БАГАТО НАШИХ КОМУНАЛЬНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ВЖЕ ВТІЛЕНО В ЖИТТЯ, ІНШІ...

Спеціально для "Ужгород.нет.уа". Інтерв’ю з головою Всеукраїнської молодіжної громадської організації „Фундація Регіональних Ініціатив” (ФРІ), депутатом Ужгородської міської ради Олександром Солонтай

 

Б?ОГРАФ?ЧНА ДОВ?ДКА:
Народився, жив і навчався у м.Ужгород. Закінчив факультет міжнародних відносин колишнього УжД??ЕП, тепер Закарпатського Державного Університету, пізніше навчався в Ки?ві. В студентські роки очолював Молодіжне об??днання ?Наше Покоління?, був членом молодіжної ради при Голові Закарпатської ОДА 1999-2001рр. У 2002 році ? обраний депутатом Ужгородської міської ради, секретар комісії з законності. Голова ВМГО ?Фундація Регіональних ?ніціатив?. Член редколегії журналу ?Правозахисник?.

- Серед депутатів Ужгородської міської ради саме з ім?ям Олександр Солонтай пов?язано найбільше чуток...
- Зачекайте, давайте про все по черзі, міській раді зараз непроста ситуація, пов?язана в першу чергу з наслідками виборів Президента, тому краще вже говорити послідовно !
- Добре, але спочатку розкажіть як Ви стали депутатом Ужгородської міської ради ?
- Для мене це був спланований крок, адже ще з часів акції ?Україна без Кучми? ми з друзями опинилися, що назива?ться в політиці. Я був одним керівників Громадського комітету опору ?За правду!?, який фактично грав роль молодіжного крила Комітету Національного Порятунку яким керували Олександр Мороз та Юлія Тимошенка. З тих пір я політичною роботою займаюся постійно. Тому коли йшли вибори 2002 року у мене було дві альтернативи: або працювати в Ки?ві, або пробувати балотуватися. Я вирішив друге.
- Чому в Ки?ві, і чому Вас вважають киянином ?
- На той час, з 2001 року, я вже паралельно навчався в Київському Національному Університеті ім. Т.Шевченка в ?нституті Міжнародних Відносин (?МВ), крім того з 2002 року постійно працюю в Ки?ві. Киянином мене ж можна назвати з натяжкою, або лише дуже умовно ? я народився в Ужгороді, тут пройшли мої кращі дитячі, юні та студентські роки, тут я здобув перший досвід громадської роботи і саме звідси пішов в політику, залишаючись депутатом Ужгородської міської ради. В Ужгороді живе моя мама.
- Чим зайнявся в Ужгородській міській раді наймолодший депутат ?
- Так, справді я ? наймолодшим депутатом в раді. На час обрання мені йшов 22-й рік, але окрім молодіжної політики мене цікавили й інші напрямки, тому я пішов працювати і став секретарем, як вона тоді називалася, постійної депутатської комісії з питань законності, правопорядку, регламенту і депутатської етики, екології, культури, спорту, туризму, міжнаціональних, міжнародних та міжконфесійних відносин, інформаційної та молодіжної політики. Крім того, разом з колегами - депутатами утворена була депутатська група ?За оновлений Ужгород?, саме таким було мо? передвиборче гасло.
Щодо конкретної роботи то свою увагу сконцентрували на питаннях житлово-комунального господарства і питаннях законності.
- На скільки це вдалося зробити ?
- Спільно з колегами були розроблені пропозиції щодо реформування надання комунальних послуг, земельних відносин, роботи Ужгородської міської ради, виконання статуту територіальної громади м.Ужгорода, тощо. Багато наших пропозицій вже втілено в життя, інші сподіваюся будуть втілені.
- Можна конкретніше ?
- Так звичайно, це було проекти "Про передачу внутрішньобудинкових мереж теплопостачання", ?Про дозволи на ремонт внутрішньобудинкової мережі опалення", "Про дитячі .майданчики", ?Про мораторій на укладення договорів оренди та передачі у користування комунального майна та земельних ділянок", "Про умови видачі земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва", "Про персоніфіковані рахунки платників квартирної плати", ?Про публікацію депутатів Ужгородської міської ради ?V скликання?, ?Про Положення про тимчасову контрольну комісію Ужгородської міської ради", тощо. ?х було дуже багато. Основне чого ми хотіли досягти ? це реформування комунальних послуг у бік привнесення ринкових стосунків між споживачами і надавачами послуг. Це стосувалося всіх ужгородців. Хочеться зробити так, щоб мешканці платили за ті послуги, які отримують, а надавали їм послуги максимально якісні, а також зробити систему платежів прозорою, у тому числі і спосіб використання платежів. Крім того, проекти направлені на вироблення стимулу у платників комунальних послуги: ?більше платиш ? більше отриму?ш?. Розумію, що ця реформа ? далеко не простою і вимага? залучення найкращих спеціалістів, що я та інші колеги постійно робимо. Досвід залуча?ться з усіх міст України (я працював консультантом Асоціації Міст України), а також іноземних структур, що діють в Україні в першу чергу через USAID.
Що ж до інших проектів, то більшість з них реалізовані: введена нумерація рішень міської ради, система електронного голосування, електронної стенограми, значно зросла кількість рішень міської ради що оприлюднюються, відбулися часткові реформи структури виконавчого комітету, але це лише вершина айсберга ? дуже багато речей ще попереду.
- Саме від Вас луна? і критика на адресу міської влади. Чи прислуховуються до Вас ?
- Пам?ятаю, як не так давно міський голова та деякі чиновники намагалися проштовхнути питання про створення спеціального фонду міського голови. Ним було передбачено, зокрема, що всі суб??кти підпри?мницької діяльності повинні до 25% кошторису витрат на будівництво, відкриття власної справи в Ужгороді переводити до цього фонду. Розпоряджатися ним повинна була комісія, створена розпорядженням міського голови. Ці злощасні 25%, які фігурували у проекті, із положення за пропозиці?ю депутатів зняли. Залишився тільки антураж рішення, яке і ухвалили, а далі рішення переглянули і прийняли цивілізований проект.
Якщо спочатку майже всі пропозиції відхилялися, оскільки вони йшли з кліше ?від опозиції? то наразі ситуація значно краща. Та й багато хто почав розуміти: реформи давно вже на часі і зволікання з ними призводить тільки до негативних наслідків для всіх Ужгородців, незалежно від політичних поглядів чи симпатій до тих чи інших політиків. Так зовсім нещодавно, 23 лютого, Ужгородський виконавчий комітет прийняв рішення ?50, яким скасував сво? попередн?, що делегувало право СРБУ ?Закарпатліфт? збирати з мешканців квартир, що проживають у будинках обладнаних ліфтами, плату за користування та обслуговування. Раду?, що виконком прислухався до нашої думки яка була висловлена ще у жовтні 2002 року, але це рішення половинчасте. Сподіваюсь що виконком піде далі у реформуванні цього питання і тоді користь буде і ліфтерам і споживачам. Головне не перегнути палку, адже питання житлово-комунальних послуг це не тільки економічне питання, але й соціальне.
- А що то за справа з 21 мільйоном ?
- Про неї вже стільки писано-переписано, що годі про це говорити. Скажу лише, що спільні мої дії, колег депутатів, інших посадовців та правоохоронних органів, в першу чергу прокуратури призвели вже до того, що роботи на суму 5 млн. грн. вже ведуться, тобто справа стосу?ться 16 млн. і саме куди вони поділися зараз з?ясову? прокуратура. Тому краще питання задавати слідству ?
- Але тим не менш, Ужгородцям хочеться знати, на що передбачалися ці гроші ?
- Простими словами кажучи, це частина з 50 мільйонної субвенції держави, що передбачалася на житлово-комунальні питання, в першу чергу на реконструкцію каналізації та насосів, що подають воду, а також на ?Аванград? та інше. Значна частина ужгородців могла отримати в результаті можливості до цілодобового водопостачання. ? ще одне, це були в минулому році значні кошти ? загальний бюджет на рік міста не досяга? 100 млн. грн., а Ужгород не зміг скористатися своїм шансом (це була найбільша державна субвенція за минулий рік надана містам в Україні), і зараз трива? розслідування і чим швидше воно завершиться тим кращими будуть позиції Ужгорода щодо спроб залучити ще раз державне фінансування в місто. Над цим і слід працювати. Слід повернути гарну репутацію міста в бюджетному комітеті та в Кабінеті Міністрів.
- А яка позиція щодо підвищення плати за житлово-комунальні послуги та ставок ?диного податку ?
Це позиція закону. З цього року в дію вступив Закон України ?Про житлово-комунальні послуги? і він вимага? всі органи місцевого самоврядування переглянути тарифи, виходячи з їх економічного об?рунтування. Щодо позиції обласного управління та його начальника О.Карташова то повністю його підтримую у тому, що це необхідно зробити якомога швидше, без зволікань, адже ситуація що склалася не да? можливості нормально працювати надавачам послуг. Вони повинні знати, за який рахунок їм поповнювати обігові кошти та на які кошти сподіватися плануючи свою роботу, а більшість цих підпри?мств в кризовому стані.
На мою думку, робота щодо залучення субсидії може призвести до значного збільшення платежів за комунальні послуги з одночасним залученням більшої кількості коштів з державного бюджету.
- Поясність.
- На прикладі, уявіть що в будинку прожива? 10 сімей, кожна з яких в середньому платить 120 гривень за комунальні послуги. Рівень доходів (середній) цих сімей хай буде 400 гривень. 20% від ці?ї суми складатиме 80 гривень. Тобто ці сім?ї, умовно кажучи мали б потребу на отримання субсидії 40 гривень кожна. Таким чином, ? можливість залучити 400 гривень субсидій на ці 10 сімей, які будуть сплачені з державного бюджету до комунальних підпри?мств. Отже, навіть якщо доходи сімей не зростають, а вартість послуг зроста?, сума комунальних платежів з боку населення все одно стабільна ? 80 гривень, а платежі комунальним підпри?мствам зростають, і вся різниця покрива?ться державою за рахунок державного бюджету. А це приплив коштів у місто з державної казни.
В Ужгороді схожа ситуація.
- А як щодо ставок ?диного податку ?
Щодо ставок ?диного податку, то я, спільно з колегами, був автором багатьох проектів зниження ставок на деякі види діяльності та розширення бази оподаткування, наприклад запровадження ставок ?інформаційно-консультативні послуги?, ?журналістська діяльність?, ?маркетинг?, щодо ремонту, щодо зниження плати таксистам тощо. Повністю підтримую Ужгородську податкову в необхідності врегулювати краще це питання, закривши ?дірки? для бажаючих уникнути оподаткування через спрощену систему, але проект який буде винесений на сесію в березні потребу? двох речей, які потрібно зробити до сесії: співвіднести ставки що пропонуються в місті з ставками що діють в інших районах Закарпаття, адже ніхто не заборонить підпри?мцям скажімо з Ужгородського району вести бізнес в м.Ужгороді, а також слід дещо розширити перелік видів діяльності. Свої пропозиції я подам на сорокову сесію, на якій буде розглядатися цей проект. Наразі з ним можна ознайомитися через газету ?Ужгород?. Загалом проект ? сво?часним, адже він прийма?ться як ?диний документ замість тих 14 які припинять свою дію.
- Поговоримо про інші справи. Що то за організація ?ФР?? ?
Це скорочена назва всеукраїнської молодіжної громадської організації Головою якої мене обрали 17 жовтня минулого року. Щоб більше про неї взнати, достатньо заглянути на сторінку ? www.fri.net.ua Ця організація ма? прямі витоки в м.Ужгород де була створена 2002 року.
- Кажуть що Солонтай працю? на сході, зокрема навіть ходять чутки про Донецьк ?
- Правда тут лише в тому, що наша організація ма? понад 30 філіалів по всій Україні у тому числі на Донбасі, зокрема в Донецьку, Краматорську, Стаханові, Красному Лучі, Костянтинівні, Первомайську та інших містах. Всі вибори я працював у тому числі і на Східній Україні як куратор Центральної та Східної України в Ки?ві та регіонах щодо молодіжних ініціатив. В свій час відбирав і призначав керівників підрозділів ПОРИ (жовтої) по всій Україні, координував інформаційну роботу та роботу осередків, був спів-координатор ?Чистої України?. До мене і друзів застосовувалися репресії, але це вже все позаду. Я подав до суду на обласну прокуратуру скаргу в якій вимагав закрити незаконно на мою думку відкриту справу і переміг.
У фіналі виборів працював членом територіальної виборчої комісії м.Краматорськ (інтелектуальний центр Донбасу) та керував групою спостерігачів в якій було до 250 чоловік з Ки?ва, Луцька, ?вано-Франківська, Полтави, Харкова, тощо.
- Діяльність громадської організації ?ПОРА? ма? якесь до Тебе відношення ?
- Ні. Під час виборів то була громадська кампанія. Дуже багато організацій її підтримало і наша в тому числі, як і аналогічні проекти. Але вибори закінчилися, потрібно працювати. У ФР? свої проекти. Співпраця можлива, але наразі її нема? і в найближчий час не передбача?ться ні укладання якихось домовленостей, ні спільних проектів.
- Задоволений результатом виборів чи революція продовжу?ться ?
- Я вважаю, що ми боролися не за матеріальні блага чи посади, а за умови праці в країні. Ми хотіли працювати на благо держави і себе, народу і друзів, міст і країни загалом, але нам не давали, мало того, влаштовували навіть репресії і заважали працювати навіть у тих сферах, яка відділена прямо законом від держави. Щоб цей, м?яко кажучи ?безпр?д?л? припинився, або як каже молодь ?кучмізм?, люди встали на революцію. До нової влади значні сподівання і у мене теж. ? бажання і натхнення працювати, відчува?ться підтримка. Якщо раніше ініціативи не хотіли слухати, то тепер ? розуміння, адже до народу загалом почали прислуховуватися. ? навіть кадрові пропозиції, і багато членів ФР? йдуть на державну службу.
Це раду? і тому в цьому році буде рекордно велика кількість реалізованих позитивних ініціатив і проектів. Звичайно будуть складнощі, але вже ? надія і віра у перспективу, тому вони будуть подолані.
- Щоб на закінчення нашого інтерв?ю хотіли б побажати читачам ?
- Хочу привітати читачів з настання весни ! У прямому і переносному значенні цього слова. А дівчат та жінок вітаю з 8 Березня. Бажаю Вам любові і теплих весняних промінчиків на Ваших обличчях, які очікують тепла, ласки, теплих слів та справ.

Розмовляла
Анжела Лавринець

 

27 лютого 2005р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів