87 відсотків закарпатських підприємців платять хабарі управлінню з захисту прав споживачів, а супермаркети регулярно готують продуктові пайки для його керівництва
... перед святами на зразок Нового року, Різдва, 8 Березня чи Великодня працівники Управління захисту прав споживачів роблять "набіги" на супермаркети, під час яких вилучають для "проведення експертизи" дорогі, делікатесні продукти. Це може бути 10 банок ікри, ящик коньяку чи, для прикладу, 10 кілограмів форелі
В квітні zakarpat.info спільно з Карпатським центром Полінгових досліджень провели аналітичне дослідження серед підприємців Закарпатської області. Темою дослідження стали взаємовідносини підприємців з обласним управлінням захисту прав споживачів.
Не є таємницею, що це непримітне управління є однією з найсерйозніших контролюючих структур, нарівні з податковою та санепідемстанцією. Але якщо робота ДПА чи СЕС є більш публічною – а, отже, відкритою для громадського контролю – то управління захисту прав споживачів надає перевагу роботі в підпіллі. Саме тому редакція zakarpat.info вирішила спільно з Центром полінгових досліджень провести опитування серед менеджерів підприємств, які входять в сферу діяльності даного управління. Як виявилось, 54 відсотки опитаних підприємців та працівників повідомили, що систематично сплачують хабарі працівникам управління захисту прав споживачів. Ще 33 відсотки вказали, що сплачують гроші час від часу. Зрозуміло, що сплачені гроші – це плата за можливість продавати неякісні товари – від чого, зрештою, страждають рядові споживачі.
Дослідження виявило ще одну особливість хабарництва з боку працівників управління. 74 відсотки підприємців страждають від відбору продукції, яку вони реалізують. Це прикривається бажанням "провірити якість продукції". Особливо страждають від такого визиску супермаркети. Для прикладу, перед святами на зразок Нового року, Різдва, 8 Березня чи Великодня працівники Управління захисту прав споживачів роблять "набіги" на супермаркети, під час яких вилучають для "проведення експертизи" дорогі, делікатесні продукти. Це може бути 10 банок ікри, ящик коньяку чи, для прикладу, 10 кілограмів форелі. Зрозуміло, що ніякої компенсації за це нема і продукція забирається безкоштовно. Що цікаво, жодного разу для перевірки напередодні свят не брали звичайний товар: гречку, муку, чи рис. В неофіційних бесідах працівники управління прямо казали персоналу супермаркетів, що керівництво просто дає їм рознарядку, чого і скільки потрібно до кінця робочого дня доставити – і цей "план" обов’язково потрібно виконати.
Редакція звернулась за коментарем до Управління захисту прав споживачів яке очолює В. Танчинець. Однак там у вульгарній формі відмовились від будь-яких коментарів і не виявили бажання прояснити ситуацію з "продуктовими пайками" для керівництва.
zakarpat.info
http://zakarpat.info/news/2285
До цієї новини немає коментарів