Закарпатська ДПС: неналежне виконання податкових обов’язків зумовлює негативні наслідки для платника
1. Несплата узгодженої суми грошового зобов’язання (крім передбачених випадків) протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах (п. 126.1 ст. 126 ПКУ):
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
2. Порушення платником податків строку сплати до бюджету узгодженого грошового зобов’язання (акцизний податок), такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 20 відсотків суми такого грошового зобов’язання (п. 126.2 ст. 126 ПКУ).
3. Нарахування пені розпочинається (п. 129.1 ст. 129 ПКУ):
- при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ;
- при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження;
- при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.
На суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).
На суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
4. Неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від п’яти до десяти НМДГ (ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП)).
Аналогічні дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від десяти до п’ятнадцяти НМДГ.
Таким чином, якщо платник податків невірно заповнив реквізити платіжних документів або помилково спрямував кошти на невідповідний код бюджетної класифікації, кошти не надійдуть до відповідного рахунку бюджетної класифікації, а отже не буде погашена сума грошового зобов’язання платника податків.
У випадку непогашення платником податків у встановлені терміни самостійно визначеного грошового зобов’язання такий платник податків несе відповідальність, встановлену ст. 126 ПКУ та ст. 163 прим. 2 КУпАП. Крім того, на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відділ комунікацій
ГУ ДПС у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграм
-->
До теми
- Грантовий конкурс від EU4Business: до 15 тисяч євро на підтримку бізнесу
- Донат у 250 000 гривень на морські дрони від релокованого на Закарпаття підприємства SHEMAX
- У січні до місцевих бюджетів Закарпаття надійшло понад 587 млн гривень податків
- На Закарпатті у 2023 році сплатили понад 617 млн грн військового збору
- Платники Закарпаття у 2023 році сплатили понад 9,8 млрд грн ЄСВ
- Закарпатська ДПС: суб’єктам господарювання про нюанси використання ПРРО Wев-версія ДПС
- Актуально для суб’єктів господарювання Закарпаття, у яких є декілька зареєстрованих ПРРО ДПС
- Закарпатські податківці інформують, яким чином підприємцю здійснити тестування ПРРО
- Закарпатська ДПС: підприємці можуть скористатися оновленою версією програмного забезпечення ПРРО від ДПС
- Закарпатські податківці про відображення реквізитів електронних платіжних карток у чеках РРО/ПРРО
- Закарпатським платникам про реєстрацію РРО/ПРРО в контролюючих органах
- Закарпатська ДПС про декларування повноти розрахунків, проведених через РРО/ПРРО платниками податків
- Закарпатська ДПС: чи можливо в ПРРО редагувати ціни?
- Троє закарпатців здійснювали незаконну торгівлю алкоголем
- Податкова служба Закарпаття посилює контроль за продажем підакцизних товарів
- Суб’єктам господарювання Закарпаття про послідовність дій при реєстрації ПРРО
- Суб’єктам господарювання Закарпаття про нюанси використання ПРРО WEB-ВЕРСІЯ ДПС
- Закарпатці підприємці можуть скористатися програмним забезпеченням ПРРО від ДПС
- Ефективна робота податківців Закарпаття: збільшення кількості зареєстрованих РРО та виявлення порушень
- Закарпатська ДПС: як діяти СГ, якщо зміна на ПРРО в кінці дня автоматично не закрилась?
До цієї новини немає коментарів