Владний скандал на Закарпатті вийшов за межі провладних коридорів: губернатор коментує виступ свого підлеглого!!!

Вчора в кафе „Світ кави” відбулася прес-конференція одного з кандидатів на посаду ужгородського міського голови Юрія Чижмаря.

 

І хоча обіцяних сенсаційних заяв, за словами самих представників ЗМІ, на ній не прозвучало, чимало зі сказаного напряму чи опосередковано стосувалося діяльності обласної влади, конкретних осіб і політичних сил, які її представляють. Тому коментар Олега Гаваші як голови Закарпатської обласної державної адміністрації і очільника обласної організації партії „Реформи і Порядок” є доречним в плані об’єктивного висвітлення питань, порушених під час зазначеної прес-конференції.

– Олеже Олодаровичу, все-таки, чому обласні осередки політичних партій „Реформи і Порядок” та „Пора” йдуть порізно на виборах до регіональних владних структур?

– На прохання журналістів я вже коментував цю ситуацію під час однієї з прес-конференцій: не зважаючи на те, що на загальнодержавному рівні підписано угоду про створення блоку ПРП-„Пора”, на рівні обласному не було знайдено спільного розуміння щодо приорітетів роботи на виборах. В „Порі” Юрій Чижмарь прийняв рішення іти на вибори міського голови і хотів, щоб уся робота була спрямована на те, щоб сприяти йому стати мером Ужгорода, тоді як у ПРП було зовсім інше бачення ситуації і, відповідно, пріоритетів роботи. Партія „Реформи і Порядок” почала діяти на Закарпатті з 1998 року, має в кожному районі свої осередки, має свої традиції. І тому було вирішено, що для ПРП приорітетом будуть вибори на районних рівнях і в обласну раду.

– Однією з причин, через які, начебто, не відбулося блокування ПРП і „Пори” на регіональному рівні, Юрій Чижмарь назвав небажання ПРП ділити місця в списках за принципом „50% на 50 %”...

– Про такий принцип розподілу не могло бути й мови, тому що „Пора” зареєструвалася лише в останній місяць перед фактичним стартом виборчої кампанії (у грудні) і не має половини районних осередків. Амбіції в політиці це добре, але лише тоді, коли вони підкріплені реальним потенціалом – організаційним, людським. В протилежному разі ці амбіції не є вмотивованими. Серйозні політики це розуміють і у випадку відсутності необхідного ресурсу подібних умов не висувають. А тим більше не використовують таку ситуацію з метою політичного шантажу...

– Юрій Чижмарь назвав тимчасове усунення його від виконання обов’язків керівника апарату ОДА політичним тиском, формальним приводом до якого, на його думку, стала поява компроментуючої статті в одній із закарпатських газет. Доказом на користь цього аргументу він назвав те, що службове розслідування з приводу викладених у статті фактів було розпочате не одразу, а лише після незгоди „Пори” блокуватися з ПРП. Більше того, на власній прес-конференції він вперше зв’язав можливість появи такої публікації з обласною владою і владою обласного центру. Щоправда, жодних аргументів на підтвердження своїх слів не навів...

– Це очевидна неправда. Ви, мабуть, добре пам’ятаєте той факт, коли на одній з прес-конференцій журналісти задали мені питання з приводу появи цієї публікації, у якій йшлося про те, що Юрій Чижмарь як керівник апарату ОДА зловживає своїм службовим становищем і використовує його в агітаційній роботі, і запитували мене, якою буде реакція влади. На той момент я навіть не був знайомий ні з фактом появи цієї публікації, ні, тим більше, з її змістом. Коли я ознайомився з суттю проблеми, відбулася наша з Чижмарем розмова на цю тему. Очевидно, що не реагувати на оприлюднення такої інформації влада не може – якби такого реагування не було, то політики з усіх боків неминуче б звинуватили її в покриванні можливих зловживань, в застосуванні адмінресурсу на виборах. Тому було вирішено створити відповідну комісію, яка б провела службове розслідування за викладеними у статті фактами. Скажу лише, що як керівник апарату Чижмарь зробив все, щоб пригальмувати процес створення комісії і проведення службового розстеження. Саме через це те рішення було підписане пізніше.

– Наразі Чижмарь вже не є керівником апарату ОДА?

– Він лише тимчасово відсторонений від обов’язків на час проведення розслідування, але не звільнений. Це зроблено, щоб можна було провести об’єктивне службове розслідування, з’ясувати, чи дійсно він користувався службовим телефоном, службовим автомобілем і загалом посадою для агітаційної роботи.

– Скільки триватиме робота комісії?

– Якщо не помиляюся, до 24-го лютого...

– В загальному контексті своєї прес-конференції Юрій Чижмарь у відповідь на запитання „Трибуни” злегка натякнув на темі приватизації „помаранчевого” бренду представниками „Барви”...

– Це „коньок” Ратушняка і будь-кому іншому вже буде важко заробити на цьому якісь додаткові політичні дивіденди. Зрештою, за такою самою логікою можна говорити про узурпацію так званим РІО-синдикатом бренду Народної партії, і про приватизацію самим Чижмарем бренду „Пори”, до створення і виникнення якої він ще донедавна не мав жодного стосунку. До речі, всі, хто творив і відстоював на Закарпатті „Нашу Україну”, заперечують факт його участі в її заснуванні. Натомість інша Чижмарева теза – про його участь в створенні і розбудові на Закарпатті структури СДПУ(о) заперечень ні в кого не викликає.

– На вашу думку, наскільки суттєво скандали такого типу впливають на імідж влади і тих політичних сил, які за нею стоять?

– В нинішній атмосфері свободи слова вони могли б вплинути, і досить суттєво, якби за ними стояли реальні факти. Можу лише констатувати, що „псевдоскандалів” такого типу по всій Україні зараз на регіональному рівні – сотні. І їх значимість не варто перебільшувати. Це політика напередодні виборів. Є певна категорія учасників політичного процесу, в яких амбіції не підкріплені реальним суспільним статусом, суспільною значимістю, а значить – вагомим суспільним і політичним рейтингом. Тому єдиний варіант для них попасти у владу – це в’їхати до неї на чиїхось плечах. Коли ж це не вдається, єдиним шансом піднятися залишається топтання по опонентах. Це питання моральності політики і моральності політиків. Можу лише зауважити, що, на мою думку, діючи в такий спосіб, політик автоматично обмежує свою політичну перспективу. В тому сенсі, що суттєво врізає для себе можливість розраховувати в майбутньму на підтримку серйозних політичних сил.
Ще раз повторюся: переконаний, що вчорашня заява Чижмаря – це просто піар-хід. Недокінця щирий, недалекоглядний. Про таку логіку і таку політику Крилов уже давно написав байку. Бо як тоді, так і тепер все це робиться виключно задля того, щоб народ міг крикнути: „Ай, моська! Знать она сильна, раз лает на слона”...

 

18 лютого 2006р.

До теми

Коментарі:

  1. Тоні Блер 2006-02-22 / 12:28:00

    Цікаво, і як Ви не втомилися від цього бруду? мало того що національну гідність понівечено! Народ настільки дурити не можна! Народ не бидло! Нудить уже! Всі говорять а робити не вміють, не хочуть! Ви подивіться на подвір’я! бридко вийти живемо як у свинарнику. Ні доріг, ні світлофорів, ні сервісу, скоро й культуру втратимо. Проте ніхто цього не визнаєй будуть казати що все нормально….

  2. АНОНИМ 2006-02-22 / 12:19:00

    Этот сайт щедро проплачен Ратой и Камышом, (смотри наверху), часть денег заплатил Ужгородский "эколог" :-))) Погорелов (смотри справа), поэтому на нем и размещяется все дерьмо направленое против Нашей Украины!!! Ничего удивительного здесь не наблюдается, редактору сайта Шандору&co надо с чего-то жить? Вот поэтому и открыли канализацию! Хотя недавно гордо заявляли о том что сайт серьезный,и что закрыли анонимные коментарии в связи с ГОВНОМ, которое пишут коментаторы...

  3. Тоні Блер 2006-02-22 / 12:16:00

    2 Андрій: Які криворіжсталь? мова йде про феросплавний

  4. сорри 2006-02-22 / 11:37:00

    ПИтання до адміну: Для чого відновили коменти на сайті?Не вистачало болота на адресу Балоги,Ющенка, загалом Нашої України?Це в такий спосіб,змішуючи з болотом опонентів, ви стелите Раті червону килимову доріжку до влади?..

  5. Андрій 2006-02-22 / 11:09:00

    2 Leo: Ти про який завод, про "Криворіжсталь"?:)

  6. Leo 2006-02-21 / 23:01:00

    Хай краще той Гарі Потер ужгородськи розповість як він завод переписував на свою жінку...і про інші факти криміналу з його боку.
    Це очередна гнида яку неможна пустити до влади...їх ітак там багато

  7. Макра 2006-02-21 / 16:42:00

    Всім - для чого один одного обсирати? Унікальний сайт, на якому можна подискутувати, посперечатися. Так треба аргументувати свою позицію, вказувати сильні та слабкі сторони тостів опонентів, а не бакланити один одного.

  8. реаліст 2006-02-21 / 15:40:00

    Без обід на юСтаса. Комплекси в тебе, шпіончик. Якщо ти сидиш в чиїсь жопі не суди про других так само

  9. 2006-02-21 / 14:34:00

    юСтас - похвали собі Балогу і Ко, і думай, що життя вдалося.

  10. юСтас 2006-02-21 / 13:59:00

    Іногородньому реалісту Стасу Макрі:Якщо не висовувати свою голову з ратиної гузиці, то все виглядить саме так, як ти бачиш і пишеш. А ти виткнися на світ Божий......

  11. Стас 2006-02-21 / 13:52:00

    Юра, якщо не виходити за межі ОДА, то я з тобою згоден. А якщо ти висунеш свій зад на вулицю, то побачиш, що реалії трохи інші.

  12. ЮРА 2006-02-21 / 13:35:00

    Якщо говорити про рейтинг, то в області він найкращий у Балоги, як би того не хотілося ні РАТАМ, Ні КАМЕНЯШАМ і іншим подонкам.

  13. Макра 2006-02-21 / 12:44:00

    чейндж - подивимося. Щодо того, що можливості красти вже такої не буде - я повністю згоден. При чому це стосується всіх чиновників. Але раелії такі, що в Рати найкращий рейтинг - це про щось свідчить. Чи не так? Невже ти гадаєш людям подобається стільки років людина, яка думала лише про своє власне збагачення? Сам розумієш, що це нонсенс. Далі. Рата - єдина дієва противага в області мукачівцям. Лише за це він вартий поваги. І третє. Поруч - немає кращих кандидатів на крісло мера. А щодо міськради - то будь спокійний, Рата вміє знаходити спільну мову. Вони більше не будуть думати про земельні ділянки, а про те, як би не отримати в пику. Може тоді щось нарешті почнуть робити в місті.

  14. чейндж 2006-02-21 / 12:31:00

    Макрі:На твоєму місці я б не був таким оптимістом-твій кошмар триватиме ще довго.Максимум, що світить твоєму улюбленому Раті-це крісло мера Ужгорода.І то,при потужній опозиції до нього у вигляді нератівської міськради.Такої, як колись, безкарної можливості красти міське майно у нього вже не буде.А тим більше-ділитися з такими як ти.Зрештою, він ніколи й не ділився, а лише хоснував. Тому й не має біля себе постійної команди, за винятком кількох підлабузників на дотації, які по-іншому заробляти не вміють.Можу легко передбачити, як Рата,за своєю давньою звичкою (як це було після виборів 2002-го),пробуватиме заблокувати в судах будь-які рішення нелояльного до нього депутатського корпусу міста.Так само передбачаю, що довго в таких умовах в мерському кріслі, якого він так прагне нині, він не протримається:якщо не буде можливості красти,то для чого йому посада мера?В байки ж про його любов до Ужгорода і ужгородців люди інтелектуальні давно не вірять.Наступне мерство Рати стане розчаруванням і для всіх решта...

  15. Макра 2006-02-21 / 12:13:00

    для "2" - для цього є такий формат, як прес-конференція - вона може бути спеціально присвячена цьому. А розсилка інтервью, яке ще й одноосібно зробила прес-служба ОДА - це і є використанням адмінресурсу.