У разі придбання майнових прав на об’єкт нерухомості документом, що підтверджує набуття у власність закріпленого за особою об’єкта будівництва, є договір купівлі-продажу майнових прав;
- технічний паспорт на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо).
У випадку, коли державна реєстрація права власності здійснюється на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо), розміщене в об’єкті нерухомого майна, будівництво якого завершено та який прийнято в експлуатацію після 1 січня 2013 р., також обов’язково зазначаються у відповідній заяві відомості про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, та подаються завірені особою, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб, копії:
- документа, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (крім випадків державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомого майна);
- документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна до його реконструкції, - у разі державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомого майна (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли законодавством не передбачено оформлення та видачу документа на такий об’єкт нерухомого майна).
Тоді державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що згідно з вимогами законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, обов’язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.
Після внесення відомостей до Державного реєстру прав державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення зазначеного Реєстру з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено адміністративний збір, формує витяг з нього про державну реєстрацію прав, який розміщується на веб-порталі Мін’юсту для доступу до нього заявника з метою перегляду, завантаження і друку.
Маріанна Готра, в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області
До теми
- Сніг на дорогах – поради безпеки для водіїв від правоохоронців
- Підтримка дітей, молоді та сімей: де і як жителям Ужгородської громади отримати соціальні послуги
- Стартувала друга хвиля програми з навчання та працевлаштування ветеранів, ветеранок та членів їхніх родин «Разом»
- Як отримати лікарняний дистанційно?
- Ветерани можуть не оформлювати автоцивілку на своє авто: умови пільги
- Перехід на зимовий час: як адаптуватися і уникнути стресу та втоми
- В Ужгороді до 1 листопада їздитимуть додаткові автобуси, рух ще двох маршрутів продовжать до "Барвінка"
- Як нараховується субсидія на комуналку у опалювальний сезон?
- Жовтень – місяць обізнаності про рак молочних залоз
- "Як допомогти дитині пережити втрату близької людини" - в Ужгороді завтра відбудеться відкрита лекція
- В Ужгороді презентували мобільний додаток з пошуку зниклих рідних "Reunite Ukraine"
- Стадіон "Авангард" в Ужгороді перейшов на новий, "зимовий" режим роботи (ГРАФІК)
- Безпечно повідомити про булінг у школі стало набагато простіше
- Ромських жінок запрошують на безкоштовне навчання для здобуття професії
- В Ужгороді з’явилася нова камера автоматичного фіксування порушень правил дорожнього руху
- Яка відповідальність загрожує за підпал трави?
- Жденієво - ідеальне місце для віддаленої роботи (workation)
- Як працює електронний рецепт на лікарські засоби під час воєнного стану?
- Ужгородських підлітків запрошують взяти участь у програмі «У міста є Я»
- Що таке послуга патронату над дитиною, скільки заробляють патронатні вихователі і як створити патронатну родину?
До цієї новини немає коментарів