ПРОЇЗД У МАРШРУТКАХ УЖГОРОДА ПОДОРОЖЧАЄ?

Автоперевізники просять збільшити тариф з 1,50 до 3 гривень, міська влада – проти

 

Ріст цін на бензин (чи не 90 відсотків маршрутних таксі переобладнані під природний газ, - прим. ред.), паливно-мастильні матеріали, автозапчастини та, власне, й на сам автотранспорт протягом останнього року б’є по кишенях і автоперевізників і пасажирів. Така ситуація днями привела представників Асоціації приватних автоперевізників Ужгорода до міської ради. Підприємці вимагають підвищити проїзд у міських маршрутних таксі до 3.00 гривень. У свою чергу, міська влада у цій справі віддає перевагу швидше пасажирам аніж автопідприємцям…

Перевізники аргументують свої прохання тим же здорожчанням палива й запчастин та відсутністю грошей на фонд розвитку, з якого можна було б придбати нові автобуси. Вони переконують, що лише подвійне зростання тарифів дасть їм змогу оновлювати парк маршруток і надавати пасажирам якісні послуги. Проте, міська рада у особі мера і представників відповідного відділу просить тих же перевізників переглянути свої розрахунки, оскільки подвійне здорожчання проїзду вважає сильним ударом по кишенях майже двох третин жителів Ужгорода.

У розмові з нашим кореспондентом представник автоперевізників Ужгорода Василь Бруженяк, аргументуючи вимоги автоперевізників, наводить кілька прикладів здорожчання автокомплектуючих.

– Минулого року я міг купити колесо до автобуса за 350 гривень, а цьогоріч воно коштує всі 550, – скаржиться підприємець. – Так само 5 літрів масла на "газельку" коштувало 50, а на "Дельфіни" та "Рути" 65 гривень. Нині ж відповідно – 100 і 130. Удвічі подорожчали й акумулятори. Крім того, зимою працівники ДАІ змушують всі маршрути "одягати" зимню "резину". Це – теж окремі витрати. Словом, при ціні 1,50 грн. за перевезення одного пасажира у нас не лишається грошей на фонд розвитку. Але ж ми хочемо підійти до наступного конкурсу на автоперевезення, який відбудеться вже цього року, з новими конкурентноспроможними автобусами.

Заступник голови Асоціації приватних автоперевізників Ужгорода Олексій Куля каже, що з майже 100 перевізників обласного центру до їхньої організації належить 80. Всі вони делегували керівництво Асоціації на перемовини з місцевою владою. Заступник теж наводить кілька нинішніх цін на автобуси. З його слів, навіть нова "газелька" зараз коштує 150 тисяч гривень. Більш місткий "Богдан" – 280-320, "Дельфін" – 160, а "Рута" – 212 тисяч. Олексій Куля каже, що саме ці автобуси повинні замінити всі старі і навіть нові "ГАЗелі", які не в змозі впоратися з пасажиропотоком в Ужгороді, особливо у час пік.

Подорожчання проїзду до 3-х гривень з пасажира дало б можливість замінити чимало старих малих маршруток на небагато великих, – вважає Олексій Куля. – Тим самим можна б заощадити на зарплатні водіїв і зменшити навантаження на маршрутах або взагалі зняти деякі зайві маршрути, як, наприклад 25-й, котрий може охопити 8-й, чи 13-й, 16-й і 20а, котрі охоплює 7-й. Але, для цього, знову ж таки, потрібні великі місткі автобуси, в які б поміщалося від 20-ти пасажирів…

У свою чергу начальник відділу промисловості, транспорту, зв’язку та з питань державного технагляду Ужгородської міської ради Володимир Талісман зізнається, що розуміє авто- перевізників у питанні подорожчання проїзду в обласному центрі, але "рубати з плеча" не може.

– Мер міста Сергій Ратушняк знає про цю ситуацію, – розповідає Володимир Юхимович. – Він дав мені вказівку провести роботу з підприємцями-перевізниками, аби вони переглянули свої підрахунки, рентабельність і запропонувати хоча б дещо меншу ціну, оскільки міська влада не може погодити запропонований тариф. Це для ужгородців буде, як літом сніг на голову…

Володимир Талісман каже, що розуміє підприємців, проте у той час, коли дорожчає все: від хліба до предметів побуту, "добити" городян ще й подвійним тарифом за проїзд є неприпустимим. Цим самим начальник транспортного сектору дає зрозуміти те, що для нього особисто і для його відділу пріоритетом є саме пасажири. Тож, за словами Володимира Талісмана, він продовжить переговори з підприємцями-перевізниками і після громадських слухань, погодження антимонопольного комітету та комісії міськради, з цього питання буде винесено остаточне рішення.

До слова, передостаннє подорожчання проїзду в маршрутних таксі Ужгорода відбулося 9 квітня 2008 року: з 1 гривні до 1,20, а останнє – 28 січня 2009 року: з 1.20 до 1.50 гривень. Удвічі цей тариф не піднімали з часів незалежності України…

Павло БІЛЕЦЬКИЙ

Трибуна

 

25 травня 2010р.

До теми

Коментарі:

  1. 2010-05-25 / 15:51:00

    А скільки коштує проїзд в Мукачеві, Львові, Києві?