Непрацюючі громадяни з малозабезпечених сімей можуть отримати кредит на початок чи розвиток власної справи

Міністерство соціальної політики працює над тим, аби забезпечити максимально ефективну підтримку осіб і родин, що опинились у складних життєвих обставинах. З цією метою у 2023 р. Міністерство перезапустило* розроблену раніше програму «Рука допомоги». Вона спрямована на допомогу малозабезпеченим особам у відкритті власної справи.
У чому суть програми?
Програма дає можливість непрацюючим працездатним особам з числа членів малозабезпеченої сім’ї отримати одноразову безвідсоткову поворотну допомогу у розмірі до 100,5 тис. грн для відкриття чи розвитку власного бізнесу
На що дається фінансова допомога?
На придбання обладнання та матеріалів, необхідних для розвитку власної справи
На яких умовах дається кредит?
Людина може отримати безвідсотковий кредит від держави строком на 3 роки для започаткування власної справи
Умови повернення допомоги?
· Або після закінчення трирічного строку з дати її отримання, однією сумою (протягом 30 календарних днів)
· Або достроково, частинами відповідно до графіка, погодженого центром зайнятості.
Важливо: сума фінансової допомоги, що повертається, зменшується на суму сплачених податків, зборів і ЄСВ.
Але! Фінансову допомогу не треба повертати, якщо завдяки їй підприємцем:
· сплачено податки, збори і ЄСВ в сумі, що перевищує суму наданої допомоги;
· у перший рік з дати отримання допомоги, за направленням центру зайнятості, ним працевлаштовано не менше 2-х осіб із малозабезпечених сімей строком не менше, ніж на два роки.
Як скористатися програмою?
Для отримання такої допомоги людина, яка має бажання розпочати підприємницьку діяльність, має звернутися до найближчого Центру зайнятості.
Там – подати документи до створеної при Центрі зайнятості Комісії з питань надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї. А саме:
- заяву про надання фінансової допомоги
- бізнес-план
- довідку про несудимість.
До складу Комісії включаються представники центру зайнятості, представники органів соціального захисту населення, органів місцевого самоврядування, територіальних органів ДПС,організацій (об'єднань) роботодавців і профспілок (за згодою).
Комісія розглядає документи і – після засідання – надсилає претенденту на фінансову допомогу письмове повідомлення про прийняте рішення.
Якщо рішення позитивне, людина має створити юридичну особу чи зареєструватися як фізична особа-підприємець протягом 30 календарних днів з дати отримання повідомлення.
Відповіді на найпоширеніші запитання щодо програми є на нашому сайті – за посиланням https://www.msp.gov.ua/news/22622.html
* Програму було розроблено спільно зі Світовим банком, у 2016 -2018 рр. вона була успішно пропілотована в низці регіонів і зарекомендувала себе як успішний соціальний проєкт.
Прес-служба Міністерства соціальної політики,
До теми
- Закарпатська митниця: цьогоріч збільшилося ввезення електромобілів
- У бізнесовій спільноті Закарпаття з початку року – понад 6500 новостворених суб’єктів господарювання
- З початку 2025 року Закарпатська митниця вже видала понад 6 тисяч сертифікатів на експорт товарів
- Платники Закарпаття перерахували до зведеного бюджету понад 31,5 млрд грн податкових платежів
- Закарпатська митниця: надходження до Держбюджету щороку зростають - за 11 місяців 22,7 млрд грн
- На Закарпатті податківці видали суб’єктам господарювання 6837 ліцензій на право торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального
- Досягнуто понад 50 мільйонів кВт·год чистої енергії, виробленої завдяки вітрякам у Нижньоворітській громаді
- Закарпатський експорт у 2025 році наблизився до $1 млрд — дані за дев’ять місяців
- У результаті ревізії тергромаді на Закарпатті відшкодовано близько 700 тисяч гривень
- Платники Закарпаття з початку року сплатили майже 11,4 млрд грн ЄСВ
- Понад 6,6 мільярда гривень податків сплатив цьогоріч релокований на Закарпаття бізнес
- На Закарпатті з початку року у місцевих бюджетах – майже 1,3 млрд грн єдиного податку
- Понад 308 млн грн податків сплатили закарпатські лісові господарства ДП "Ліси України" протягом 2024 року
- Інвестиція у майбутнє: релокована компанія SHEMAX презентувала в УжНУ сучасне обладнання
- Платники Закарпаття перерахували до зведеного бюджету майже 27,6 млрд грн податкових платежів
- Понад 20 млрд грн митних платежів скерувала у Держбюджет Закарпатська митниця за 10 місяців 2025 року
- Завищені премії та «загублені» приміщення – порушення на понад 5 мільйонів гривень виявили під час ревізії закарпатської «швидкої»
- На Закарпатті встановлюють три установки для зберігання енергії
- Закарпатські студенти можуть взяти участь у конкурсній програмі “Мій шлях до першого авто”
- На Закарпатській митниці оформили понад 1,4 тисячі вживаних авто: до держбюджету надійшло понад 200 млн грн

До цієї новини немає коментарів