Авто ужгородського міліціонера протаранило машину з п’ятьма рівнянами
Близько п’ятої години ранку в Рівному на перехресті вулиць Поповича—Дворецької—Степана Бандери сталася аварія. Зіткнулися два автомобілі: “Альфа Ромео” і “Мазда 6 SDN MT”. В “Альфа Ромео” п’ятеро рівнян поверталися з риболовлі. Водій “Мазди”, мешканець Ужгорода, майор міліції, старший оперуповноважений відділу боротьби з економічною злочинністю УМВС Західного регіону 42-річний Михайло Дерев’янко, їхав до Києва...
У суботу, 12 липня, в редакцію “Рівненського агентства журналістських розслідувань” завітав молодий чоловік з дружиною та чотирирічним сином.
Чоловік накульгував, перехилившись на один бік. 29-річний Андрій Ковальчук розповів, що народився “в сорочці”. В автомобільній аварії, яка трапилась декілька днів тому, загинув його тесть, а троє друзів лежать в лікарні з важкими травмами. Причиною ж аварії, за словами Андрія Ковальчука, став майор міліції, який їхав на червоне світло світлофора.
Дев’ятого липня, близько п’ятої години ранку на перехресті вулиць Поповича—Дворецької—Степана Бандери, неподалік супермаркету “Наш край”, сталася аварія. Зіткнулися два автомобілі: “Альфа Ромео”, який рухався по вулиці Дворецькій в напрямку центру, і “Мазда 6 SDN MT”, який їхав вулицею Поповича у бік моста по Степана Бандери. В “Альфа Ромео” п’ятеро рівнян поверталися з риболовлі. Водій “Мазди”, мешканець Ужгорода, майор міліції, старший оперуповноважений відділу боротьби з економічною злочинністю УМВС Західного регіону 42-річний Михайло Дерев’янко, їхав до Києва.
Лаявся і обзивав алкашами
— Попереду горіло жовте світло, і водій пригальмував перед перехрестям, щоб зорієнтуватися, якою вулицею краще їхати, — розповідає пасажир “Альфа Ромео” Андрій Ковальчук. — Коли загорілося зелене, ми рушили й одразу відчули сильний удар у бік нашої машини.
За словами потерпілого, їхню машину відкинуло в один бік на кілька метрів, а “Мазду” розвернуло і відкинуло в інший бік. Четверо пасажирів “Альфа Ромео” вилетіли з авто.
— Коли я піднявся, то побачив, що неподалік на дорозі лежить Едік і тесть, крики Саші було чути десь із кущів.
29-річному водію “Альфа Ромео” Сергію Брижицькому видалили розбиту селезінку, наклали кілька швів на печінку й кишечник. Через п’ять днів після операції ми зустрілись з ним у Рівненській міській лікарні, в їдальні на поверсі відділення ургентної хірургії. Сергій підійшов повільно, під футболкою проглядається пов’язка на животі. Каже, що скоро має йти на перев’язку.
— Я загальмував перед перехрестям і радився з хлопцями, кудою краще їхати, бо пам’ятав, що троє живуть на Вербовій, — розповідає водій “Альфа Ромео”. — Потім рушив і почув просто потужний удар! Машину закрутило, і в мене помутніло в очах. Прийшов до тями за кермом. Хлопців у машині не було. Спробував відкрити свої двері, але вони були заблоковані. Тому вибрався назовні через пасажирські двері. Дивлюсь, а з “Мазди”, яка в нас в’їхала, йде до нас водій і говорить: “Що ви робите! Куди ж ви їдете на красний!”. А я йому показую: “Та подивіться на свою лінію, який зараз горить!” Він глянув і замовк. Якраз горів “зелений”, тобто за хвилину після аварії — значить, у час зіткнення йому був “червоний”.
За словами пана Брижицького, працівники ДАІ і швидка приїхали швидко.
— Я почувався дуже погано, мене кинуло в піт. А дивлюсь, що водій “Мазди” розмовляє по телефону, говорить комусь: “Все, я вже приїхав”. Коли з’явились даішники, він відразу кинувся до них і на запитання, що сталося, відповів: “Та подивіться, вони ж всі п’яні!” А в мене якраз знову почало паморочитися в голові і дивлюсь — Едік лежить, просить йому допомогти піднятися, в кущах Саша страшно кричить, один Петрович (57-річний Юрій Гриценко – авт.) лежить, не рухається. Андрій поклав йому під голову ковдру і кричить: “Води, води!”
— Спочатку приїхала одна “швидка”, а потім ще дві, — доповнює Андрій Ковальчук. — Я допоміг помістити хлопців у “швидкі”, і вони поїхали в лікарню. Коли поклали в “швидку” тестя, то лікар сказала, що він помер. Я не повірив, тоді лікар витягнула кардіограму і показала мені: “На, дивись!” Тому тестя відразу повезли в морг.
Після того, як усіх постраждалих розвезли, Андрій Ковальчук поїхав у міську лікарню своїм ходом. У нього боліли ребра, і Андрій переживав за нирки, адже три місяці тому йому робили операцію на нирці.
— Лікаря не було, сказали чекати, — говорить Андрій. — Почекавши 40 хвилин, я зателефонував лікарю з обласної лікарні, який мене оперував, і він сказав швидше приїжджати.
Лікар обстежив на УЗД Андрія і пошкоджень нирок та кровотечі не виявив. А рентген Андрій зробив через кілька днів у поліклініці. У нього забій ребер і шийних хребців. Ще через день його здоров’я погіршилось, і Андрій вирішив провести повне медичне обстеження.
— Вразило те, що коли приїхали даішники, вони вийшли з машини ніби врозвалочку, — говорить Сергій Брижицький. — Один так з ухмилкою сказав: “Ну що? Звісно, всі їхали на зелений? Ну все понятно”.
Сергій Брижицький розповів, що до нього в лікарню прийшли двоє чоловіків, які представились, що вони з відділу внутрішніх розслідувань Департаменту державної служби боротьби з економічною злочинністю, хоча посвідчень не показали.
— Вони запитували, як все сталося і пропонували підписати мої покази, але я сказав, що перебуваю в тяжкому стані і тому без адвоката нічого підписувати не буду, — говорить Сергій.
Ще один з пасажирів “Альфа Ромео”, 36-річний Едуард Абрамов, лежить у хірургічному відділенні міської лікарні. У невеликій палаті п’ять ліжок, на чотирьох з них — хворі, біля двох хворих — відвідувачі. Душно, єдина вентиляція — ледь відчинене вікно. Едуард лежить на середньому з трьох поставлених в ряд ліжок біля вікна. Одна нога підв’язана на розтяжку, під оком синець, обдертий ніс. Біля нього рідня. За словами Едуарда, у нього пошкоджені ребра, перелом ноги і ключиці, травма кістки тазу. Постраждалий також підтвердив слова товаришів про те, як усе відбувалось.
— А ще запам’яталось й обурило, що водій “Мазди” ходив лаявся і обзивав нас алкашами, — говорить Едуард Абрамов. — Ми зранку всі їхали додому, щоб вмитися, поїсти і йти на роботу, хто — за кермо, хто за зварювальний апарат, який може бути алкоголь?!
Ще Едуард розповів, що його переломи — це ще нічого, порівняно з травмами 28-річного Олександра Лахая, який перебуває в реанімації.
До Олександра нас не пустили. Він перебуває у відділенні анестезіології та інтенсивної терапії. Перед дверима — монітор, кодовий замок і переговорний пристрій. Через переговорний ми попросили зв’язати нас з лікарем. Через 15 хвилин вийшов юнак у халаті (можливо, медбрат чи практикант). У руці у нього маленький папірець, на якому щось написано:
— Хто до Олександра Лахая? — запитав юнак.
— Ми, — відповів Андрій Ковальчук, який разом з дружиною і сином нас супроводжували.
— Ви вже купували антибіотик?
— Ну, ми з іншого питання, але якщо треба, давайте куплю, — сказав Андрій, взяв папірець з рук медпрацівника і побіг в аптеку. Антибіотик коштував 25 гривень.
Після повторного звернення, ще через хвилин десять вийшов лікар. Він спочатку відмовився повідомити діагноз постраждалого для преси, але друзі Олександра його переконали, що вони вже знають діагноз. Тоді лікар підтвердив, що в Олександра стан дуже важкий, але стабільний. У нього зламані обидві руки, таз, забій печінки, розрив сечового міхура та інші пошкодження. За словами лікаря, якщо не буде ускладнень, то разом з реабілітаційним періодом доведеться лікуватися не менше року.
— А лікування яке дороге! — каже лікар.
— Скільки?
