У чому переваги електронного квитка, який планують запровадити в Ужгороді?

У чому переваги електронного квитка, який планують запровадити в Ужгороді?
"Передайте за проїзд" більше не буде? В Ужгороді працюють над запровадженням електронного квитка в міських автобусах. Про новий спосіб оплати дізнавалися журналісти Uzhgorod.net.ua.

 

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?

В автобусах встановлять валідатори – спеціальні пристрої для оплати проїзду за безготівковим розрахунком.

"Це будуть валідатори нового покоління, які читають банківську картку з чіпом, QR-код на телефоні, а також спеціальну магнітну стрічку. Ми могли впровадити цю систему ще торік, але на ринку з'явилася нова, сучасніша техніка, тому вирішили трохи зачекати, щоб обладнати транспорт кращими валідаторами, ніж у інших містах. Вони відрізняються своїм функціоналом і програмним забезпеченням із ширшими можливостями аналітики", – пояснює заступник міського голови Ігор Фартушок. 

Таким чином, буде можливість вести облік пасажирів, що користуються громадським транспортом. Ба більше: електронний квиток зведе до мінімуму проїзд "зайців", тобто безоплатний: завдяки датчикам обліку пасажирів контролери (які невдовзі з'являться в міському транспорті) будуть бачити, в якому автобусі не оплатили проїзд – туди, відповідно, й заходитимуть.

ЯК ЦЕ БУДЕ НА ДІЛІ?

Встановлювати валідатори в усіх автобусах (тобто, не лише в комунальних, але й у приватних) буде оператор "ПриватБанк". Загалом планують встановити понад 150 одиниць техніки. На нових "Електронах", до слова, їх буде по два.

Важливий момент: щоб місто й перевізники не витрачали гроші на встановлення дороговартісної техніки, в умовах тендеру прописали, що валідатори для транспорту закуповує оператор.

"Так, це перехід на безготівковий розрахунок, але ми залишаємо можливість оплачувати проїзд готівкою у водія – такий квиток буде коштувати трохи дорожче й мотивуватиме пасажирів користуватися електронними квитками", – каже Ігор Фартушок.

ЧИМ ЦЕ ЗРУЧНО?

Фіксація кількості пасажирів дасть можливість відшкодовувати перевезення представників пільгових категорій по факту. До того ж, це мінімізує контакт водія та пасажира й допоможе уникнути непорозумінь, спричинених людським фактором.

ЯК ДО НОВОВВЕДЕНЬ СТАВЛЯТЬСЯ ПЕРЕВІЗНИКИ?

Тестуватимуть електронний квиток перш за все на автобусах комунального підприємства "Ужгородський муніципальний транспорт". Очільник КП Віталій Готра каже:

"Безперечно, електронний квиток потрібен! У водія зникне потреба спілкуватися з пасажирами, він не буде відволікатися від дороги. Зараз у нових автобусах люди дивуються, що вперше за десятиліття отримують паперові квитки. Але це не «вау» – так має бути. А електронний квиток буде ще одним кроком до підвищення якості надання послуг у місті. Та перш за все, маємо привчити людей цим користуватися, по-друге – навчити відповідальності за безквитковий проїзд. Потрібно розуміти: зайшов – заплатив – їдеш. Не заплатив – несеш за це відповідальність".

КОЛИ ВПРОВАДЯТЬ?

Зараз допрацьовують нюанси, а підписати договір із оператором планують до кінця року. І перші 20 валідаторів очікують так само до кінця року.

"Перші півроку ми будемо працювати в тестовому режимі, відшліфовувати роботу, встановлювати решту валідаторів", – каже Ігор Фартушок.

Тобто електронні квитки в транспорті вже влітку можуть стати звичним явищем для Ужгорода.

Uzhgorod.net.ua

Фото - з відкритих джерел

 

12 грудня 2018р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів