Гарячий час для закарпатських абітурієнтів - УжНУ підкидає шпаргалку
Уже гігантськими кроками з вітерцем надій і на повних вітрилах мрій прямує ВОНА — вступна кампанія-2018. Які кроки слід здолати абітурієнту в напрямку до студентства та що варто пам’ятати, аби під час подачі документів не відчувати себе в скафандрі невдач і зайвих переживань…
Крок 1. Потрібно створити власний електронний кабінет у період із 2 до 25 липня. Для реєстрації в ньому необхідно вказати поштову скриньку (за винятком заборонених серверів). Отримавши підтвердження, завантажте додаток до атестата та фотокартку. Це можна зробити вдома або ж звернутися за допомогою до Приймальної комісії УжНУ. Крім того, вступник, який претендує на врахування в конкурсному балі сільського коефіцієнта, завантажує скановану копію довідки про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання).
Крок 2. Наступний етап — подання заяви за пріоритетностями (із 12 до 26 липня). Цьогоріч можна розраховувати максимум на 7 заяв. У Приймальній комісії наголошують: якщо, скажімо, є тільки три спеціальності, цікаві для вступника, то варто обмежуватися цим. Оскільки часто буває, що абітурієнт «проходить» за певною спеціальністю відповідно до розставлених пріоритетностей, а потім каже: не хоче бути фахівцем із тієї чи іншої галузі. Або ж коли людина відмовляється від бюджетного місця — її вже нереально перевести за держзамовленням на іншу спеціальність. Отож подаючи заяву, добре обдумайте рішення. Крім того, у Приймальній комісії УжНУ зазначили: «Для того, аби уникнути перенавантаження сервера, електронний кабінет варто створити на 10 днів раніше. Це дозволить швидше виконати всю технічну роботу. Далі ж залишиться більше часу для роздумів щодо вибору майбутнього фаху. Також ми не радимо подавати всі заяви одразу. Рекомендуємо почати з тих спеціальностей, які найближчі до душі. Не слід поспішати. День подачі документів ніякої ролі не відіграє! І ще один ключовий момент: звісно, ви можете все робити самотужки, однак за необхідності приходьте в університет, уточнюйте».
Крок 3. Після 26 липня починає працювати система розподілу місць державного замовлення. Приймальна комісія перевіряє всі заяви, правильність розставлення в них коефіцієнтів. Не пізніше 1 серпня вже з’являється рейтинговий список, тобто в Ужгородському національному університеті це перелік рекомендованих на державне замовлення, а в кабінеті абітурієнта з’являється рішення відповідно до поданих заяв (в одній із них вступник може бути рекомендованим). Якщо абітурієнт «проходить» на «бюджет» — повинен у період із 2 до 6 серпня (до 18.00) подати оригінали документів. Ігнорування такої вимоги означає відмову від держзамовлення на цей рік, тож вступник далі може обирати з-поміж інших заяв на платну форму навчання. Остаточне ж підтвердження вже студентського статусу — наказ про зарахування за держзамовленням. Коли абітурієнт не потрапляє на «бюджет» чи відмовляється від такого, то має змогу до 17 серпня вибрати місце навчання за контрактною формою. «Важливо: якщо людина не рекомендована на держзамовлення, але до 17 серпня принесла документи на «контракт», вона може бути 18 серпня у списках переведених на «бюджет» за спеціальностями, на які в Україні насамперед надається спеціальна підтримка. Це технічні й природничі спеціальності», — роз’яснюють у Приймальній комісії УжНУ. Відтак вступник може вибирати ще одне місце для навчання за «контрактом». Остаточні зарахування завершуються практично в кінці вересня. У Приймальній комісії радять зробити все до кінця літа, щоб відчути себе повноцінним студентом, спокійно поселитися в гуртожиток, підготуватися до навчального року... Отож бажано до 17 серпня прийняти рішення за «контрактом».
P. S. Ось такі тільки три основні кроки необхідно зробити під час вступної кампанії. Хай вони стануть для вас, абітурієнти, своєрідною шпаргалкою, яка зробить вступну кампанію легкою та приємною. Оскільки за її рубежем — нове життя: з улюбленою професією, повноцінною самореалізацією й просто чудовими роками життя.
За матеріалами Мирослави ГАРАЗДІЙ, «Погляд».
-->
До теми
- Залізничні й автобусні рейси "Чоп – Прага – Чоп" виконуватимуть щоденно
- "Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
- Завтра, 25 березня, на Закарпатті розпочинається нерестова заборона на вилов риби
- Як пацієнтам з туберкульозом отримати безоплатно медичну допомогу на Закарпатті: роз’яснення НСЗУ
- У Центрі медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям «Діва Марія», що у Сваляві, є можливість щомісячно реабілітувати 60 діток
- Консультацію з ментального здоров’я можна отримати у сімейного лікаря
- З початку року аварійники газової служби 1300 разів виїжджали на виклики споживачів
- «Закарпаттяенергозбут»: перевіряйте реквізити рахунку під час сплати за послуги
- Відзавтра в пунктах пропуску «Ужгород» та «Лужанка» тимчасово зміниться організація руху й оформлення легкових авто
- Знайти роботу із зарплатою понад 12 тисяч гривень допоможуть у Закарпатській обласній службі зайнятості
- Коли проводити повірку лічильника та що треба про це знати
- Що потрібно, щоб отримати ліки безоплатно та перелік аптек в Ужгороді, які задіяні у програмі "Доступні ліки"
- Із початку 2024 року на Закарпатті 11 людей отруїлись чадним газом. Рятувальники нагадують про безпеку
- Закарпатським педагогам – про сертифікацію у 2024 році
- Патрульна поліція нагадує: за певних умов у випадку ДТП можна заповнити європротокол
- Як діяти під час підтоплення: рекомендації закарпатських рятувальників
- Що робити батькам, коли загубилася дитина: поради закарпатських патрульних
- Рятувальники попереджають про погіршення погоди на Закарпатті
- Нова ініціатива у міських відділеннях Укрпошти: відсьогодні пенсіонери можуть додатково обміняти ще 5 LED-ламп
- Патрульні попереджають водіїв про ускладнення погоди на Закарпатті
До цієї новини немає коментарів