— Точно не скажу.
Назватись лікар відмовився, пояснив, що має претензії до преси і що в ній пишуть тільки погане. Відвідувачка, яка прийшла провідати своїх родичів у реанімації, назвала його Володимиром Олексійовичем.
Опер лікується на Закарпатті
Щоб запитати, як трапилась аварія у водія “Мазди”, ужгородця Михайла Дерев’янка, ми зателефонували у відділ зв’язків з громадськістю УМВСУ в Закарпатській області. Там нам повідомили, що пан Дерев’янко частіше перебуває в Києві, ніж в Ужгороді, а тому його телефону не знають. Відповідальний за зв’язки з пресою в Департаменті державної служби боротьби з економічною злочинністю (м.Київ) у відпустці. У приймальні нас попросили зателефонувати до працівника відділу кадрів Ігоря Куліша. Ігор Куліш сказав, що старший оперуповноважений Дерев’янко зараз у лікарні на Закарпатті. Контактів його нам не дали.
Потерпілі стверджують, що у “Мазді” спрацювали подушки безпеки, тому водій не отримав серйозних травм, принаймні поводився рухливо й очевидних фізичних пошкоджень не мав.
За офіційною інформацією, поширеною Управлінням ДАІ УВМС України в Рівненській області 9 липня, водій “Мазди” стверджує, що він їхав на зелене світло світлофора і правил не порушував.
За словами старшого помічника прокурора міста Рівного Романа Войтюка, рівненська прокуратура порушила кримінальну справу за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило смерть потерпілого та заподіяло тяжкі тілесні ушкодження (ч.2 ст.286 Кримінального кодексу України). Іншими словами, встановлено, що було правопорушення, але ще не з’ясовано, хто саме його вчинив. Винному загрожує ув’язнення від трьох до восьми років.
Пан Войтюк пояснив, що всі учасники аварії опитані, але до закінчення слідства потрібно провести ще три експертизи. Результати перевірки на алкоголь у крові водіїв свідчать, що обидва водії були тверезими.
Як визначити перевищення швидкості
З’ясувати, хто їхав на зелений, а хто — на червоний, у цьому випадку можна, лише опитавши всіх свідків аварії. А як перевірити, з якою швидкістю “Мазда” протаранила “Альфа Ромео”? Ми звернулися до спеціалістів.
За словами майстра автосервісної київської компанії “Ю Джи Ес”, у деяких нових марках “Мазди”, якщо при лобовому зіткненні спрацьовують подушки безпеки, передбачена функція зупинки спідометра на тій позначці, при якій сталась аварія. Якщо ж авто було обладнано тахографом і тахокартою (прилади, які вимірюють та реєструють режим роботи водія, пройдений шлях, миттєву швидкість – авт.), як пояснив директор ПП “СвіТахО” Володимир Горбатюк, цей прилад точно зафіксує час зіткнення і швидкість. Однак Дмитро Давидчук, сервіс-менеджер ППФ “Стронг”, яка зокрема займається сервісом “Мазди”, говорить, що тахографами обладнують переважно вантажні машини та машини, які використовуються в комерційних цілях. Визначити ж швидкість, на якій сталося зіткнення за показниками спідометра, який заклинило, малоймовірно, адже спідометр може заклинити на іншому показнику швидкості. Наприклад, водій міг їхати зі швидкістю 90 км в годину, а спідометр при зіткненні може зіскочити на показник 200 км. Тому, за словами Дмитра Давидчука, найбільш імовірне припущення, на якій швидкості відбулася аварія, може зробити кримінально-дорожня служба за допомогою експертизи, під час якої вимірюється гальмівний шлях, характер пошкоджень автомобіля тощо.
На запитання, чи перевірялися в ході слідства показники спідометра і чи обладнана машина тахографом, старший помічник прокурора міста Рівного Роман Войтюк відповів, що під час експертизи це буде з’ясовано.
Постраждалі та їхні родичі побоюються, що через те, що в аварії замішаний майор міліції, правоохоронці можуть його “покривати”. Роман Войтюк говорить, що ця резонансна справа перебуває на контролі в обласній прокуратурі і буде доведена до суду якнайшвидше.
Володимир ТОРБІЧ, Антоніна ТОРБІЧ, ІА “Рівненське агентство журналістських розслідувань”.
"ОГО"
http://rivne.com.ua
До цієї новини немає коментарів