Звідки ноги ростуть у відставки Кабміну?

Або невеселі роздуми закарпатця про український політикум

 

Те, чого давно прагнули вічні опозиціонери й учорашні союзники помаранчевої команди у особі Юлії Тимошенко та її соратників, сталося. Верховна Рада України прийняла Постанову про відставку Кабінету Міністрів на чолі з Юрієм Єхануровим.
Сподіватися на моральність у великій політиці наївно. Проте цинізм розробників, ініціаторів та промоутерів відставки вражає навіть бувалих у бувальцях старожилів українського політичного Олімпу. Порушивши вимоги статті 85 Конституції України, якою передбачено, що відставку може ініціювати Президент України або третина складу ВР (не менше), спікер Литвин поставив проект рішення, розроблений усього двома особами на голосування. Регіонали, комуністи, соціал-демократи об’єдані, фракція партії "Єдина Україна" Богдана Губського фракція Народної Партії Володимира Литвина, фракція Блоку Юлії Тимошенко радо „підставили плече” реалізаторам задуму відставки. 250 депутатів із 405 зареєстрованих проголосували за відставку уряду.
Англійці полюбляють казати, що бувають три види брехні: 1-ша в ім’я добра, 2-га на зло людям і 3-тя — соціологія. Цікаво до якого типу належать пояснення бьютівців щодо причин скинення уряду Єханурова. У постанові ВР №8686-2 від 10.01.2006 р. йдеться про те, що за десять місяців поточного року темпи зростання ВВП в Україні зменшилися у 4,8 раза, промислового виробництва у 4,5 раза. Ціни на паливо-мастильні матеріали підвищилися на 32,5%, на продовольчі товари, послуги – на 7-11%. Темпи зростання інвестицій в основний капітал зменшилися у 10,1 раза і так далі у подібному апокаліптичному занепадницькому дусі. Хочеться запитати у шановних екс-соратників Президента, екс-борців за ідеали Майдану: А чи ви забули шановні, що з отих 10 місяців уряд Єханурова пропрацював заледве два місяців. То чиї ж ви прорахунки у роботі, які, як відзначено у постанові, складають небезпеку економічного колапсу, декларуєте? Чи бува не Юлію Володимирівну маєте на увазі, яка й очолювала виконавчу владу країни упродовж 8-ми місяців 2005 року?
Чому мовчать шановні б’ютівці, критикуючи посередництво РосУкрЕнерго у газовому постачанні на Україну про те, що компанія Ітера, пропагована ними, була близькою до компанії „ЄЕСУ”, колись керованої газовою принцесою леді Ю. Чим один посередник кращий за іншого?
Не піддається логічному поясненню і те, що парламент спочатку відправив уряд у відставку, а вже потім призначив комісію, яка має дати оцінку його діям у вирішенні газової кризи. Апріорі закладаються результати розгляду проблеми названою комісією.
На щастя український народ вже виріс з коротких штанців політичної наївності і може тверезо оцінити дії усіх тих, хто нині рветься до влади.
Останні події в Україні активно обговорюють провідні політики України, Європи, Америки, про мотивацію і першопричини відставки українського уряду пишуть світові ЗМІ. Нижче подано декілька найпромовистіших коментарів:
Віктор Ющенко, Президент України: "Ті процеси, які відбувалися в парламенті України, ніяк не пов’язані з буквою і духом підписаної двосторонньої угоди. Швидше за все, це спосіб політизації тих питань, які повинні бути далекі від політики".
Сергій Головатий, міністр юстиції: „ Рішення ВР про відставку уряду не має жодного юридичного наслідку”.
Юрій Луценко, міністр внутрішніх справ: "Учорашній союз всіх економічних і політичних кланів проти уряду Єханурова, їх безпрєдєльна поведінка при розправі над урядом є великою принадою для походу криміналітету й олігархів у майбутній парламент і представницькі органи влади на місцях”.
Німецький політолог Ральф Ваксмут вважає відставку уряду абсолютно недоречною: “Україна заплатить за цю дестабілізацію дуже-дуже високу ціну. Політичні сили, які долучилися до повалення уряду, це стосується насамперед блоку на чолі з Юлією Тимошенко, схоже, не усвідомлюють, яку величезну відповідальність вони беруть на себе. Зараз розпочнеться така бійка і сварка, якої, здається, ми не бачили від самих часів здобуття незалежності. Після всього, що Україна пережила протягом року, цій країні потрібний політичний спокій.
Експерт берлінського центру „Наука і політика” Райнер Лінднер: „Те, що відбувається – це просто жахливо. Українські політики надзвичайно розчарували. Вони нині займаються нічим іншим як нищенням тих досягнень, які принесла зміна влади в цій країні. Вони руйнують довіру інвесторів до своєї країни. Це викликає надзвичайний жаль, особливо з огляду на ті негативні наслідки, які ця криза матиме для процесу інтеграції України до Європейського союзу, а також процесу вступу до Світової організації торгівлі. Ці події є свідченням того, що в Україні досі немає достатньої політичної волі, яка дозволила би йти курсом істотної модернізації і демократизації країни”.

Василь Осипів, Ужгород

 

13 січня 2006р.

До теми

Коментарі:

  1. 007 2006-01-13 / 15:06:00

    ondi - що ти називаєш дурницями? Побачиш, що ця дурниця може призвести Ющенка до імпічмента. Він або піде, або йому вкажуть його місце. Чи може про передвиборчі трюки? НСНУ не набере більше 15-20% голосів. При такому розкладі Президент мав би піти у відставку, як такий який втратив довіру більшості країни. У нас, прогнозую, він триматиметься корита до останнього. Він чимось схожий на Кучму. Принаймі, окремі риси вже проявляються.

  2. ondi 2006-01-13 / 14:56:00

    007 — знову пишеш емоційні дурниці. Але що мене тішить, так це твоє вболівання за Україну (якщо воно щире, звичайно). Тому, гадаю, у політичних сил, яким ми симпатизуємо, теж є можливість домовитися. Слава Україні!

  3. 007 2006-01-13 / 13:46:00

    ondi - "політика — мистецтво можливого" - згоден, домовитися про вартість газу в 230 доларів на півроку і про вартість транзиту на 5 років - це мистецтво. За цю самодіяльність Уряд і відправили у відставку. Туркмени можуть підняти вартість газу вже наприкінці січня. От тоді і подивимося. На мій погляд, ця угода - передвиборча мутка з боку влади. Адже газове протистояння грало на руку Янику і Юлі, і було вкрай невигідне владі. Адже населення скоріше за все мерзло би і популярність влади пропорційно зменшувалося. От і вклонилися росіянам, бо треба хоч щось на виборах НСНУ набирати. Прогнозую, що найближчим часом Ющенку загрожує імпічмент. Він мав би зрозуміти, що в нього вже немає таких повноважень, як були у Кучми. Тепер в країні головний парламент, хоче він цього чи ні. І саме він вирішуватиме, яку політику проводити. Ющенко дурень, якщо зараз скиглить про те, що ВР не хоче назначати суддів Конституційного суду. Він сам втратив можливість дотиснути в 2004 році кучмівський режим і погодився на політреформу.

  4. ondi 2006-01-13 / 13:10:00

    007 — я не згоден, що Україна не подбала про свої інтереси. Інтерес якраз і полягає у тому, що ми ЗБЕРЕГЛИ економіку. Бо якщо б не домовилися, то ці ж заводи зупинилися вже сьогодні, а не через пів року чи рік. Звичайно, хотілося б, щоб Росія ще більше платила за транзит. Але політика — мистецтво можливого. Щодо Європи — її невтручання, це та ж підтримка України. Якщо пригадуєш, ще кілька років тому у будь-якому конфлікті Європа і Америка завжди звинувачувала нас,а тепер ставлення зовсім інше. Не згоден, що нам нічого немає до інтересів Європи. Ми ж самі європейці і хочемо жити по-європейськи, то що, маємо плювати на інших європейців. Типова українська позиція "моя хата з краю".

  5. 007 2006-01-13 / 12:56:00

    ondi- давай я тобі переведу, бо бачу, що не дружиш з економікою. За те, що ти переніс 10 цеглин, тобі замовник дає до прикладу 3 цеглини. Але хлопчику захотілося грошеняток і він домовився, що за роботу буде отримувати гроші. Але на них тепер він може купити лише одну цеглину. Переведи цей приклад на газ і зрозумієш, що ми втратили. Я так і нерозумію, чому Україна має дбати про інтереси Європи, а не свої власні? Що нам до Європи. Нам потрібно думати, що через газ наша металургія і хімічна промисловість стануть банкрутами. Так вони у руках олігархів, але вони сплачують податки, там працюють сотні тисяч українців, які отримують там зарплату і годують свої сім*ї і т.д. Та ж Європа мовчки спостерігала як Росія шантажувала Україну. Де були гаранти економічної безпеки? Чому Європа не запровадила еконічні санкції щодо Росії? Відповідь проста: бо це їм не вигідно, краще використати Україну. Та, на жаль, нас вкотре використали.

  6. ondi 2006-01-13 / 12:36:00

    007 — Так стояти треба було до кінця. Лиш невідомо до кінця чого, чи кого. Хтось би дуже хотів, щоб Україні прийшов кінець. Уряд цього не допустив. Посилаючись на думку росіян, не слід забувати, що кремлівській пропаганді вигідно говорити про свою перемогу. Не може ж Путін сказати, що пішов на поступки Ющенку. Тому фільтруйте інформацію, а не сприймайте все за чисту монету. Щодо 5 років. Цим Україна заспокоює Європу, гарантуючи їй поставки газу і отримує її підтримку у відносинах з Росією. Та й нам фінансово вогідно. Сказано ж живими грошима(!), а не бартером, на якому наживаються ті, хто качає газ.

  7. 007 2006-01-13 / 12:19:00

    ondi- давай про транзит... по-перше, дивно, що ставка за транзит забита Нафтогазом на 5 років, а не на 6 місяців, як це зробленою з ціною на газ. Може поясниш мені, чому так сталося? Бартерна система була вигідна Україні. На цьому треба було стояти до кінця - тобто до рішення міжнародного суду. Або погоджуватися на аналогічні умови. А так: "...Легко увидеть, что в результате перехода с бартера на деньги цена транзита существенно снизилась. Т.к. реальная ставка за транзит до соглашения составляла $4,22. Дело в том, что оплата транзита осуществлялась газом, который, имея реальную рыночную цену $230, оценивался Украиной по виртуальной "договорной" цене $50. Если раньше Газпром терял 1 кубометр газа на прокачку тысячи кубов на каждые 4,59 км украинской трубы, то теперь он теряет 1 кубометр на расстояние в 14,38 км. Т.е. транзит для Газпрома (с нынешней базовой ценой $230) стал при новых условиях и новых ценах дешевле в 3,13 раза. И это более чем трехкратное снижение цены к удовольствию Газпрома зафиксировано в новом 5-летнем контракте...Джерело: "www.regnum.ru/news/569483.html 23:15 07.01.2006 Щодо Юлі... Оцінку її діяльності вже дали... Тепер мова йде про Єханурова. Чому уряд не звертався до суду? Чи може Росія надала нам формулу ціни на газ? я особисто про це не чув.

  8. ondi 2006-01-13 / 12:08:00

    007 — Туркменія може ставити питання, але, по-перше, контракт зафіксував ціну 50 на поточний рік, по-друге, не треба бути наївним і думати, що ми за фіксованою ціною забезпечимо себе газом "на всю оставшуюся жизнь". Ціна все-одно поступово буде зростати, бо енергоносії дорожчають в усьому світі. Це природньо, бо вони вичерпуються, до того ж є таке явище, як інфляція. Питання в тому, щоб ціна піднімалася поступово. Це й зміг забезпечити уряд Єханурова. А якщо б Юля домовилася про фіксовану ціну з Росією хоча б на 5 років, їй би золотий пам’ятник треба було поставити. Та чомусь вона, будучи прем’єром 8 місяців, не змогла домовитися про ціну хоча б на рік. Чи для неї, як і для наших комунальників, прихід зими — несподіванка. Ось тобі й висновок, хто "захищає", а хто захищає національні інтереси. А чому про ціну на транзит російського газу Україною знову мовчиш? Не вигідно казати правду?

