Що потрібно знати для комфортної мандрівки Європою на автомобілі?

Багато закарпатських автолюбителів у літню пору обирають такий вид відпочинку, як автоподорож до Європи. Воно й не дивно: область межує з чотирма країнами Євросоюзу, тож такою нагодою гріх не скористатися.

 

Поїздка за кордон на власному авто - абсолютно ексклюзивна подорож, адже ви самі розробляєте маршрут, обираєте місця, де хотіли б побувати.  Приміром, за одну поїздку можна відвідати і сусідні Угорщину та Словаччину, також можна організувати для себе індивідуальний тур, що включає такі міста, як Будапешт, Відень, Рим, Венеція, Мілан тощо.

Щоб поїздка приносила лише задоволення і не виникало неприємностей, потрібно правильно до неї підготуватися. Кореспондент Uzhgorod.net.ua вивчав  основні правила автоподорожей Європою.

Перетин кордону

Щоб вас без проблем пропустили на кордоні, потрібно переконатися в тому, що ви не забули вдома жоден із документів, які можуть вимагати контролюючі органи. Потрібні: закордонний паспорт із дійсною шенгенвізою, українські права та свідоцтво реєстрації на авто (техпаспорт), страховий поліс «Зелена карта» (можна купити на кордоні).

Якщо в авто їде маленька дитина, її повинні супроводжувати обоє батьків або один, але з нотаріально завіреним документом від другого батька про те, що він не заперечує проти поїздки.

Якщо ви відправляєтеся за кордон на чужому авто, потрібна нотаріальна довіреність від власника. А якщо в техпаспорті є відмітка, що машина знаходиться в заставі (кредиті), водієві потрібно взяти в банку лист, що підтверджує, що фінустанова не заперечує проти вивезення авто за кордон. Врахуйте, лист повинен бути перекладений англійською мовою. 

 

Автомобіль

Машина в обов’язковому порядку має бути укомплектована аптечкою, вогнегасником, знаком аварійної зупинки, тросом, запаскою і наклейкою «UA». Необхідно переконатися в тому, що державні номери чисті та інформацію на них добре видно.

Є вимоги і до технічного стану авто – не має бути серйозних пошкоджень кузова (тріснутого скла або дзеркала бокового виду, вм’ятин, відсутність елементів кузова).

У Європі дорожня поліція звертає увагу на тонування – штраф за «чорне» переднє скло становить від 50 євро. Крім того, в деяких країнах ЄС вимагають наявність світловідбиваючого жилета – його потрібно одягати, наприклад, під час заміни пробитого колеса у темний час доби.

Допустима швидкість

За кордоном майже в усіх країнах найжорсткішим чином карається перевищення швидкості. Наприклад, у Франції діє закон, за яким водій-іноземець за перевищення швидкості на 40 км/год позбавляється прав на місці. Якщо немає другого водія, порушник сплачує буксирування свого автомобіля. Права видаються тільки під час виїзду з країни. Ніяка страхова компанія не стане відшкодовувати ці витрати. Франція, мабуть, найбільш сувора щодо порушників країна. Інші країни також карають порушників досить жорстко.

Щодо дозволеної швидкості, то на більшості автобанів Європи вона обмежена 130 км/год. При цьому ліва смуга призначена лише для обгону (передбачені штрафи для тих, хто займає крайню ліву смугу в тому випадку, якщо права вільна).

Звертайте увагу на знаки – на деяких дорогах не можна рухатися занадто повільно. Швидкість контролюють, в основному, за допомогою автоматизованих систем, тоді як патрулі з радарами стоять здебільшого на в’їзді в населені пункти (відразу за знаком про його початок). Швидкість у містах і селищах обмежена 50 км/год, при цьому штрафують вже при швидкості 52 км/год.

Правила дорожнього руху в Європі

Основні пункти правил дорожнього руху в Європі аналогічні нашим. Але є й відмінності. Тому перед поїздкою обов`язково необхідно ознайомитися з правилами дорожнього руху країни, яку ви плануєте відвідати. Це заощадить час і нерви.

Насамперед врахуйте, що в більшості країн ЄС правила не розділяють поняття «обгін» і «випередження». Тобто в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати інші транспортні засоби. Також за межами населених пунктів не можна обганяти справа.

Під час виїзду на автобан по смузі розгону потрібно розігнатися до 60-80 км/годину або ще швидше – щоб не створювати небезпеку для авто, які рухаються головною дорогою. На багаторядних дорогах слід рухатися в крайньому правому ряду, а перелаштовуватися в інші ряди можна лише для обгону. У нас така вимога також прописана в ПДР, але її мало хто дотримується.

Не можна блимати дальнім світлом попутному транспорту, просячи поступитися смугою для обгону – замість цього включайте лівий поворотник і не сумнівайтеся, що пропустять.

Також у ЄС під час різкого гальмування авто заведено включати аварійку і «по ланцюжку» передавати позаду сигнал про те, що потік зупиняється або різко гальмує.

На автобанах можна зупинятись лише у спеціальних місцях для паркування – виняток існує лише під час аварійної зупинки.

Особливо уважним на європейських дорогах потрібно бути водію стосовно пішоходів. Якщо у нас у ПДР записано вимогу зупинитися або зменшити швидкість після того, як пішохід ступив на зебру, то в Європі це потрібно зробити відразу після того, як він підійшов до переходу.

Ще одна істотна відмінність європейських ПДР від наших – правило правої додаткової секції світлофора. Якщо основний сигнал світлофора зелений, а права додаткова секція не горить, повертати направо дозволено. Аналогічно потрібно чинити і в тому випадку, якщо основний сигнал світлофора червоний, але включена права додаткова секція. Перед поворотом потрібно пригальмувати, щоб пропустити інші авто і пішоходів.

Ще деякі особливості правил

 

         Пити за кермом не рекомендується ніде. У сусідніх із Закарпаттям Угорщині, Румунії та Словаччині водіям заборонені навіть мінімальні дози алкоголю. У деяких країнах ЄС допускається присутність близько 0,5 проміле алкоголю (це келих сухого вина, пляшка пива або чарка горілки). Але якщо вас п'яним зупинять за перевищення швидкості, тримайтеся. Штрафи в цьому випадку космічні. Наприклад, в Англії штраф за подібну провину досягає 8500 доларів, а іноді справа доходить до тюремного ув'язнення на півроку. 

         Щодо доріг - плануйте витрати на платні дороги. У розвинених країнах плату стягують лише за проїзд швидкісними магістралями. Поряд з ними завжди є безкоштовні муніципальні магістралі, середня швидкість на яких значно нижча. Усі розв'язки платних доріг влаштовані так, що в'їхати на трасу або покинути її, минаючи КПП неможливо.

КПП – це розширена ділянка дороги з безліччю турнікетів, частина яких призначена для легкових машин, частина - для вантажівок, а решта - для проїзду за спеціальними картками. В'їзд на платну дорогу займає близько 15 секунд - через віконце водій натискає на кнопку, автомат видає магнітний квиток, і шлагбаум піднімається. Трохи більше часу займає виїзд - касир зчитує з квитка відстань, приймає гроші і дає здачу.

У середньому кілометр платної дороги в Європі обходиться автовласникові в 6-10 центів. Досвідченими автомобілістами було підраховано, що сума, витрачена на платні дороги Європи, становить приблизно 3% від усіх витрат на подорож. Користуючись автобанами, можна заощадити багато часу, якого так не вистачає в будь-якій поїздці. 

         У деяких країнах проїзд дорогами оплачується відразу на певний строк (15-30 днів і т.п.) або шляхом покупки спеціального стікера, який приклеюється на лобове скло машини.

 Так, у сусідній Словаччині 15-денний стікер коштує близько 60 крон (приблизно 2 долари) і продається на будь-якій автозаправній станції. Спритні словаки на першій же такій станції спробують продати туристу стікер з річним терміном дії за 900 крон (25 доларів), але не треба піддаватися. Купувати треба лише той стікер, який діятиме і на зворотній дорозі (якщо, звичайно, повертатися ви будете через Словаччину). Якщо з якихось причин ви не оплатили проїзд по автобанах цієї країни, то на кордоні під час виїзду доведеться заплатити 75 доларів офіційного штрафу. 

В Угорщині діє система віньєток, але нічого нікуди не треба клеїти. Одразу після в’їзду до країни треба заїхати на АЗС, заплатити десь 13 євро за 10 днів Під час оплати у вас попросять номер вашого авто і внесуть його до поліцейської бази Угорщини. Також вам видадуть квитанцію про те, що ви сплатили дорожній збір. Під час сплати за віньєтку угорці беруть як свою валюту (форинти), так і євро.

На дорогах Угорщини стоять поліцейські авто, які знімають потік машин і перевіряють за номерами, сплачений збір чи ні. Їхати швидше 130 на автобані не радимо, бо ті ж поліцаї мають також радари, тому в Угорщині попастися на перевищенні набагато простіше, аніж в інших країнах.

Страхові випадки

 

Згідно із Законом України, кожен автомобіль повинен бути застрахований. Щоб все було законно в Європі, необхідно відкрити поліс, який називається «Зелена карта» (про що ми писали вище). Плюс в тому, що в разі страхового випадку на території Європи всі виплати постраждалій стороні візьмуть на себе європейські страховики. Бланк міжнародної страховки віддруковано на папері зеленого кольору (звідси назва), який після належного заповнення й оформлення підтверджує наявність обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності на території всіх країн, що входять в систему «Зеленої карти». 

         Вартість поліса залежить від країни, куди планується поїздка. «Вся Європа» на 15 днів обійдеться в 35 доларів. «Східна Європа» на такий же термін буде коштувати 27 доларів. Ціна цього європейського поліса однакова для всіх страхових компаній, оскільки вона встановлюється Моторно-транспортним страховим бюро. Для отримання «Зеленої карти» необхідні техпаспорт і водійські права. 

На вартість поліса також впливає ліміт відповідальності страховика. Якщо ви обираєте дуже дешевий поліс, необхідно розуміти, що при серйозному зіткненні може «не вистачити» встановленої полісом суми відповідальності. 

         «Зелена карта» позбавить вас виплат, якщо ви - винуватець аварії. Але ж ваш автомобіль при ДТП, швидше за все, теж постраждає. Щоб уникнути величезних витрат на ремонт, потрібно придбати поліс КАСКО. До страхових випадків належать угон транспортного засобу за допомогою крадіжки, грабежу, розбою, шахрайства і збитків у результаті ДТП, падіння предметів, пожежі, стихійного лиха, дій зловмисників і тварин. 

 Якщо в поїздці щось трапилося, ви маєте у встановлений при укладенні договору строк повідомити страхову компанію про настання страхового випадку та пред'явити експертам пошкоджений автомобіль до ремонту або ж залишки знищеного. Вивчивши надані вами документи і оглянувши машину, представники компанії відправлять авто на станцію техобслуговування або виплатять грошову компенсацію збитку. 

Приємних вам подорожей!

Лідія Вербицька для Uzhgorod.net.ua

 

21 липня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів