Україна в смартфоні: як цифрові сервіси змінюють щоденне життя
Смартфон замість гаманця, паспорта, довідки з РАЦСу чи візиту до банку. Українці дедалі активніше переходять у цифровий світ, де більшість послуг — у кілька кліків. “Дія” стала цифровим документом мільйонів, а безконтактні платежі — щоденною звичкою. Як саме ми змінюємося разом із технологіями — розповідає Центр громадського моніторингу та контролю.
Цифрові банки
Лише 12% українців продовжують розраховуватися за свої покупки готівкою. Такі дані наводить у своєму опитуванні компанія “Mastercard”. Участь у ньому взяли 1500 українців віком від 18 до 60 років, які мешкають у містах із понад 50 тисячами населення. 61% опитаних обирав розрахунок смартфонами чи іншими гаджетами з NFC-технологією. А 41% використовують цифрову картку у смартфоні без фізичного аналога.
Цікаві дані наводять і про користування банківськими додатками. Їх обирають дев?ять з десяти опитаних. А кожен другий користувач — згоден перейти лише на цифрові канали для проведення банківських операцій. Себто без візитів у відділення банків.
Держава у смартфоні
Українці вже кілька років отримують державні послуги у додатку “Дія”. За даними Мінцифри, застосунком наразі користуються 22,7 мільйона людей. У додатку можна оформити 33 документи, там міститься понад 65 сервісів, а на Інтернет-порталі є більш як 150 послуг.
Зокрема, у “Дії” можуть міститися паспорт громадянина України та закордонний паспорт, водійські права, ідентифікаційний номер, документи про освіту і сімейний стан. Через додаток можна подати заяву про шлюб та про соціальну допомогу. А також купити чи продати автомобіль і оформити низку довідок.
Досвід інших країн
Процеси, які відбуваються в Україні, характерні і для інших країн. Наприклад, використання безконтактних карткових платежів у світі набуло популярності на тлі пандемії коронавірусу, адже дозволяло уникнути обміну готівкою та пов?язаного з цим ризику зараження.
Наразі лише 38% європейців активно використовують готівку. Водночас, мобільними гаманцями (на зразок Apple Pay чи Google Pay) користуються близько 72% громадян ЄС. У Британії безконтактні карткові платежі становлять 60-70% від загального обсягу операцій.
Сполучені Штати поки відстають від глобальних тенденцій. Частка безконтактних платежів там два роки тому становила 36%. А мобільними гаманцями користувалися тільки 56% населення.
Аналітики прогнозують, що ці тенденції лише посилюватимуться. Адже цифрові послуги набувають популярності через доступність та легкість у використанні.
Що обіцяють українцям
Цифрові послуги у нашій державі розвиватимуться і надалі, це прогнозують як представники бізнесу, так і урядовці. Україна пришвидшує будівництво мобільних мереж. До 2030 року якісний зв?язок обіцяють 98% громадян. Зокрема, планують забезпечити покриття у найбільш віддалених куточках країни.
Вдосконалювати планують і “Дію”. Додаток працюватиме за допомогою штучного інтелекту. Наприклад, щоби користувач не був змушений шукати потрібний сервіс, а описував свою проблему асистенту, і той підказував, де знайти рішення. Хочуть розширити і перелік послуг. Зокрема, у “Дії” створять медичний кабінет, з?явиться можливість отримувати пенсію та послуги для ветеранів.
До теми
- Закарпаття посилює підтримку ветеранів: підсумки 2025 року та нові завдання
- «Скринінг здоров’я 40+»: нову профілактичну програму презентували на Закарпатті
- 10 закарпатців нагородили за вагомий внесок у зміцнення держави та розвиток краю
- Ізраїльський досвід ляже в основу розвитку сфери психосоціальної підтримки на Закарпатті
- Затверджено бюджет Закарпаття на 2026 рік: пріоритети – оборона, економіка, житло для ВПО
- Координаційна рада в ОВА: на Закарпатті знижується захворюваність на туберкульоз, але зростає ВІЛ
- За результатами 23-ї хвилі «Грант на власну справу» 8 заявників на Закарпатті отримали позитивне рішення
- Закарпаття послідовно будує систему комплексної підтримки військових та їхніх родин
- Втрати на 79 мільйонів гривень, неефективні управлінські рішення на 171 мільйон, – аудитори Закарпаття підсумували роботу за 11 місяців
- У Закарпатській області зафіксовано критичний стан дотримання прав дитини - Офіс Омбудсмана
- Судові та митні рішення: до держбюджету вже надійшло понад 30 млн грн за митні правопорушення на Закарпатті
- 2303 клієнти звернулися за консультаціями до офісів "Зроблено в Україні" на Закарпатті з початку року
- На Закарпатті запрацювало автоматичне стягнення податкових боргів
- Графік особистого прийому громадян керівництвом та начальниками структурних підрозділів 94 прикордонного загону у Чопі
- Підприємцям Закарпаття пояснили правила енергозабезпечення і доступні програми підтримки
- 339 учасників бойових дій отримали послуги обласної служби зайнятості з початку року
- У Закарпатській області запровадили додаткові заходи з економії електроенергії
- У Берегівській лікарні ім. Б.Ліннера незабаром запрацює амбулаторне реабілітаційне відділення
- Органи державної влади переходять на більш сучасну та ефективну модель захисту інформації – авторизацію з безпеки систем
- Закупівлі на 2,2 мільярди гривень під контролем – результати роботи закарпатських аудиторів на 11 місяців цього року

До цієї новини немає коментарів