  9. 007 2006-01-13 / 11:51:00

    ondi- кому ти хочеш локшину на вуха навісити? Єхануров твій разом з прищем говорили про довгостроковий договір, де ціна зазначена в 50 доларів. Чому не зверталися в міжнародний суд? Туркменія до твого відому вже ставить питання про підвищення вартості свого газу до 85 доларів. Це на кордоні її. Ти в одному правий - в України немає спільного кордону з Туркменією. Тому в Україні вартість її газу буде вже 120 доларів. Це зараз. Коли з 2007 року туркменський газ буде належати Газпрому, то як ти думаєш що буде з українською економікою? Це і є захист національних інтересів? Як ти думаєш, хто скупить збанкрутілі українські підприємства за безцінь? Правильно, Росія. Тому ще незрозуміло, хто в УКраїні ще захищає інтереси цього "братського" народу.

  10. ondi 2006-01-13 / 11:29:00

    Звичайно політика Ющенка вже давно стоїть "поперек горла" учорашнім кучмістам. Згоден з 007. А щодо газу — Україна купує газ (не важливо чий він) по 95 доларів, а не по 230. Не треба брехати. І купує у комерційної структури, яка від Росії має монополію на транспортування середньоазійського газу. Міфічні 50 доларів за туркменський газ — це ціна на кордоні з Туркменістаном. Як напевно знаєте, ми спільного кордону з цією країною не маємо. Труба заповнена газом РозУкрЕнерго. Якщо б ми не погодились на таку пропозицію, то нам могли таку плату за транзит влупити, що 230 російських здалися б казкою. То що краще для України — мати достатньо газу від сімнівної фірми по 95 доларів, чи європейську ціну 230 від офіційного Газпрому?. Та не дуріть себе і людей. І не треба повторювати закинуте Юлею про Болгарію. Вона купує газ вже нині по 160 доларів. Виходить 160 краще, ніж 95. Щось у вас з арифметикою не те...
    І ще одне, чомусь шановні опозиціонери "забувають", що Україна підняла ціну на транзит російського газу своєю територією у 1,5 раза. Це майже 2,5 млрд доларів у бюджет країни щорічно живими грошима(!). А "леді Ю" біситься, бо її "Ітеру" відсунули від газового корита, а за "народну любов" треба платити.

  11. 007 2006-01-13 / 09:54:00

    Досить обізнаний пересічний закарпатець... зі штабу НСНУ. Юридично підкований, розбирається в статтях Конституції. Слідкує за всіма виступами Президента та в.о. міністра юстиції... Вася, невже ти думаєш, що депутати не зібрали би 150 підписів за відставку Уряду? Адже недовіру висловило 250 депутатів. Це означає лише одне: ваша політика вже людям поперек горла стоїть. Перед цим Урядом було лише одне серйозне питання - газове. І це випробування він провалив. В РОсії ми купуємо газ по 230 доларів. Чи не так? Вони не спустили ані цента зі своєї ціни. Це навіть не початкові 160 доларів. А перед тим хтось голосно кричав, що Україна має підписані довгострокові угоди з Росією і що за газ ми й надалі платитемемо по 50 доларів. Навіть бюджет був складений із розрахунку 50 доларів за газ. Зазначу, що Болгарія, Молдова, Вірменія відмовилися переглядати раніше досягнуті угоди. Далі... З 2007 року весь туркменський газ буде належати Газпрому. Як ти думаєш, за якою ціною його продаватимуть нам росіяни? Правильно, щонайменше теж по 230 доларів. А російський і туркменський газ разом це 2/3 всього споживчого газу на Україні. Як ти думаєш це підвищення вплине на добробут населення? Правильно, зростанням цін на товари, зупинкою виробництва, підвищенням вартості комунальних послуг. Тому газовий договір - це зрада національних інтересів УКраїни.