Чи вдасться навести лад на ринку зовнішньої реклами Ужгорода?

Неодноразово можна почути від ужгородців розмови про те, чи не надто хаотично та поспішно захоплює міські вулиці реклама – бігборди, сіті-лайти та всілякі інші вивіски. І, що найголовніше, а що від цього має громада міста? Розібратися у поставлених питаннях, а також у проблемі впорядкованості та розміщення рекламоносіїв справді в рамках закону, й було покликана створена два місяці тому госпрозрахункова організація „Ужгородрекламаблагоустрій”. Чи вдалося щось зробити цій структурі? Чи не стане вона, як подейкують у місті, просто збирачем „податків” та диктатором умов на зовнішньої реклами? Про все це – розмова з компетентними особами.

 

ГРО ?Ужгородрекламаблагоустрій? створено 22 червня цього року з метою забезпечення порядку розміщення зовнішніх рекламоносіїв та приведення цього бізнесу в місті до законодавчих вимог. Аби ж забезпечити роботу організації насправді не заангажованому та некорупційному рівнях, вирішили запросити керівником людину, яка далека від рекламного бізнесу та й, більше того, не ужгородця, який би міг мати серед операторів зовнішньої реклами друзів і, відповідно, захищав їхні інтереси.
Як розповів директор ГРО ?Ужгородекламаблагоустрій? Максим Новіченко, насамперед організаці?ю було вирішено провести повну інвентаризацію зовнішніх рекламоносіїв у місті, підготувати документальну базу на кожен сіті-лайт, бігборд тощо, оформити чи дооформити за потреби дозвільні документи ? все з ?диною метою, аби привести цей бізнес в Ужгороді до вимог чинного законодавства. ?Спочатку ми стикнулися з деякими проблемами, ? повідомив М. Новиченко. ? ? насамперед це було несприйняття нової структури, боязнь, що вона створена з метою тотального контролю чи фіскальними функціями тощо. Я, тим не менше, всіх одразу попередив, що для мене всі оператори одинакові, що впливати на мене жодним чином не вдасться (в тому числі адміністративним тиском), і що діятиму я згідно з законом?.
Наразі, за словами Новиченка, всі структури, які займаються зовнішньою рекламою на ринку Ужгорода, правильно оформили й подали всі необхідні для ведення бізнесу документи. Відтак було виявлено, що чимало об??ктів зовнішньої реклами у місті були встановлені незаконно, тому незабаром їх буде демонтовано. Наступним кроком стане підписання договорів з міськвиконкомом про співпрацю, у результаті чого можна буде говорити про роботу на законних підставах, про стабільне наповнення міського бюджету.
Усе це добре. Однак містом час від часу ширяться чутки, що не така вже й безневинна новостворена структура ГРО ?Ужгородрекламаблагоустрій?, що функції її полягають лише в одному ? збирати гроші й контролювати діяльність операторів ринку зовнішніх рекламоносіїв. З цього приводу ми вирішили взяти коментарі від самих рекламних агентств, які займаються згаданим бізнесом.
Павло Мешко, депутат міської ради: ?Свого часу частина депутатів була проти створення такої структури, але зараз, з огляду на дії організації, можу сказати одне: справді видно, що хлопці хочуть навести лад в Ужгороді з зовнішніми рекламоносіями. Головне ? аби потім їм не спало на думку зловживати своїм становищем. Гадаю, всі ми за цим слідкуватимемо?.
Тетяна ?втіхова, директор ТОВ ?Дрім?: ?Така організація давно повинна була бути створена у нашому місті, аби впорядкувати розміщення зовнішніх рекламоносіїв, усунути ті недоліки, які існували у цьому бізнесі, розібратися з наданням площ операторам зовнішньої реклами. Так, організація буде контролювати платежі до бюджету й, що найголовніше, зможе встановити законодавчі рамки для всіх операторів. Я не кажу, приміром, що окремі служби міськвиконкому погано виконували функції з розміщення зовнішньої реклами в Ужгороді, однак у них своїх обов?язків вистачало. А новостворена організація, принаймні на це всі ми сподіва?мося, займатиметься виключно нашими проблемами, захищатиме за потреби виключно наші інтереси?.
Директор РА ?Шарк? Олександр Шпеник: ?З усі?ю відповідальністю заявляю, що створення такої структури, як ?Ужгородрекламаблагоустрій?, ? лише позитивним кроком у роботі влади міста. По-перше, потреба у створенні подібної організації назріла давно, і її робота наразі чітко регламенту?ться відповідними вимогами та постановами уряду, що вже говорить про законність роботи організації. По-друге, ми, оператори ринку зовнішньої реклами у місті Ужгороді, задоволені тим підходом, ті?ю роботою, яку ?Ужгородрекламаблагоустрій? викону?. Молодий, ініціативний колектив зумів за два місяці лише організувати функціонування структури. ?, що найголовніше, однозначно законні та прозорі правила гри організації та міської влади забезпечують нам, операторам, стабільну та цивілізовану роботу.
Важливим ? ще один нюанс: ГРО ?Ужгородрекламаблагоустрій? запросили всіх ужгородських операторів зовнішньої реклами в місті (а ? нас п?ять) до спеціально створеного при організації колективного органу, збираючись на якому ми можемо вносити свої пропозиції з вирішення того чи іншого питання, просити допомоги тощо.
? ще один бік справи: не так давно про сво? існування заявила Асоціація зовнішньої реклами Закарпаття. Про це, до речі, йшлося на засіданні Ужгородського прес-клубу реформ. Тоді керівник новоствореної структури, зокрема, заявляв, що ?...у цій справі на Закарпатті спостеріга?мо деякий хаос, ма?мо вже рекламні конструкції ?вропейського зразка, але все ще присутні й негативні моменти. Наш моніторинг виявив чимало випадків порушень законодавства?. Так, наведення порядку ? справа благородна, однак ужгородські оператори вважають, що неетично створювати таку асоціацію на базі одного з рекламних агентств, яке займа?ться зовнішньої рекламою, чи ставити на чолі асоціації зацікавлену особу. Це може говорити лише про захист окремих інтересів, якими би не були благими наміри при заснуванні організації. Зі спілкування з ужгородськими рекламними агентствами ми дізналися, що ні одне з них не ? членом асоціації, і вона представля? інтереси виключно одні?ї рекламної структури.

P. S. До речі, як нещодавно зазначив голова координаційно ради Асоціації зовнішньої реклами України киянин Артем Біденко, зовнішньої реклами в Ужгороді, порівняно з іншими містами, зовсім мало. Правда, за його словами, рекламні конструкції ? досить гарними, що характерно для міст Західної України більше, аніж для Сходу чи міст-мільйонників. Тому все це, за умови нинішнього наведення порядку на ринку послуг зовнішньої реклами, да? право говорити про одне ? таки наше місто справді цивілізоване й ?вропейське.
Р?О

 

27 серпня 2005р.

До теми

Коментарі:

  1. kis4 2005-08-31 / 21:15:00

    Человек покупает не только "имя",но и впечатление, эмоции.Реклама-манипулятор,способна повлиять на эмоции покупателя.И ,не важно, что ты произвел,главное-продать.

  2. kis4 2005-08-31 / 21:00:00

    Реклама это целая философия,которая воплощается в жизнь в виде простых и понятных приемов и удочек,стандартных решений,на которые мы все ловимся.Человек покупает раскрученный бренд и уже это "имя". работает на него

  3. Дюрі 2005-08-31 / 19:30:00

    Значить не вгадав :). В такому випадку дивний виняток з загальноЇ тенденції, враховуючи те, що посада вельми "солодка". Хоча Кріль, здається, теж родом не з Мукачева ;)

  4. Тося 2005-08-31 / 14:33:00

    Дюрі, цей мужик, наскільки мені відомо, десь із східної чи центральної України.

  5. Дюрі 2005-08-31 / 01:22:00

    Цитата:
    "Аби ж забезпечити роботу організації насправді не заангажованому та некорупційному рівнях, вирішили запросити керівником людину, яка далека від рекламного бізнесу та й, більше того, не ужгородця"

    Не ужгородця = мукачівця. Вгадав ? ;)

  6. kis4 2005-08-28 / 18:44:00

    Реклама-двигатель торговли.