Які головні способи маніпуляцій на місцевих виборах

Керівник Інформаційно-аналітичного центру національної безпеки України Володимир Польовий склав рейтинг маніпулятивності політичних сил на місцевих виборах.

 

"Моя мета – озброїти виборця розумінням маніпулятивних технологій, які використовуються для отримання бажаного результату голосування. Мета максимум – щоб 25 жовтня саме виборець, а не технологи виборчого штабу, зробили свідомий вибір, який вплине на наше майбутнє", - наголошує Володимир Польовий.

Він зупинився на чотирьох найбільш поширених маніпулятивних технологіях: страх, популізм, патріотизм та патерналізм.

За словами Полевого, під впливом страху раціональний вибір не робиться: "Страх – улюблений інструмент наших політиків. Фашисти, розп'яті мальчики, тітушки чи беркут, очікуємо штурм, ядерна зброя та російські танки в Києві, руїна та громадянська війна, агресор, беззаконня, хаос – цим нас лякають. Як правило, по цьому нам вказують на винних і пропонують вихід – голосувати за себе, любимого, що принесе мир, стабільність, порядок чи збереже країну".

Із популізмом, зазначив керівник ІАЦ, все просто: "Ви повинні чітко фіксувати, коли політики говорять те, що ви хочете почути, а не те, що вони реально зроблять. Запам'ятайте, що тарифи, контрактна армія, відбиття російської агресії, індексація пенсій чи зарплат – це не те, для чого йдуть до місцевих рад, не компетенція місцевих органів самоврядування. Це – популізм. Це обіцянки, які нічого не варті. Солодка брехня, яку ми любимо. Любимо і голосуємо".

"Патріотизм. Це заклики до нашого стадного рефлексу, до колективного підсвідомого, це коли "ми-українці", "наша нація", Ненька і вишиванка, макові віночки і дітки у шароварах. Це зручна ширма, за якою, як правило, ховається корпоративний інтерес: "Укрспирт", "Укртранснафта", ВЕЗ Крим, акцизи, тендери та повернення ПДВ. У регіональному вимірі – це дерибан землі, муніципальні тендери, комунальна власність", - йдеться у статті.

"Патерналізм на місцевих виборах – це "Команда Кличка" у Мукачевому, "Блок Петра Порошенка" у Рахові, та "люди Садового" у Золотоноші. Це коли ми віримо у доброго царя та сильного лідера та голосуємо за їх світлий образ, а не за конкретного урку – місцевого представника", - зазначив Польовий.

Отже, резюмує він, страх, популізм, патріотизм та патерналізм у передвиборній агітації можна виявити та "зважити".

"Оцінивши передвиборчу агітацію основних гравців на предмет використання зазначених інструментів дозволю собі запропонувати Вам свій особистий, доволі суб'єктивний рейтинг маніпулятивності політичних сил, що йдуть на місцеві вибори. Для більшої об'єктивності я додав до критеріїв оцінювання і протилежні, неманіпулятивні фактори: звіти про результати роботи, плани чи заходи, що стосуються місцевого самоврядування, реалістичні місцеві реформи. Кожен критерій оцінювався за десятибальною шкалою. Критерії маніпулятивності мають знак "мінус" і, відповідно, негативно відображаються на рейтингу партії. Обирайте думаючи", - зазначив керівник ІАЦ РНБО.

 

17 жовтня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів