"Залізниця потребує не кредитів, а реформування"
15 листопада о 18.45 на телеканалі ICTV буде транслюватися програма "Факти тижня" з Оксаною Соколовою
"Що довше уряд зволікатиме з реформою "Укрзалізниці", то серйознішими будуть фінансові проблеми відомства. І жодні кредити не допоможуть".
Так кандидат в президенти України Сергій Тігіпко прокоментував повідомлення про технічний дефолт держадміністрації залізничного транспорту за синдикованим кредитом банку Barclays. Відомство не змогло погасити тіло позики на суму $118 млн, термін виплати за якою настав 11 листопада. Зараз "Укрзалізниця" проводить переговори про реструктуризацію боргу.
"Проблеми "Укрзалізниці" подібні до проблем "Нафтогазу". Обидві держструктури такі інертні, неефективні й корумповані, що просто не можуть правильно розпорядитися кредитами, закриваючи позиченими коштами дірки у своїх бюджетах, - говорить політик. - Уже цього року пропускна спроможність залізниць не змогла б задовольнити дедалі більші потреби економіки в перевезеннях. Масштабне падіння виробництва й ділової активності відстрочило колапс".
Залізниці терміново необхідна тарифна реформа. "Зараз в основі тарифу - стара система розрахунку собівартості перевезень з численними коригувальними коефіцієнтами, які на власний розсуд визначають чиновники "Укрзалізниці". Це рай для корупціонерів. Треба ліквідувати адміністративно-територіальну структуру залізниць, розділити перевезення на вантажні та пасажирські, а ті своєю чергою - на дотовані та комерційні. Це дозволить зменшити кількість пільговиків і зробити тариф більш прозорим", - упевнений Тігіпко.
Прес-служба Сергія Тігіпка
До цієї новини немає коментарів