Досвід Європи показує, що дороги з меншою шириною смуги руху підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства вводить нову норму до Державних будівельних норм щодо ширини смуг руху в містах і селах з метою впровадження європейських стандартів безпеки на дорогах.
Про це написав на своїй сторінці в Facebook заступник міністра Лев Парцхаладзе.
Відповідні зміни стосуються проектування нових та реконструкції існуючих вулиць і доріг та містяться в новій ДБН В.2.3-5: 2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”.
Оновлена ДБН вже опублікована і набуде чинності з 1 вересня 2018 року.
“Сьогодні в Україні ширина смуг руху на дорогах становить 3,5-3,75 метрів в залежності від їх призначення. Однак європейська практика показує, що дороги з меншою шириною смуги руху – близько 3-3,25 метрів – підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю”, – написав Парцхаладзе.
“Тому в новій ДБН по вулицях і дорогах ми вирішили переглянути і адаптувати цю норму до європейських, відповідно звузивши ширину смуг руху на українських дорогах при їх проектуванні і будівництві”, – додав він.
За словами Парцхаладзе, такі зміни сприятимуть підвищенню безпеки дорожнього руху та зменшенню аварійності, збільшенню пропускної спроможності вулиць і зменшенню заторів, а також ефективному розвитку велосипедного руху і громадського транспорту за рахунок облаштування окремих смуг для них.
Згідно з новою ДБН, ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найбільших, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах і головних вулицях становить 3 м.
На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найбільших і великих містах ширина смуги руху становить 3,5 м.
На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів ширина смуги руху становить 2,75 м.
Чинними на сьогодні будівельними нормами ширина смуги руху передбачена: 3,75 м – для І та ІІ категорій дороги, 3,50 м – для ІІІ, 3,0 м – для IV, а для V категорії ширина проїзної частини передбачена на рівні 4,5 м без розділення її на смуги руху.
За інформацією Укравтодору, щорічно в Україні скоюється до 180 тисяч дорожньо-транспортних пригод, в яких гине до 5 тисяч осіб та травмуються близько 30 тисяч. До 80 % таких пригод стається в населених пунктах.
Основними причинами таких пригод є порушення водіями швидкісного режиму, що призводить до зіткнень та наїзду на пішоходів.
З метою покращення ситуації, урядом затверджено стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, одним із напрямків якої є зменшення швидкості в населених пунктах до 50 км/год.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів, що смерті на українських дорогах коштують українській економіці 1,5-2% ВВП або 4,5 мільярда доларів щорічно.
Джерело: САД у Закарпатській області
До теми
- На Закарпатті зараз 23 842 військових, які звільнилися з лав армії
- День спільної пам’яті, тиші й молитви: чому закарпатці 1 листопада поминають померлих
- Пітятко, ружа, тинґириця, калап, ґарадичі: топ-25 слів закарпатського діалекту
- Юрій Комарницький: “Україна - це стіна, яка стримує ворога, щоб існувало вільне суспільство”
- На Закарпатті побільшало злочинів за участю неповнолітніх, але зменшилася кількість тяжких правопорушень
- Імпровізація через емоції: в Ужгороді діє плейбек-театр для підлітків та дорослих
- Кожна дитина важлива - "Дорога життя" в Ужгороді доводить це вже 26 років
- На Закарпатті переселенка з Шостки вирощує понад 150 сортів троянд
- Із початку року на Закарпатті всиновили 52 дитини
- Найкращі школи Закарпаття за результатами НМТ. Рейтинг 2025
- Уперше освітяни із Закарпаття можуть стати експертами із сертифікації вчителів англійської мови
- 6-те місце в Україні: на Закарпатті за пів року ввели в експлуатацію понад 215 тис. м? житла
- На Закарпатті найменше розлучень: статистика за перше півріччя 2025
- Три громади Закарпаття вчилися управляти публічними інвестиціями
- Мистецька резиденція неподалік Ужгорода має шанс стати центром культурного життя Закарпаття
- Тея, Муначімсо Айві, Раліна, Деян, Теодор, Іслам - серед імен, які закарпатці давали своїм дітям цьогоріч
- «Бограч-index» – липень 2025: за місяць продукти змінилися на +1,8 %
- "Моя мрія отримати якісний протез здійснилася": історія закарпатського ветерана Йосипа Лакатоша
- “Закарпаття: у кадрі та серці”: стартував фотоконкурс про красу й унікальність регіону
- «Традиції, що єднають» – унікальну рубрику започаткували дві громади - Закарпаття та Донеччини


До цієї новини немає коментарів