Не більше 10 відсотків від вартості: депутати Закарпатської облради мають своє бачення щодо розмитнення авто на "бляхах"
У документі наголошується: «За даними митниці на 1 травня поточного року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить трохи більше 2 мільйонів. В Україні досі залишаються 351,228 тисяч авто. З них 124,519 тисяч вже порушили термін перебування.
Закарпатська обласна рада упродовж останніх чотирьох років підтримала низку звернень до вищих органів державної влади з приводу необхідності внесення змін до чинного законодавства України з метою лібералізації режиму тимчасового ввезення автомобілів. Наразі суспільство знову стурбоване прийняттям Верховною Радою України у першому читанні законопроектів №8487 і №8488, якими законодавець задекларував зниження акцизу при розмитненні автомобілів та посилення відповідальності за використання нерозмитнених авто».
Далі сказано, що згідно із законопроектом №8487 планується ввести нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів. Зокрема, у запропонованій системі повинна відбутися зміна оподаткування одиниці об'єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.
Так, за основу буде братися базова ставка в 50 євро для машин на бензиновому двигуні і 75 євро для машин на дизельному двигуні. Для розрахунку акцизу, цю суму потрібно буде помножити на кількість років із року, наступного після виробництва машини і на коефіцієнт об'єму двигуна (об'єм двигуна в кубічних сантиметрах, розділений на 1000).
Проте, крім акцизу, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% від вартості), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).
Що стосується законопроекту №8488, то він вводить обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення, а також посилюється відповідальність за порушення митних правил.
Особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розукомплектувати його. Також буде заборонено використання такої машини у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф - 34 тис грн.
Крім нині чинного штрафу в розмірі 8,5 тис. грн за порушення терміну більш ніж на десять діб, пропонується ввести санкцію за порушення терміну від 20 до 30 діб - 85 тис. грн, більше 30 діб (а також за втрату або розукомплектацію транспортного засобу) - 170 тис. грн або конфіскацію авто за рішенням суду.
«У разі ухвалення законопроектів у нинішньому вигляді, громадяни, які користуються авто з єврономерами, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень для реєстрації транспортного засобу за українським законодавством. Якщо ж хтось не встигне – буде оштрафований за порушення митних правил.
Таким чином, легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням. Значно ускладнює легалізацію таких авто і та обставина, що більшість громадян, які користуються такими транспортними засобами, не є їхніми власниками. Фактично вони належать іноземцям.
Отже, якщо закони набудуть чинності, цілком можливо, що більшість власників авто з єврономерами, а це мільйони людей, будуть змушені розібрати свої машини та здати на металобрухт.
З огляду на зазначене, з метою зняття соціальної напруги, що набуває непередбачуваних проявів (нові акції протестів, невдоволення людей тощо), Закарпатська обласна рада пропонує розв’язати проблему щодо розмитнення таких автомобілів наступним чином: встановити, що розмір платежів при розмитненні вживаного автомобіля з іноземною реєстрацією не перевищуватиме 10 відсотків від його вартості із запровадженням обов’язкового технічного огляду такого авто», - наголошується у Зверненні.
Прес-служба Закарпатської облради
До теми
- Офіс Омбудсмана: інформація для рідних цивільних осіб, яких незаконно утримують у неволі внаслідок збройної агресії РФ
- У Закарпатській обласній станції переливання термінова потреба у крові всіх груп
- Перша тисяча дітей-випускників ветеранів і ветеранок отримають компенсацію вартості навчання – для цього потрібно підтвердити сертифікат у Дії
- Державна служба зайнятості: як молоді отримати грант на власну справу?
- Пенсії в будь-якому банку: Уряд розширив можливості для ВПО, українців, які проживають за кордоном і на ТОТ
- Закарпаття серед лідерів у реалізації «Доступних ліків»: в Ужгороді відбулася регіональна зустріч НСЗУ
- Українцям стане простіше зарахувати свій страховий стаж, одержаний за кордоном
- МОЗ: Люди з інвалідністю - хто має пройти повторний огляд з квітня 2025 року
- Реформа старшої школи: що чекає на закарпатських учнів із 1 вересня?
- На Закарпатті стала доступною послуга соціального таксі для людей з інвалідністю і маломобільних громадян
- Вмотивовану молодь за проєктом «Контракт 18-24» уже набирає і 128-ма окрема гірсько-штурмова бригада
- Програмою «Доступні ліки» з моменту запуску скористалося понад 176 тисяч мешканців Закарпаття
- Від 500 тис. до 1,5 млн грн на втілення бізнес-проєктів: стартував конкурс грантів на підтримку ветеранського бізнесу «Варто діяти»
- Про житлову субсидію на неопалювальний сезон: кому необхідно звернутися?
- Одноразова грошова допомога для ветеранів з інвалідністю внаслідок війни
- У березні на Закарпатті оформили майже 49 тисяч внутрішніх та закордонних паспортів
- В Україні суттєво подешевшають ліки
- В Україні запровадять електронні висновки ВЛК
- На Закарпатті посилюють протиепідемічні заходи: всі школи по 7 березня перевели на дистанційне навчання
- Закарпатцям пропонують обирати свій підрозділ і служити там, де від них буде більше користі
До цієї новини немає коментарів