Скільки коштує політична реклама в Україні?
На загальноукраїнських каналах телебачення і радіо розпочинається передвиборча агітація кандидатів у президенти. Кожен із 26-ти кандидатів має право на безкоштовні 30 хвилин для агітації на національних телеканалах і 45 хвилин - на національній радіокомпанії.
Якщо претенденти на президентську посаду бажатимуть одержати додатковий рекламний час, вони мають за нього сплачувати.
Однак, моніторингова громадська організація ?Свобода вибору" твердить, що кандидатам від опозиції доведеться витратити за ефірний час більше грошей, аніж провладним.
Передвиборчих роликів на телеканалах поки що нема?. Причина, як вважають у громадській організації ?Свобода вибору" - у надто високих розцінках на політичну рекламу.
Як розповів координатор коаліції ?Свобода вибору" В"ячеслав Каськів, різні ціни на рекламу для провладних і опозиційних кандидатів часто створюють рекламні агенції, що продають час на загальнонаціональних телеканалах.
За його словами, ці структури вже викупили велику частину ефірного часу на період перед виборами в прайм-таймі, щоб або не допустити опозиційного кандидата на телебачення, або продати йому ефір за дорожчу ціну.
Насправді ж офіційні розцінки політичної реклами для кандидатів у президенти не ? надто високими. Якби кандидат і справді забажав витратити на рекламу увесь свій виборчий фонд, який згідно із новим законом про вибори президента становить 10 мільйонів гривень, він отримав би приблизно 7 годин ефірного часу у прайм-таймі.
У цей період часу офіційна вартість секунди ефірного часу - максимальна і становить близько 400 гривень на ?1+1" і трохи менше - на "?нтері".
Як запевнила Анжела Герман, яка займа?ться політичною рекламою в рекламній агенції ?Паритет", що прода? ефірний час на "1+1", ці розцінки ? абсолютно рівними для всіх кандидатів.
Пані Герман каже, що наразі в ?1+1" нема? конкретних домовленостей із виборчими штабами жодного із кандидатів щодо старту рекламної кампанії, хоча розмови із кількома їхніми представниками вже велися.
Натомість, як розповів Олег Вакулко, який опіку?ться політичною рекламою на телеканалі "?нтер", до каналу вже зверталися представники кандидатів у президенти Збітн?ва, Кінаха, Ющенка, Бойка та Вітренко.
Як і представниця 1+1, пан Вакулко спростову? твердження про те, що для провладного кандидата і опозиційного розцінки на політичну рекламу різняться.
За словами представника організації ?Свобода вибору" ?горя Марківа, реклама на телеканалах веде перед у списку витрат кандидатів у президенти, обганяючи навіть видатки на утримання виборчих штабів.
Водночас, за даними ?Свободи вибору", реальний виборчий фонд кандидата в президенти становить не 10 мільйонів гривень, як встановлено законом, а близько 70 мільйонів доларів США. А у двох кандидатів, котрих називають фаворитами перегонів, Ющенка та Януковича, ця цифра може виявитися у кілька разів більшою.
До цієї новини немає коментарів