Олексій Петріченко: «Свідома сплата податків – це не лише обов’язок, це внесок у становлення і розвиток держави»

Олексій Петріченко: «Свідома сплата податків – це не лише обов’язок, це внесок у становлення і розвиток держави»
Чи часто ми замислюємося нд тим, як функціонує держава, хто і як забезпечує виплати вчителям та лікарям, за які кошти будуть дороги та закуповують медикаменти для лікарень? Так, ми всі усвідомлюємо, що це – наші гроші, але як мало більшість із нас знає, скільки роботи доводиться докласти, аби гривня до гривні були зібрані, скеровані за належністю, проконтрольовані та вивірені, аби зрештою потрапити туди, де будуть мати реальне втілення в конкретних проєктах  і об’єктах. Усе це – величезна, кропітка і переважно невидима для широкого загалу робота податківців. Тих, для кого цифри, таблиці, графіки та звіти – щоденна робота і щоденна відповідальність. Тож як нині живуть працівники цієї служби, чи вдається їм крокувати в ногу зі світом діджиталізації, чи стало відомство прозорим у своїй діяльності, як це звучало неодноразово з високих трибун, і яку чергову реорганізацію переживає – говоримо з начальником Головного управління ДПС у Закарпатській області Олексієм Петріченком.

 

 -        Олексію Олександровичу, протягом останніх років податкова служба в Україні перманентно реформується. Що зі службою зараз, у вас усе стабільно, ви працюєте в робочому режимі чи знову на порозі змін?

 -        Так ви маєте рацію, реформування податкової служби ми спостерігаємо щонайменше впродовж останніх 10 років. За цей час змінилося багато думок, підходів та стратегій до питання, якою саме має бути податкова служба і податкова система в нашій державі. Що стосується податкової системи, то тут ми маємо Податковий кодекс, який є системним документом, але змін до нього також прийнято чимало, зокрема, змінювалися кількість податків, їхні ставки, були введені нові податки, наприклад, йдеться про військовий збір.

З реформою служби все набагато складніше. Це був тривалий шлях, але ми його пройшли: від Державної податкової служби через об’єднання з Державною митною службою в Міністерство доходів зборів, потім – у Державну фіскальну службу, відтак роз’єднання на дві окремі служби, і зараз знову в Державну податкову та Державну митну служби. Це – пошук оптимального варіанту роботи, який проходили численні відомства в багатьох країнах, треба це розуміти, брати краще – і рухатися вперед.

-        Що в таких змінах та реорганізаціях може бути «краще»?

-        Насамперед – досвід та нові знання, повірте, у наш час це справді багато! Відтак – удосконалення, а йому, як кажуть у народі, немає меж.   

-        Яка зараз структура податкової служби в області?

-        Наразі податкова служба функціонує як єдина юридична особа. Тобто Головні управління ДПС в областях стали підрозділами Державної податкової служби України.

Зараз у нас функціонує Головне управління ДПС у Закарпатській області та 14 податкових інспекцій, які забезпечують надання адміністративних послуг територіальним громадам. Останнім, до слова, приділяємо багато уваги, проводимо роз’яснювальну роботу, консультуємо, адже правильне адміністрування податків та зборів – важлива складова успішної життєдіяльності громади.   

-        Чи можемо говорити про те, що нові підходи до адміністрування податків дали результат?

-        Певна річ! Хотів би озвучити таку цифру. Надходження за перше півріччя  2021 року до місцевих бюджетів – майже 2,8 млрд грн, що на 463,5 млн грн більше, ніж в минулому році. На мою думку, корекція пріоритетів під час реформування позитивно відзначилася на показниках надходжень до бюджетів усіх рівнів. Чудово, коли як громадяни, так і суб’єкти господарювання чесно декларують свої доходи, сплачують податки, адже останнє – це не тільки обов’язок, визначений Конституцією України, а внесок у становлення та розвиток своєї територіальної громади та держави в цілому.

Щиро вдячний всім платникам за довіру, яку вони демонструють, чесно сплачуючи податки. Податкова служба і надалі буде захищати їх від недобросовісної конкуренції з боку тіньового сектору економіки та підвищувати рівень і якість послуг, що надаються платникам.

-        Ми неодноразово чули, що податкова служба має змінитись, працювати якось по-іншому. Чи це «має» - вже настало?

 -        Наразі ідея, яку ми втілюємо у життя, звучить так: ми є транспарентною, сучасною, технологічною податковою службою, яка надає якісні та зручні послуги платникам податків, ефективно адмініструє податки, збори і платежі та виявляє нетерпимість до корупції. Тобто податкові надходження розглядаються як результат процесу нашої роботи, а не як її місія. Для нас пріоритет – належний  бізнес-клімат, сприятливе та комфортне підприємницьке середовище.

Ви розумієте, що стимулювання добровільної сплати податків неможливе без зручного процесу звітування та сплати податків. Йдеться про якісні послуги та насамперед ефективне адміністрування податків, зборів та єдиного соціального внеску.

-        А що з прозорістю роботи податкової?  Чи мають реальне втілення в життя відповідні заяви керівництва служби?

-        Я взагалі хотів би окремо зупинитися на такій ключовій позиції, як транспарентність, тобто прозорість. Оскільки це поняття передбачає відкритість, спілкування та підзвітність, то й керівництво служби ставить нам завдання і організовує роботу відомства так, аби податкова служба була зрозумілою для всіх, для суспільства, яке має усвідомлювати і сприймати, що і як ми робимо та для чого існуємо, що ми діємо в інтересах громадян. Для бізнесу ми відкриті і пропонуємо партнерство. Хоча партнер – це не значить, що ми завжди і у всьому погоджуємося, ні, контролюючу функцію податкової ніхто не відміняв, але при цьому закон – пріоритет.

Крім того, ведемо активну роботу щодо інформування суб’єктів господарювання та громадян про всі податкові новації на різних зручних для них майданчиках. Активно працюємо в соціальних мережах – Фейсбук, Вайбер та Телеграм, оприлюднюємо інформацію в засобах масової інформації, наші експерти беруть участь у теле- та радіопрограмах.

Крім того, оперативно інформуємо суспільство через наш офіційний сайт та сторінку у Фейсбук про те, що і як робить Податкова служба.

-        Зараз у світі та в Україні зокрема в тренді електронні послуги...  

-        Так, не відстаємо і в цьому напрямі. Додам тільки, що не останню роль в цьому відіграв COVID19. Дистанційне спілкування за допомогою електронних сервісів дозволяє максимально швидко отримувати податкову інформацію, заповнювати звітність та мінімізувати ризики недотримання платниками податкового законодавства. Як результат – це сприяє підвищенню податкової культури та, відповідно, добровільній сплаті податків.

Звичайно, місцем, де наш платник податків отримує максимум інформації та послуг, є Електронний кабінет.

-        Олексію Олександровичу, але, говорячи про вашу роботу, давайте не забувати і про те, що ми спілкуємося напередодні професійного свята податківців…

 -        Так, справді, 2 липня – День податківця України. Відтак вітаю з цим професійним святом всіх, хто зараз працює в службі і тих, хто працював. Бажаю всім успіхів та ефективної роботи на благо нашої держави.   

-        Спасибі за розмову і принагідно прийміть вітання і від колективу нашого видання: міцного здоров’я всім працівникам служби, добробуту та задоволення від роботи. І обов’язково передайте всім:  ми справді цінуємо вашу вагому та відповідальну роботу!

Наталія Петерварі

Uzhgorod.net.ua

 

 

02 липня 2021р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів