Ігор Шинкарюк про евакуацію українців: «У нас потік був за окремі ночі більше 2000 осіб, але ми це зробили!"

Перше й основне на чому наголосив керівник штабу, це те, що коштів, потрібних на евакуацію, не було передбачено в бюджеті, і часу на законодавче врегулювання питання не було, оскільки евакуювати людей треба було терміново.
Зі слів Шинкарюка, «…з урахуванням того, що ЄС призупинив рух через кордони, в тому числі з українського боку були закриті пішохідні переходи, лишилися відкритими для пропуску українців на батьківщину тільки визначені пункти пропуску (з боку Угорщини автомобільний пункт пропуску «Тиса» в Чопі), а законодавством передбачене транспортування осіб тільки за допомогою транспортних засобів, ми були вимушені разом з прикордонниками продумати, як повернути людей. Нам було потрібно швидке і ефективне рішення».
При цьому, як відзначив керівник штабу, в одних випадках треба було транспортувати людей безпосередньо з території іноземної держави, тобто, автобус мав пройти кордон з відповідним оформленням і так само повернутися, що тягнуло за собою затримки в часі тощо; в інших випадках, коли іноземні прикордонники пропускали українців пішки на нейтральну лінію, то тоді потрібно було забирати їх звідти, і ця процедура була менш затратною в часі, але не менш складною в сенсі оформлення.
«Але завдання стояло: евакуювати всіх, - наголосив І. Шинкарюк. – Саме тому ми вирішили використати всі можливості. Окремі автобуси, які перевозили людей, були безкоштовно надані від облдержадміністрації, окремі – від Державної служби з надзвичайних ситуацій (такі ТЗ могли забрати людей тільки з нейтральної смуги). Цього було замало, тому ми звернулися до Асоціації перевізників, до приватних перевізників і попросили підприємців допомогти».
Кожен із них – водій та супроводжуючий – були добровольцями, вони щомиті ризикували своїм життям, але не відмовилися в допомозі, перевозили людей цілими днями й ночами, вони дезинфікували і прибирали автобуси, наголосив керівник штабу.
"Зрозуміло, що приватні перевізники, які транспортували, перевозили виключно на домовленостях із цими громадянами. Жодного громадянина ніхто примусово не перевозив!", - уточнив керівник штабу.
Шинкарюк додав, що керівництву області відомо про скарги, які надходили в тому числі й до штабу, що, мовляв, ці приватні перевізники просять значні кошти за перевезення через кордон. «Ми інформували прикордонників про такі повідомлення, іноді виявлялося, що це перебільшення, іноді прикордонники перевіряли і врегульовували питання», - додав заступник голови ОДА.
З його слів, окремі автобуси приїжджали і забирали українців з території Угорщини за замовленням профспілок підприємств, де працювали наші громадяни, чи за замовленнями самих працівників. «Такі автобуси по списку забирали людей-працівників підприємств. Даних по оплаті таким перевізникам ми не маємо, нас тільки ставили до відома, що такий транспорт забиратиме», - додав керівник штабу.
«У нас потік був за окремі ночі більше 2000 осіб, але ми це зробили! - уточнив Шинкарюк. – Така кількість осіб, таке навантаження, як у нас, було тільки на Львівщині, але у нас не було навіть натяку на надзвичайну ситуацію! Я вдячний всім - поліції, прикордонникам, перевізникам, які виконали цю роботу і продовжують її виконувати! Ця операція з евакуації була надзвичайно успішна!»
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Поліція: інформація про підвищення штрафів за порушення ПДР - ФЕЙК!
- Закарпаття налагоджує співпрацю з японськими партнерами щодо соціального захисту населення та енергонезалежних рішень
- Туризм і ветеранська політика: на Закарпатті пройде «Діалог влади та бізнесу»
- Від 2027 року для учнів четвертих класів ДПА у форматі ЗНО стане обов'язковою
- На Закарпатті на реалізацію проєкту «єРобота: Власна справа» спрямовано 118 млн грн
- Ще 13 закарпатських підприємців отримали гранти за програмою «Власна справа»
- Закарпаття — один з 10 демонстраційних регіонів, де стартувала реформа системи догляду дітей
- 12 мільярдів під контролем і майже 70 мільйонів втрат – закарпатські аудитори підсумували 8 місяців цього року
- Під час діалогу влади з бізнесом обговорять законопроєкт «Про ринок деревини»
- 1687 клієнтів звернулися за консультаціями до офісів "Зроблено в Україні" на Закарпатті з початку року
- Закарпаття та Житомирщина: обмін досвідом у соціальній сфері
- Ми будемо робити все, щоб допомогти підприємству швидко відновитися - Зеленський про зруйнований росіянами "Flex" у Мукачеві
- Вакцинація, амбулаторне лікування та співпраця з громадами: що допомагає і що гальмує боротьбу з туберкульозом та ВІЛ на Закарпатті
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 114 роботодавців області
- На Закарпаття релокують кілька навчальних закладів із Донеччини
- В Ужгороді стартував III Всеукраїнський форум міської мобільності – Uzhhorod Urban Mobility Forum 2025
- Сьогодні на Закарпатті починають діяти оновлені критерії для надання статусу критичності підприємствам. Яка головна новація?
- 45 заявок надійшло цьогоріч на обласний конкурс стартапів
- За 7 місяців 2025 року Закарпаття спрямувало на закупівлю БПЛА, РЕБів та інших засобів оборони близько 378 млн грн
- Закарпаття отримає від ЄС майже 716 тис. євро гранту для підвищення ефективності надання допомоги в гірських районах
До цієї новини немає коментарів