На домашку – зварити мед із кульбаб і продати повітря: в УжНУ почалися курси «Україна-Норвегія»

На домашку – зварити мед із кульбаб і продати повітря: в УжНУ почалися курси «Україна-Норвегія»
П’яті курси перекваліфікації віськовослужбовців та членів їх сімей в Ужгородському університеті переорієнтувалися з розвитку туризму на інноваційну діяльність.

 

Щоб змінити своє життя, потрібно вийти із зони комфорту, часто радять психологи. Тепер із зони комфорту вийшов увесь світ. А учасники курсів перекваліфікації «Україна-Норвегія» у цей час не тільки взялися за опанування нової професії, а ще й виконують домашні завдання, які змушують вмикати мозок і долати лінощі. У курсів змінився вектор: тепер орієнтуються більше на інноваційне підприємництво, ніж на туризм. Про старт роботи та особливості нового навчального семестру Медіацентру розповів куратор курсів Україна-Норвегія, професор УжНУ Федір Шандор.

ПРОГРАМА КУРСІВ ЗМІНЮЄТЬСЯ

Курси перекваліфікації віськовослужбовців та членів їх сімей «Україна-Норвегія» діють при УжНУ вже третій рік. Учасників набрали вп’яте. У попередні роки програма була орієнтованою на розвиток туризму. Цього разу вирішили дещо переорієнтуватися:

«Ми обрали новий напрям – інноваційну діяльність. Чому? Щоб не зациклюватися на одному, – пояснює Федір Шандор. – Ми залишили трошки туризму. Але реагуємо на реалії життя, тож додали інноваційні моменти: SMM, маркетинг, інноваційне підприємництво, учасники вчаться створювати власні проєкти, дізнаються про правові аспекти власного бізнесу тощо».

Федір Шандор розповідає, що за час реалізації курсів на Закарпатті змінилося 80 % лекційного наповнення, на 50 % змінилися самі лектори, подача матеріалу теж відрізняється. А завдяки карантину іншим став і формат навчання.

ТУТ ВЧАТЬ ЗДІЙСНЮВАТИ МРІЇ

«Ми вирішили відійти від переповненого ринку туризму. Хоча залишили розділ екскурсоводства (наздоженемо його після завершення карантину). Але бачимо, що в учасників є запит на реалізацію мрій: хтось хоче відкрити дитячий садок, хтось мріє про фермерство чи екосадибу. Цього разу узагальнили всі потреби, які декларували учасники попередніх семестрів, і тепер навчаємо інноваційної діяльності. Далі будемо дивитися, як це спрацює, будемо вдосконалюватися та орієнтуватися на запит слухачів», – переконує координатор проєкту від УжНУ.

ЗАВДАННЯ ЗМУШУЮТЬ ВИХОДИТИ ІЗ ЗОНИ КОМФОРТУ

Мед з кульбаби, зварений Вікторією Павлик

Мед з кульбаби, зварений Вікторією Павлик

Розмалювати писанку у стилі Енді Воргола, зварити мед із кульбаб, придумати заробіток на воді та повітрі – це далеко не повний перелік домашніх завдань, які вже дістали й виконали учасники навчання. Це змушує виходити із зони комфорту, мислити ширше і вилазити за межі рамок.

Навчання почали трохи пізніше, ніж планували – втрутився карантин. Ясна річ, працюємо в режимі онлайн: щодня відбуваються лекції, додаткові матеріали учасники черпають із сайту електронного навчання УжНУ. Там само здають письмові домашні завдання. Крім того, викладачі надають додаткові лекції – записи із попередніх семестрів.

Вперше кожен тиждень присвячений конкретній темі. Загалом протягом 12 навчальних тижнів учасники курсів познайомляться із фандрейзингом, краундфандингом, просьюмеризмом. Вивчатимуть проблему сміття і його переробки, дізнаватимуться нове про землю і ферму. Один тиждень стосуватиметься туризму і ресторанного бізнесу, інший – збору дикорослих рослин, ще один – сезонних професій та підзаробітку. Тут навчатимуться перетворювати хобі на бізнес, створювати тренінги й навчальні курси на основі професійних знань. Говоритимуть про спорт, фітнес, соціальну сферу як бізнес та нові професії і їх перспективи на Закарпатті.

Продовження карантину може вплинути на тривалість навчання: «…тоді теорію вичитаємо, а практичну частину залишимо на час виходу з карантину: це екскурсії, виїзди на інноваційні об’єкти, знайомство із підприємцями», – каже Федір Шандор.

УЧАСНИКИ І ВИПУСКНИКИ КУРСІВ СТАЮТЬ ДРУЖНОЮ РОДИНОЮ

Курси перекваліфікації прослухали вже близько 120 осіб. Із усіма ними є контакт, їхні починання підтримують та допомагають розвивати як викладачі, так і інші учасники.

Федір Шандор резюмує: «Ми не втрачаємо зв’язки з нашими слухачами – багато з них стали колегами по туризму і підприємництву, товаришами. Тому курси не закінчуються – вони тривають навіть після завершення навчальної частини».

Врешті випускники отримають три види сертифікатів: про проходження курсів від УжНУ, від норвезького університету Nord та додатковий сертифікат від Закарпатської туристичної організації за конкретним напрямом. А ще – друзів та колег, які завжди порадять і підтримають.

Ксенія Шокіна, Медіацентр УжНУ

 

19 квітня 2020р.
Çàãðóçêà...

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів